Δώδεκα νέες εκθέσεις στην Αθήνα: Χειμερινά ταξίδια Τέχνης στην πόλη (εικόνες)
Δώδεκα νέες εκθέσεις ταξιδεύουν τους Αθηναίους σε υπέροχες εικαστικές περιπλανήσεις
Δώδεκα νέες εκθέσεις σε σημαντικά μουσεία, αίθουσες τέχνης και γνωστές γκαλερί της Αθήνας κοσμούν αυτές τις μέρες την πολιτιστική ζωή της πόλης με τη δυναμική τους να υπόσχονται απολαυστικά, χειμερινά ταξίδια Τέχνης.
Άρτι αφιχθείσα στην πόλη είναι η μεγάλη έκθεση «Ο Νεοϊμπρεσιονισμός στα χρώματα της Μεσογείου» που παρουσιάζει έως τις 7 Απριλίου το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή στο Παγκράτι.
Η έκθεση που είναι υπό την αιγίδα του Γαλλικού Υπουργείου Πολιτισμού πραγματοποιείται για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε συνεργασία με σημαντικά μουσεία και φορείς της Ευρώπης όπως, μεταξύ άλλων, Musée d’Orsay, National Gallery του Λονδίνου, Centre Pompidou, Musée des Beaux-Arts de Besançon, Musée de l’Annonciade, Musée de Grenoble, Musée national d’archéologie, d’histoire et d’art – Luxembourg και Musée des Arts Décoratifs καθώς και Ευρωπαίους ιδιώτες συλλέκτες.
Η παρούσα έκθεση είναι αφιερωμένη στον Νεοϊμπρεσιονισμό όπως άνθισε στα παράλια της Μεσογείου. Παρακολουθεί την εξέλιξη των Signac, Cross, Luce και Van Rysselberghe προς μια ζωγραφική πιο ελεύθερη και πιο τολμηρή. Η παλέτα αυτών των καλλιτεχνών, εραστών των καθαρών χρωμάτων, γίνεται ολοένα πιο σφριγηλή και ζωντανή, απεικονίζοντας με τον πιο εύγλωττο τρόπο τα λόγια συγγραφέων που είχαν περιπλανηθεί πριν από αυτούς σε εκείνη την απόρθητη ακόμη ακτογραμμή: των Guy de Maupassant, Stendhal, Théodore de Banville… Το μεσογειακό κλίμα, που αρχικά το προτιμούσαν άνθρωποι με προβλήματα υγείας, προσελκύει όλο και περισσότερους φίλους της τέχνης που γοητεύονται από μια ζωγραφική βαθιά πλέον ριζωμένη στις αισθήσεις και στην υποκειμενικότητα.
Περνώντας μπροστά από τους πίνακες, ανακαλύπτουμε το Λαβαντού, την Κολιούρ, το Κασσί, το Σαιν-Τροπέ, την Αντίμπ, τη Μασσαλία, την Καβαλιέρ, το Αγκαί, το Αντεόρ, κατόπιν τη Βενετία και την Κωνσταντινούπολη. Αυτό το ταξίδι μας δίνει την ευκαιρία να ακολουθήσουμε την εικαστική διαδρομή του κάθε καλλιτέχνη. Βλέπουμε έτσι τον Signac και τον Cross να μένουν πιστοί στη νεοϊμπρεσιονιστική τεχνική –ή τον «ντιβιζιονισμό»– μέχρι το τέλος της ζωής τους, σε αντίθεση με τον Luce και τον Van Rysselberghe, οι οποίοι απομακρύνονται σταδιακά από αυτή. Νέοι καλλιτέχνες, όπως οι Henri Matisse, Henri Manguin και Louis Valtat θα πειραματιστούν επάνω σε αυτή την τεχνική με περισσότερη ή λιγότερη ενδελέχεια, αλλά και με μια ανεξαρτησία πνεύματος που προαγγέλλει επερχόμενες επαναστάσεις.
Η γκαλερί Kapopoulos Fine Arts στην οδό Σκουφά 5 στο Κολωνάκι εγκαινιάζει την Τρίτη 23 Ιανουαρίου τα έργα που φιλοτέχνησε κατά τη διάρκεια των πέντε τελευταίων χρόνων ο κορυφαίος εκπρόσωπος του Ελληνικού σουρεαλισμού, Θεόδωρος Πανταλέων. Η έκθεση με τίτλο «Θεόδωρος Πανταλέων, διάλογος Ονείρων με τον Salvador Dali» σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης Μάνου Στεφανίδη, παρουσιάζει μια σειρά έργων στα οποία τα μαγικά όντα, τα ιδιόμορφα αντικείμενα ή οι εξωτικοί καρποί και τα φαντάσματα της νεότητας του καλλιτέχνη γίνονται εδώ οι φύλακες άγγελοι ενός πολύ προσωπικού παραδείσου.
