Παντελής Καναράκης στα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ: Μετά το me too και την πανδημία όλα άλλαξαν στη ζωή
Ο Παντελής Καναράκης που πρωταγωνιστεί στο "Βίρα τις Άγκυρες" στο ΚΘΒΕ μιλάει στα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ για τη θρυλική επιθεώρηση που υπογράφουν ο Μιχάλης Ρέππας και ο Θανάσης Παπαναθασίου
Σε μια λαμπρή παραγωγή της Θεσσαλονίκης πρωταγωνιστεί αυτόν τον καιρό ο Παντελής Καναράκης, ο οποίος μέσα από τον ρόλο του ξετυλίγει επί σκηνής την ιστορία της επιθεώρησης.
Το εμβληματικό έργο «Βίρα τις άγκυρες» που αποτελεί μια αναδρομή στην ιστορία της ελληνικής επιθεώρησης παρουσιάζεται στο Θέατρο της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, σε σκηνοθεσία του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του ΚΘΒΕ, Αστέριου Πελτέκη σε μια νέα εκδοχή του έργου μέσα από καινούρια κείμενα του Μιχάλη Ρέππα και του Θανάση Παπαθανασίου.
Εκκινώντας από το 1894 και την πρώτη καταγεγραμμένη ελληνική επιθεώρηση Λίγο απ’ όλα, οι Θανάσης Παπαθανασίου & Μιχάλης Ρέππας μας ταξιδεύουν στον χρόνο καθώς μας μεταφέρουν στον λαμπερό κόσμο της Επιθεώρησης, παρουσιάζοντας τη μάχη επιβίωσης που έδιναν οι ηθοποιοί και οι συντελεστές της, με φόντο σημαντικά ιστορικά γεγονότα της εποχής.
Αντλώντας υλικό από αυτοβιογραφίες μεγάλων πρωταγωνιστριών της εποχής, όπως η Σπεράντζα Βρανά, η Άννα Καλουτά, η Μαρίκα Νέζερ, η Ζωζώ Σαπουντζάκη, οι δύο συγγραφείς συνέθεσαν τα βασικά πρόσωπα του έργου με νοσταλγική ατμόσφαιρα αλλά και πολύ χιούμορ, τραγούδι και χορό παρουσιάζοντας τον λαμπερό κόσμο της Επιθεώρησης, και τη μάχη επιβίωσης που έδιναν οι ηθοποιοί και οι συντελεστές της, με φόντο σημαντικά ιστορικά γεγονότα της εποχής.
Ο γνωστός ηθοποιός μιλώντας στα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ αναφέρεται στο ρόλο του, αλλά και την ιστορία της θρυλικής επιθεώρησης.
Το «Βίρα τις άγκυρες» στο Βέμπο ήταν μια επιθεώρηση, ενώ η παράστασή μας είναι η ιστορία της επιθεώρησης. Οπότε, όχι δεν έχουν καμία σχέση ως θεματολογία τουλάχιστον γιατί είναι άλλο θεατρικό είδος. Όλους εκείνους τους θρυλικούς ηθοποιούς που έπαιξαν στην πρώτη παράσταση και όλη την τότε λάμψη και φαντασμαγορία της εποχής, στην παράσταση μας την παρατηρούμε, τη ζούμε, τη γνωρίζουμε ως ένα έργο, πλέον, που φυσικά έχει και ιστορικό χαρακτήρα. Ένα άλλο ίσως κοινό τους, πέραν του τίτλου, είναι η αγάπη για την επιθεώρηση και των τότε συγγραφέων φαντάζομαι αλλά και των Παπαθανασίου-Ρέππα, όπως και του σκηνοθέτη Αστέριου Πελτέκη και φυσικά και η δική μου αγάπη για το είδος.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σκηνοθεσία: Αστέριος Πελτέκης, Σκηνικά: Μανόλης Παντελιδάκης, Κοστούμια: Νίκος Χαρλαύτης, Ενορχηστρώσεις και ηχητική επεξεργασία μουσικού υλικού: Γιώργος Ανδρέου, Χορογραφία: Δημήτρης Παπάζογλου
ΔΙΑΝΟΜΗ (με αλφαβητική σειρά):
