Θανάσης Nεοφώτιστος για... Οscar - Ο σκηνοθέτης του «Air Hostess-737», με πάνω από 2.000.000 θεάσεις
«Αν συμβεί, θα πρέπει να πάω πίσω το γύρισμα, ενώ το προγραμματίζουμε εκεί γύρω στην ημερομηνία των Oscar. Δεν ξέρω τι θέλω πιο πολύ!», αναφέρει γελώντας, ο Θανάσης Νεοφώτιστος.
Επειτα από περισσότερα από είκοσι βραβεία σε μερικά από τα σημαντικότερα φεστιβάλ του κόσμου και πάνω από 2.000.000 θεάσεις στην πλατφόρμα του «New Yorker», ο σκηνοθέτης Θανάσης Νεοφώτιστος βαδίζει ψύχραιμα στον δρόμο για τα Oscar, καθώς η μικρού μήκους ταινία του «AirHostess-737» βρίσκεται ήδη στη μεγάλη λίστα τους. Αναμένοντας με ψυχραιμία τη short list που θα ανακοινωθεί επίσημα στις 21/12, ο δημιουργός έχει το βλέμμα στραμμένο στις προετοιμασίες της πρώτης μεγάλου μήκους ταινίας του «Το Αγόρι με τα Γαλάζια Μάτια», που εδώ και 8 χρόνια έχει στα σκαριά και ανυπομονεί να υλοποιήσει.
Τον δρόμο για το κόκκινο χαλί της αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου άνοιξε πριν από λίγο καιρό στην ταινία το μεγάλο βραβείο της επιτροπής του 49ου Φεστιβάλ του Σιάτλ, που της έδωσε αυτόματα το πολυπόθητο qualification, το «εισιτήριο» για τη μεγάλη λίστα των υποψηφιοτήτων. Όμως, ήδη η «Αεροσυνοδός», με την ταλαντούχα Λένα Παπαληγούρα στον πρωταγωνιστικό ρόλο της 39χρονης Βανίνας που βρίσκεται στα πρόθυρα νευρικού κλονισμού, είχε απογειωθεί κατακτώντας διακρίσεις σε πάνω από 60 διεθνή φεστιβάλ που έχει λάβει μέρος. Με πρεμιέρα στο 75ο Φεστιβάλ του Λοκάρνο, τιμητική διάκριση στο 47ο Φεστιβάλ του Τορόντο, υποψηφιότητα στα Ευρωπαϊκά Βραβεία 2023, συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα του 44ου Sundance, βραβείο στο 45ο Φεστιβάλ του ClermontFerrand (του μεγαλύτερου φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους του κόσμου) και πολλά ακόμη, ετοιμάζει πριν από τα Όσκαρ το ταξίδι της στα διαγωνιστικά τμήματα του 26ου φεστιβάλ μικρού μήκους του Palm Springs (από τα μεγαλύτερα του είδους στην Αμερική) και του 25ου Short Shorts Asia (του μεγαλύτερου του είδους της Ασίας) και του 38ου Φεστιβάλ Jove στην Ισπανία. Ενώ η Λένα Παπαληγούρα, επίσης, έχει σπάσει κάθε ρεκόρ, παίρνοντας επτά βραβεία καλύτερης ερμηνείας σε μικρού μήκους ταινία, ανάμεσά τους τα πολύ σημαντικά του Vimeo στο Sundance και του Clermont-Ferrand, αλλά και του δικού μας Φεστιβάλ «Νύχτες Πρεμιέρας».
«Αν συμβεί, θα πρέπει να πάω πίσω το γύρισμα, ενώ το προγραμματίζουμε εκεί γύρω στην ημερομηνία των Oscar. Δεν ξέρω τι θέλω πιο πολύ!», αναφέρει γελώντας. Σε παραγωγή της εταιρείας «Αργοναύτες» και της έμπειρης και ταλαντούχας Ιωάννας Μπολομύτη, που βρίσκεται χρόνια στο πλευρό του ως παραγωγός, η νέα ταινία πραγματεύεται την αποδοχή της διαφορετικότητας. «Είναι μια πολύ προσωπική ιστορία στα βουκολικά βουνά της Ηπείρου. Τη χαρακτηρίζω “ελληνική τραγωδία ενηλικίωσης”. Έχει να κάνει με τον μύθο του γαλάζιου ματιού, τη βασκανία δηλαδή», λέει ο δημιουργός που, αν και Ηπειρώτης, επέλεξε με την παραγωγό του τα πιο πρόσφορα και λειτουργικά, για τις ανάγκες του γυρίσματος, μέρη της ορεινής Αρκαδίας.
Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή / Έφη Παπαζαχαρίου
Θανάσης Νεοφώτιστος: Η ταινία έχει πάει πολύ καλά στην Αμερική
«Είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι για τα Oscar και περιμένουμε φυσικά να δούμε την τελική ψηφοφορία. Η ταινία έχει πάει πολύ καλά στην Αμερική, καλύτερα από οπουδήποτε αλλού, θα έλεγα. Tόσο σε πολλά φεστιβάλ, εκεί συγκεκριμένα, όσο και στην πλατφόρμα του “New Yorker” που έχει εξαιρετική θέαση -σημειώνουμε ότι προηγήθηκε δημοσίευμα στο εξώφυλλο του πολιτισμού του ΜΜΕ για το φιλμ- αλλά και στο Vimeo, οπότε βασιζόμαστε σε αυτά», λέει, εμφανώς ενθουσιασμένος στην «ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ».Τον δρόμο για το κόκκινο χαλί της αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου άνοιξε πριν από λίγο καιρό στην ταινία το μεγάλο βραβείο της επιτροπής του 49ου Φεστιβάλ του Σιάτλ, που της έδωσε αυτόματα το πολυπόθητο qualification, το «εισιτήριο» για τη μεγάλη λίστα των υποψηφιοτήτων. Όμως, ήδη η «Αεροσυνοδός», με την ταλαντούχα Λένα Παπαληγούρα στον πρωταγωνιστικό ρόλο της 39χρονης Βανίνας που βρίσκεται στα πρόθυρα νευρικού κλονισμού, είχε απογειωθεί κατακτώντας διακρίσεις σε πάνω από 60 διεθνή φεστιβάλ που έχει λάβει μέρος. Με πρεμιέρα στο 75ο Φεστιβάλ του Λοκάρνο, τιμητική διάκριση στο 47ο Φεστιβάλ του Τορόντο, υποψηφιότητα στα Ευρωπαϊκά Βραβεία 2023, συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα του 44ου Sundance, βραβείο στο 45ο Φεστιβάλ του ClermontFerrand (του μεγαλύτερου φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους του κόσμου) και πολλά ακόμη, ετοιμάζει πριν από τα Όσκαρ το ταξίδι της στα διαγωνιστικά τμήματα του 26ου φεστιβάλ μικρού μήκους του Palm Springs (από τα μεγαλύτερα του είδους στην Αμερική) και του 25ου Short Shorts Asia (του μεγαλύτερου του είδους της Ασίας) και του 38ου Φεστιβάλ Jove στην Ισπανία. Ενώ η Λένα Παπαληγούρα, επίσης, έχει σπάσει κάθε ρεκόρ, παίρνοντας επτά βραβεία καλύτερης ερμηνείας σε μικρού μήκους ταινία, ανάμεσά τους τα πολύ σημαντικά του Vimeo στο Sundance και του Clermont-Ferrand, αλλά και του δικού μας Φεστιβάλ «Νύχτες Πρεμιέρας».
Δικαίωμα στο όνειρο
«Η “Αεροσυνοδός” μάς επιτρέπει να ονειρευόμαστε! Η απογείωσή της είναι φοβερή, οπότε ελπίζουμε τα πάντα! Ό,τι είναι να έρθει θα έρθει. Έχω ικανοποιηθεί τόσο πολύ ήδη με την πορεία της ταινίας. Όχι τόσο με τη φεστιβαλική - που βεβαίως είναι άξια και τα βραβεία είναι όμορφα. Το πιο όμορφο είναι η επικοινωνία με το κοινό - είναι τεράστια, αγαπάει τόσο πολύ να βλέπει τη “Βανίνα”! Από εκεί και πέρα, αν έρθει και κάτι παραπάνω, με πολύ χαρά να το δεχθούμε... Zούμε και προχωράμε χωρίς να έχουμε κάτι στο μυαλό μας κι αυτό είναι και το πιο υγιές πιστεύω, έτσι κι αλλιώς», τονίζει ο σκηνοθέτης πατώντας γερά στη γη, προσηλωμένος στο νέο του εγχείρημα και με μεγαλύτερο μέλημά του πως, αν το πόνημά του τελικά ενταχθεί στη λίστα για το «χρυσό αγαλματίδιο», θα πρέπει να διακόψει τα γυρίσματα για το ταξίδι στο Λος Άντζελες!«Αν συμβεί, θα πρέπει να πάω πίσω το γύρισμα, ενώ το προγραμματίζουμε εκεί γύρω στην ημερομηνία των Oscar. Δεν ξέρω τι θέλω πιο πολύ!», αναφέρει γελώντας. Σε παραγωγή της εταιρείας «Αργοναύτες» και της έμπειρης και ταλαντούχας Ιωάννας Μπολομύτη, που βρίσκεται χρόνια στο πλευρό του ως παραγωγός, η νέα ταινία πραγματεύεται την αποδοχή της διαφορετικότητας. «Είναι μια πολύ προσωπική ιστορία στα βουκολικά βουνά της Ηπείρου. Τη χαρακτηρίζω “ελληνική τραγωδία ενηλικίωσης”. Έχει να κάνει με τον μύθο του γαλάζιου ματιού, τη βασκανία δηλαδή», λέει ο δημιουργός που, αν και Ηπειρώτης, επέλεξε με την παραγωγό του τα πιο πρόσφορα και λειτουργικά, για τις ανάγκες του γυρίσματος, μέρη της ορεινής Αρκαδίας.
Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή / Έφη Παπαζαχαρίου