Στο Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων Πάρκο Ελευθερίας (μετρό: Μέγαρο Μουσικής) ξεκίνησε η έκθεση ζωγραφικής Peter Katsihtis Ζωγραφική διαδρομή, Νέα Υόρκη-Αθήνα που θα διαρκέσει έως τις 4 Φεβρουαρίου. Πρόκειται για την πρώτη ατομική έκθεση του Κατσίχτη μετά από σαράντα χρόνια επίμονης ενασχόλησης με τη ζωγραφική που αποκαλύπτει το έργο μιας μακράς καλλιτεχνικής διαδρομής με εξήντα και πλέον πίνακες.
Στη CITROΝΝΕ Gallery (Πατριάρχου Ιωακείμ 19, Κολωνάκι) θα δούμε μέχρι τις 2 Μαρτίου την έκθεση Μεθοριακότητα Ι Liminality με έργα των καλλιτεχνών Γιώργου Γιατρoμανωλάκη, Μαρίνας Παπαδάκη, Ναταλίας Παπαδοπούλου και Μάρως Φασουλή. Τα έργα πραγματεύονται ζητήματα που απορρέουν από την ρευστή πραγματικότητα των ημερών μας, η οποία ανατρέπει παραδοσιακούς τρόπους ύπαρξης, ταυτότητας και βίου - εκουσίως ή ακουσίως.
Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος (Λεμπέση 12, Ακρόπολη) υποδέχεται την νέα χρονιά με την ομαδική έκθεση «Ρινόκερος» της εικαστικής ομάδας 13ο Φ, έως τις 3 Φεβρουαρίου. Οι οκτώ καλλιτέχνες (Ιφιγένεια Αβραμοπούλου, Δήμος Κηπουρός, Τίνα Κόντογλη, Κωνσταντίνος Κούρτης, Θωμάς Μακινατζής, Αναστασία Μίχα, Ζαχαρίας Πολυχρονάκης, Έλενα Προβατά) είναι όλοι απόφοιτοι του τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στη Φλώρινα ενώ συναντώνται για να μας παρουσιάσουν ο καθένας με τον δικό του δημιουργικό τρόπο τα προβλήματα της σύγχρονης κοινωνίας τα οποία παραμένουν αναλλοίωτα μέσα στους αιώνες.
Ο Αθανάσιος Μαλούκος παρουσιάζει από 24 Ιανουαρίου στην Τεχνόπολη τη μεγάλη ατομική έκθεση ταξιδιωτικής φωτογραφίας «Terra Incognita; Αγνωστα Μέρη;» με θέματα από χώρες όπως η Ινδονησία, η Παπούα Νέα Γουινέα, η Αιθιοπία, το Μεξικό, η ΛΔ του Κονγκό, το Βιετνάμ, αλλά και μέρη όπως το Σαχέλ, η Σιβηρία, ή τα Ιμαλάια. Το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει απομακρυσμένες φυλές, ανεξερεύνητες θρησκείες, άγνωστες τελετουργίες, πολιτισμούς που εξαφανίζονται ή εντυπωσιακά γεγονότα, καταγεγραμμένα για πρώτη φορά με έναν μοναδικό καλλιτεχνικό τρόπο.
Στη Γκαλερί ΑΛΜΑ παρουσιάζεται η ατομική έκθεση «Day by Day» του Μιχάλη Κιούση με πορτρέτα ανθρώπων και πρόσωπα μεταξύ πράξης καθημερινών τους δραστηριοτήτων και μιας συνθήκης αναμονής. Στη σειρά των έργων αυτών, ο Κιούσης αποτυπώνει με συνέπεια το βλέμμα του, αντλώντας αναπαραστατικές αφορμές από αναμνήσεις, εμπειρίες και φωτογραφικό ή σχεδιαστικό αρχειακό υλικό που συνέλεξε στη Σενεγάλη κατά την περίοδο μεταξύ του 2018-2022, όντας κι ο ίδιος ταξιδιώτης και ενεργός παρατηρητής των Σενεγαλέζων και της ζωής τους.
Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης παρουσιάζει εως τις 11 Φεβρουαρίου για 2η φορά την «Έκθεση με έργα του Μιχάλη Μιχαήλ», ενός από τους πιο σημαντικούς δημιουργούς κόμικς και εικαστικούς της δεκαετίας του ’80. Ο Μιχάλης Μιχαήλ ζώντας, δρώντας και δημιουργώντας μοναχικά μέσα στο πλήθος εξέφρασε με αφοπλιστική ειλικρίνεια τόσο προσωπικά συναισθήματα ώστε ο κάθε θεατής ή αναγνώστης να συναντά τον εαυτό του μέσα στα έργα του.
Σε μια συναρπαστική εικαστική αφήγηση με οδηγό τη φύση και το φυσικό τοπίο, μια γοητευτική περιήγηση στις διαφορετικές φάσεις και τις δημιουργικές εναλλαγές της, μας καλεί η Τάνια Δρογώση, με τη νέα της ατομική έκθεση με τίτλο «Περιπλάνηση…», που εγκαινιάζεται στην γκαλερί Αργώ (Νεοφύτου Δούκα 5, Κολωνάκι) την Πέμπτη 1η Φεβρουαρίου 2024.
Η δημιουργός παρουσιάζει μια σειρά νέων έργων ζωγραφικής και χαρακτικής που δημιούργησε τα τελευταία χρόνια, στα οποία αφουγκράζεται τους κραδασμούς της φύσης, τους ψίθυρους, τα μηνύματα που στέλνει, τα οποία αποκωδικοποιεί στη συνέχεια με έναν εντελώς προσωπικό τρόπο, που μας μεταφέρει σε μια νέα γη, γεμάτη εσωτερική διαύγεια και καθαρότητα.
Τέλος η Ελληνοαμερικανική Ένωση στο Κολωνάκι υποδέχεται στους εκθεσιακούς χώρους της την έκθεση κειμηλίων και ιστορικού υλικού "Larissa mea dulcissima. Γλυκυτάτη μου Λάρισα" από τη συλλογή του Νίκου Παπαθεοδώρου, που θα διαρκέσει μέχρι και τις 17 Φεβρουαρίου.
Η συλλογή του ιστοριοδίφη-γιατρού Νικολάου Αθ. Παπαθεοδώρου απαρτίζεται από σπάνια μουσειακά τεκμήρια και αντικείμενα, που αφορούν την πόλη της Λάρισας και τη Θεσσαλία. Περιλαμβάνει χειρόγραφα, σπάνια βιβλία, χαρακτικά, επιστολικά δελτάρια, εφημερίδες, περιοδικά και αρχειακό υλικό, που συλλέχτηκαν με επιμονή, σύστημα και στοχοθέτηση, ώστε να συμβάλλουν στην καλύτερη γνώση της Θεσσαλίας και ειδικότερα της Λάρισας και μαρτυρούν τη διαδρομή της πόλης από τον 16ο αιώνα έως τα μέσα του 20ού. Στο πλαίσιο της προσπάθειας να αναδειχθεί κάθε αντικείμενο της συλλογής και να εξυπηρετήσει ευρύ ηλικιακά κοινό, το εκθεσιακό υλικό ταξινομήθηκε έχει ταξινομηθεί σε θεματικές ενότητες.
Ο Εικαστικός Κύκλος ΔΛ (Ακαδημίας 6, Αθήνα) παρουσιάζει από το Σάββατο 20 Ιανουαρίου 2024 έω τις 16 Μαρτίου την ατομική έκθεση του Ηλία Βασιλού με τίτλο «Spatial Structures». ο Ηλίας Βασιλός παρουσιάζει μία σειρά ζωγραφικών έργων που σχετίζονται με την έννοια του χώρου και της δομής. Η διαδικασία της επανάληψης της γραφής και των αλληλεπικαλυπτόμενων πλεγμάτων από χαρτοταινίες και στένσιλ κατά τη διαδικασία δημιουργίας των έργων, οδηγούν τον καλλιτέχνη σε μία στενή σχέση με το χώρο, το χρόνο και τη δομή. Μέσα από πίνακες ζωγραφισμένους με λάδια και σπρέι σε καμβά, ο καλλιτέχνης αναπτύσσει μία εικαστική πρόταση όπου η επανάληψη της χειρονομίας και η μαθηματικοποίηση της δημιουργικής διαδικασίας γίνεται κατά κάποιο τρόπο μία ‘‘ γραφή χρόνου ’’, που σε συνδυασμό με τη ρυθμικότητα των έργων επιτρέπουν τη δημιουργία ενός εικονικού χώρου ενατένισης και φιλοσοφικού αναστοχασμού.
Τέλος η Γκαλερί Ζουμπουλάκη (Πλ. Κολωνακίου 20) παρουσιάζει τη νέα ατομική έκθεση του Γιάννη Αδαμάκη “Passepartout”, που εγκαινιάζεται την Τρίτη 30 Ιανουαρίου 2024 και στην οποία θα παρουσιαστούν ζωγραφικά έργα διαφόρων διαστάσεων. Ο [Jean] Passepartout, αντιήρωας του Ιούλιου Βερν, δανείζει το όνομά του στην έκτη ατομική έκθεση του Αδαμάκη, στην γκαλερί Ζουμπουλάκη· σύμβολο της αιώνιας δοκιμασίας, της πολυμήχανης ‘ζαβολιάς’, του ατέρμονου ταξιδιού που χαρακτηρίζουν όλη τη ζωγραφική πορεία του καλλιτέχνη. Στα έργα της νέας δουλειάς συναντά κανείς εικόνες από το μεγαλύτερο μέρος της ζωγραφικής του πορείας. Σπαρμένες στον καμβά, εικόνες από τον Βερν, φωτογραφικές μνήμες, παιχνίδια ανασύρουν την περιπέτεια που ξεκινά από την παιδική ηλικία. Ανάμεσα σε όλα αυτά, ο ζωγράφος, όπως σημείωνει, «αγωνίζεται να κερδίσει μια ιλαρή ουτοπία, μια ανέφικτη διαβεβαίωση. Μια οδυνηρή εκπλήρωση». «Άδεια κάδρα. Λευκές σελίδες. Παιδικά αλογάκια. Ψάρια που ξανασαίνουν. Πλοία που στέκουν. Μπουνάτσες. Ακίνητες θάλασσες. Επίμονες φωτογραφίες. Βασανιστικές αναμνήσεις. Ευσυγκίνητες απαγγελίες. Ασταθείς πτήσεις». Διάρκεια έκθεσης: 30 Ιανουαρίου – 24 Φεβρουαρίου 2024
Το άρθρο δημοσιεύθυηκε στην εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ το Σάββατο 20 Ιανουαρίου 2024
Άρτι αφιχθείσα στην πόλη είναι η μεγάλη έκθεση «Ο Νεοϊμπρεσιονισμός στα χρώματα της Μεσογείου» που παρουσιάζει έως τις 7 Απριλίου το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή στο Παγκράτι.
Η έκθεση που είναι υπό την αιγίδα του Γαλλικού Υπουργείου Πολιτισμού πραγματοποιείται για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε συνεργασία με σημαντικά μουσεία και φορείς της Ευρώπης όπως, μεταξύ άλλων, Musée d’Orsay, National Gallery του Λονδίνου, Centre Pompidou, Musée des Beaux-Arts de Besançon, Musée de l’Annonciade, Musée de Grenoble, Musée national d’archéologie, d’histoire et d’art – Luxembourg και Musée des Arts Décoratifs καθώς και Ευρωπαίους ιδιώτες συλλέκτες.
Η παρούσα έκθεση είναι αφιερωμένη στον Νεοϊμπρεσιονισμό όπως άνθισε στα παράλια της Μεσογείου. Παρακολουθεί την εξέλιξη των Signac, Cross, Luce και Van Rysselberghe προς μια ζωγραφική πιο ελεύθερη και πιο τολμηρή. Η παλέτα αυτών των καλλιτεχνών, εραστών των καθαρών χρωμάτων, γίνεται ολοένα πιο σφριγηλή και ζωντανή, απεικονίζοντας με τον πιο εύγλωττο τρόπο τα λόγια συγγραφέων που είχαν περιπλανηθεί πριν από αυτούς σε εκείνη την απόρθητη ακόμη ακτογραμμή: των Guy de Maupassant, Stendhal, Théodore de Banville… Το μεσογειακό κλίμα, που αρχικά το προτιμούσαν άνθρωποι με προβλήματα υγείας, προσελκύει όλο και περισσότερους φίλους της τέχνης που γοητεύονται από μια ζωγραφική βαθιά πλέον ριζωμένη στις αισθήσεις και στην υποκειμενικότητα.
Περνώντας μπροστά από τους πίνακες, ανακαλύπτουμε το Λαβαντού, την Κολιούρ, το Κασσί, το Σαιν-Τροπέ, την Αντίμπ, τη Μασσαλία, την Καβαλιέρ, το Αγκαί, το Αντεόρ, κατόπιν τη Βενετία και την Κωνσταντινούπολη. Αυτό το ταξίδι μας δίνει την ευκαιρία να ακολουθήσουμε την εικαστική διαδρομή του κάθε καλλιτέχνη. Βλέπουμε έτσι τον Signac και τον Cross να μένουν πιστοί στη νεοϊμπρεσιονιστική τεχνική –ή τον «ντιβιζιονισμό»– μέχρι το τέλος της ζωής τους, σε αντίθεση με τον Luce και τον Van Rysselberghe, οι οποίοι απομακρύνονται σταδιακά από αυτή. Νέοι καλλιτέχνες, όπως οι Henri Matisse, Henri Manguin και Louis Valtat θα πειραματιστούν επάνω σε αυτή την τεχνική με περισσότερη ή λιγότερη ενδελέχεια, αλλά και με μια ανεξαρτησία πνεύματος που προαγγέλλει επερχόμενες επαναστάσεις.
Η γκαλερί Kapopoulos Fine Arts στην οδό Σκουφά 5 στο Κολωνάκι εγκαινιάζει την Τρίτη 23 Ιανουαρίου τα έργα που φιλοτέχνησε κατά τη διάρκεια των πέντε τελευταίων χρόνων ο κορυφαίος εκπρόσωπος του Ελληνικού σουρεαλισμού, Θεόδωρος Πανταλέων. Η έκθεση με τίτλο «Θεόδωρος Πανταλέων, διάλογος Ονείρων με τον Salvador Dali» σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης Μάνου Στεφανίδη, παρουσιάζει μια σειρά έργων στα οποία τα μαγικά όντα, τα ιδιόμορφα αντικείμενα ή οι εξωτικοί καρποί και τα φαντάσματα της νεότητας του καλλιτέχνη γίνονται εδώ οι φύλακες άγγελοι ενός πολύ προσωπικού παραδείσου.
Στο Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων Πάρκο Ελευθερίας (μετρό: Μέγαρο Μουσικής) ξεκίνησε η έκθεση ζωγραφικής Peter Katsihtis Ζωγραφική διαδρομή, Νέα Υόρκη-Αθήνα που θα διαρκέσει έως τις 4 Φεβρουαρίου. Πρόκειται για την πρώτη ατομική έκθεση του Κατσίχτη μετά από σαράντα χρόνια επίμονης ενασχόλησης με τη ζωγραφική που αποκαλύπτει το έργο μιας μακράς καλλιτεχνικής διαδρομής με εξήντα και πλέον πίνακες.
Στη CITROΝΝΕ Gallery (Πατριάρχου Ιωακείμ 19, Κολωνάκι) θα δούμε μέχρι τις 2 Μαρτίου την έκθεση Μεθοριακότητα Ι Liminality με έργα των καλλιτεχνών Γιώργου Γιατρoμανωλάκη, Μαρίνας Παπαδάκη, Ναταλίας Παπαδοπούλου και Μάρως Φασουλή. Τα έργα πραγματεύονται ζητήματα που απορρέουν από την ρευστή πραγματικότητα των ημερών μας, η οποία ανατρέπει παραδοσιακούς τρόπους ύπαρξης, ταυτότητας και βίου - εκουσίως ή ακουσίως.
Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος (Λεμπέση 12, Ακρόπολη) υποδέχεται την νέα χρονιά με την ομαδική έκθεση «Ρινόκερος» της εικαστικής ομάδας 13ο Φ, έως τις 3 Φεβρουαρίου. Οι οκτώ καλλιτέχνες (Ιφιγένεια Αβραμοπούλου, Δήμος Κηπουρός, Τίνα Κόντογλη, Κωνσταντίνος Κούρτης, Θωμάς Μακινατζής, Αναστασία Μίχα, Ζαχαρίας Πολυχρονάκης, Έλενα Προβατά) είναι όλοι απόφοιτοι του τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στη Φλώρινα ενώ συναντώνται για να μας παρουσιάσουν ο καθένας με τον δικό του δημιουργικό τρόπο τα προβλήματα της σύγχρονης κοινωνίας τα οποία παραμένουν αναλλοίωτα μέσα στους αιώνες.
Ο Αθανάσιος Μαλούκος παρουσιάζει από 24 Ιανουαρίου στην Τεχνόπολη τη μεγάλη ατομική έκθεση ταξιδιωτικής φωτογραφίας «Terra Incognita; Αγνωστα Μέρη;» με θέματα από χώρες όπως η Ινδονησία, η Παπούα Νέα Γουινέα, η Αιθιοπία, το Μεξικό, η ΛΔ του Κονγκό, το Βιετνάμ, αλλά και μέρη όπως το Σαχέλ, η Σιβηρία, ή τα Ιμαλάια. Το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει απομακρυσμένες φυλές, ανεξερεύνητες θρησκείες, άγνωστες τελετουργίες, πολιτισμούς που εξαφανίζονται ή εντυπωσιακά γεγονότα, καταγεγραμμένα για πρώτη φορά με έναν μοναδικό καλλιτεχνικό τρόπο.
Στη Γκαλερί ΑΛΜΑ παρουσιάζεται η ατομική έκθεση «Day by Day» του Μιχάλη Κιούση με πορτρέτα ανθρώπων και πρόσωπα μεταξύ πράξης καθημερινών τους δραστηριοτήτων και μιας συνθήκης αναμονής. Στη σειρά των έργων αυτών, ο Κιούσης αποτυπώνει με συνέπεια το βλέμμα του, αντλώντας αναπαραστατικές αφορμές από αναμνήσεις, εμπειρίες και φωτογραφικό ή σχεδιαστικό αρχειακό υλικό που συνέλεξε στη Σενεγάλη κατά την περίοδο μεταξύ του 2018-2022, όντας κι ο ίδιος ταξιδιώτης και ενεργός παρατηρητής των Σενεγαλέζων και της ζωής τους.
Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης παρουσιάζει εως τις 11 Φεβρουαρίου για 2η φορά την «Έκθεση με έργα του Μιχάλη Μιχαήλ», ενός από τους πιο σημαντικούς δημιουργούς κόμικς και εικαστικούς της δεκαετίας του ’80. Ο Μιχάλης Μιχαήλ ζώντας, δρώντας και δημιουργώντας μοναχικά μέσα στο πλήθος εξέφρασε με αφοπλιστική ειλικρίνεια τόσο προσωπικά συναισθήματα ώστε ο κάθε θεατής ή αναγνώστης να συναντά τον εαυτό του μέσα στα έργα του.
Σε μια συναρπαστική εικαστική αφήγηση με οδηγό τη φύση και το φυσικό τοπίο, μια γοητευτική περιήγηση στις διαφορετικές φάσεις και τις δημιουργικές εναλλαγές της, μας καλεί η Τάνια Δρογώση, με τη νέα της ατομική έκθεση με τίτλο «Περιπλάνηση…», που εγκαινιάζεται στην γκαλερί Αργώ (Νεοφύτου Δούκα 5, Κολωνάκι) την Πέμπτη 1η Φεβρουαρίου 2024.
Η δημιουργός παρουσιάζει μια σειρά νέων έργων ζωγραφικής και χαρακτικής που δημιούργησε τα τελευταία χρόνια, στα οποία αφουγκράζεται τους κραδασμούς της φύσης, τους ψίθυρους, τα μηνύματα που στέλνει, τα οποία αποκωδικοποιεί στη συνέχεια με έναν εντελώς προσωπικό τρόπο, που μας μεταφέρει σε μια νέα γη, γεμάτη εσωτερική διαύγεια και καθαρότητα.
Τέλος η Ελληνοαμερικανική Ένωση στο Κολωνάκι υποδέχεται στους εκθεσιακούς χώρους της την έκθεση κειμηλίων και ιστορικού υλικού "Larissa mea dulcissima. Γλυκυτάτη μου Λάρισα" από τη συλλογή του Νίκου Παπαθεοδώρου, που θα διαρκέσει μέχρι και τις 17 Φεβρουαρίου.
Η συλλογή του ιστοριοδίφη-γιατρού Νικολάου Αθ. Παπαθεοδώρου απαρτίζεται από σπάνια μουσειακά τεκμήρια και αντικείμενα, που αφορούν την πόλη της Λάρισας και τη Θεσσαλία. Περιλαμβάνει χειρόγραφα, σπάνια βιβλία, χαρακτικά, επιστολικά δελτάρια, εφημερίδες, περιοδικά και αρχειακό υλικό, που συλλέχτηκαν με επιμονή, σύστημα και στοχοθέτηση, ώστε να συμβάλλουν στην καλύτερη γνώση της Θεσσαλίας και ειδικότερα της Λάρισας και μαρτυρούν τη διαδρομή της πόλης από τον 16ο αιώνα έως τα μέσα του 20ού. Στο πλαίσιο της προσπάθειας να αναδειχθεί κάθε αντικείμενο της συλλογής και να εξυπηρετήσει ευρύ ηλικιακά κοινό, το εκθεσιακό υλικό ταξινομήθηκε έχει ταξινομηθεί σε θεματικές ενότητες.
Ο Εικαστικός Κύκλος ΔΛ (Ακαδημίας 6, Αθήνα) παρουσιάζει από το Σάββατο 20 Ιανουαρίου 2024 έω τις 16 Μαρτίου την ατομική έκθεση του Ηλία Βασιλού με τίτλο «Spatial Structures». ο Ηλίας Βασιλός παρουσιάζει μία σειρά ζωγραφικών έργων που σχετίζονται με την έννοια του χώρου και της δομής. Η διαδικασία της επανάληψης της γραφής και των αλληλεπικαλυπτόμενων πλεγμάτων από χαρτοταινίες και στένσιλ κατά τη διαδικασία δημιουργίας των έργων, οδηγούν τον καλλιτέχνη σε μία στενή σχέση με το χώρο, το χρόνο και τη δομή. Μέσα από πίνακες ζωγραφισμένους με λάδια και σπρέι σε καμβά, ο καλλιτέχνης αναπτύσσει μία εικαστική πρόταση όπου η επανάληψη της χειρονομίας και η μαθηματικοποίηση της δημιουργικής διαδικασίας γίνεται κατά κάποιο τρόπο μία ‘‘ γραφή χρόνου ’’, που σε συνδυασμό με τη ρυθμικότητα των έργων επιτρέπουν τη δημιουργία ενός εικονικού χώρου ενατένισης και φιλοσοφικού αναστοχασμού.
Τέλος η Γκαλερί Ζουμπουλάκη (Πλ. Κολωνακίου 20) παρουσιάζει τη νέα ατομική έκθεση του Γιάννη Αδαμάκη “Passepartout”, που εγκαινιάζεται την Τρίτη 30 Ιανουαρίου 2024 και στην οποία θα παρουσιαστούν ζωγραφικά έργα διαφόρων διαστάσεων. Ο [Jean] Passepartout, αντιήρωας του Ιούλιου Βερν, δανείζει το όνομά του στην έκτη ατομική έκθεση του Αδαμάκη, στην γκαλερί Ζουμπουλάκη· σύμβολο της αιώνιας δοκιμασίας, της πολυμήχανης ‘ζαβολιάς’, του ατέρμονου ταξιδιού που χαρακτηρίζουν όλη τη ζωγραφική πορεία του καλλιτέχνη. Στα έργα της νέας δουλειάς συναντά κανείς εικόνες από το μεγαλύτερο μέρος της ζωγραφικής του πορείας. Σπαρμένες στον καμβά, εικόνες από τον Βερν, φωτογραφικές μνήμες, παιχνίδια ανασύρουν την περιπέτεια που ξεκινά από την παιδική ηλικία. Ανάμεσα σε όλα αυτά, ο ζωγράφος, όπως σημείωνει, «αγωνίζεται να κερδίσει μια ιλαρή ουτοπία, μια ανέφικτη διαβεβαίωση. Μια οδυνηρή εκπλήρωση». «Άδεια κάδρα. Λευκές σελίδες. Παιδικά αλογάκια. Ψάρια που ξανασαίνουν. Πλοία που στέκουν. Μπουνάτσες. Ακίνητες θάλασσες. Επίμονες φωτογραφίες. Βασανιστικές αναμνήσεις. Ευσυγκίνητες απαγγελίες. Ασταθείς πτήσεις». Διάρκεια έκθεσης: 30 Ιανουαρίου – 24 Φεβρουαρίου 2024
Το άρθρο δημοσιεύθυηκε στην εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ το Σάββατο 20 Ιανουαρίου 2024