Λίλη Αδρασκέλα (Κοπέλα, Ηθοποιός Β΄, Νοσοκόμα Β΄, Μαθήτρια Α΄, Ηθοποιός Δ΄) Μαίρη Ανδρέου (Λιάνα, Δημητρώ, Μπέλα, Θεατρίνα Α΄, Ηθοποιός Α΄), Νικολέττα Βλαβιανού (Παυλίνα Δαμάσκου, Σμαρώ Μπιζάνη), Λευτέρης Δημηρόπουλος (Γιάννης Ρούμπος, Αρμάνδος Α΄, Δεξιός, Ταρζάν), Δημήτρης Διακοσάββας (Μάκης Αλεβίζος, Δημήτριος Κοτοπούλης, Σταθμάρχης, Γαστόν Α΄, Ηθοποιός, Καφετζής, Ηθοποιός Α΄), Άννα Ευθυμίου (Μαίρη Ντόλη, Ελένη Κοτοπούλη, Μαρίκα Κοτοπούλη, Καίτη, Νοσοκόμα Α΄, Θεατρίνα Β΄), Ζωή Ευθυμίου (Ροζαλία μικρή, Νικόλ, Μαθήτρια B΄, Κυρία Δ΄, Ηθοποιός Δ’, Κοπέλα), Παντελής Καναράκης (Ζανό), Νίκος Καπέλιος (Βύρων Κονταράτος, Μικιός Λάμπρος, Χορογράφος, Σκηνοθέτης), Αγγελική Κιντώνη (Νίκη Μπέμπη), Θάνος Κοντογιώργης (Μαντάς), Άννα Κυριακίδου (Σωσώ Κανδύλη, Κυρία Βούλα), Χριστίνα Κωνσταντινίδου (Ρόζα, Μαθήτρια Γ΄, Κοπέλα, Κυρία Α΄, Ηθοποιός Γ΄), Τατιάνα Μελίδου (Τζένη), Δημήτρης Μορφακίδης (Κώστας, Τεχνικός, Αρμάνδος B΄, Λογοκριτής, Αριστερός, Εαμίτης), Χριστίνα Μπακαστάθη (Κυρία Λάμπρου, Θεατρίνα Γ΄, Ηθοποιός Β΄, Κατερίνα), Κλειώ Δανάη Οθωναίου (Ροζαλία), Κώστας Σαντάς (Αντώνης Σταυρόπουλος, Ηθοποιός Κοσμογονίας), Σπύρος Σαραφιανός (Κώστας Πυργιώτης, Στέφανος Κανδύλης), Εύη Σαρμή (Πιπίτσα, Ηθοποιός Α΄, Θάλεια, Νοσοκόμα), Δημήτρης Σιακάρας (Σπύρος Δαμάσκος, Σκηνοθέτης), Θεοφανώ Τζαλαβρά (Καίτη Βίβα, Ηθοποιός Α΄, Κυρία Γ΄), Ορέστης Τζιόβας (Λάμπρος Ρινάλδης, Γιώργος Σαράντος), Θάνος Φερετζέλης (Λογιστής, Γαστόν Β΄, Αστυνόμος, Λογοκριτής, Καφετζής), Ανδριάννα Χαλκίδη (Φωφώ Ρινάλδη, Κυρία Β΄)
Χορεύουν οι: Στέλλα Εμίνογλου, Αναστασία Κελέση
Μουσικοί επί σκηνής: Βασίλης Γκαγκαβούζης (κοντραμπάσο), Μαριάνθη Θεμελή (τρομπέτα), Παναγιώτης Μπάρλας / Γρηγόρης Χανόπουλος (πιάνο), Αλέκος Παπαδόπουλος / Ευαγγελία Αμπρικίδου (ντραμς), Παύλος Παφρανίδης / Αλέξης Ρότσκος (μπουζούκι), Ζωγράφος Σταυρίδης (ακορντεόν)
Συμμετέχουν οι σπουδαστές της Δραματικής Σχολής του ΚΘΒΕ: Κωνσταντίνος Πόποβιτς & Πασχάλης Τερζής.
Πληροφορίες
Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών (Εθνικής Αμύνης 2)
Προπώληση: ntng.gr |more.com | 2117700000|
Πληροφορίες- κρατήσεις στο Τ. 2315 200 200 και στα εκδοτήρια του ΚΘΒΕ
Ωρες παραστάσεων
Τετάρτη: 19.00
Πέμπτη-Παρασκευή: 21.00
Σάββατο: 18.00 & 21.00
Κυριακή: 19.00
Το εμβληματικό έργο «Βίρα τις άγκυρες» που αποτελεί μια αναδρομή στην ιστορία της ελληνικής επιθεώρησης παρουσιάζεται στο Θέατρο της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, σε σκηνοθεσία του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του ΚΘΒΕ, Αστέριου Πελτέκη σε μια νέα εκδοχή του έργου μέσα από καινούρια κείμενα του Μιχάλη Ρέππα και του Θανάση Παπαθανασίου.
Εκκινώντας από το 1894 και την πρώτη καταγεγραμμένη ελληνική επιθεώρηση Λίγο απ’ όλα, οι Θανάσης Παπαθανασίου & Μιχάλης Ρέππας μας ταξιδεύουν στον χρόνο καθώς μας μεταφέρουν στον λαμπερό κόσμο της Επιθεώρησης, παρουσιάζοντας τη μάχη επιβίωσης που έδιναν οι ηθοποιοί και οι συντελεστές της, με φόντο σημαντικά ιστορικά γεγονότα της εποχής.
Αντλώντας υλικό από αυτοβιογραφίες μεγάλων πρωταγωνιστριών της εποχής, όπως η Σπεράντζα Βρανά, η Άννα Καλουτά, η Μαρίκα Νέζερ, η Ζωζώ Σαπουντζάκη, οι δύο συγγραφείς συνέθεσαν τα βασικά πρόσωπα του έργου με νοσταλγική ατμόσφαιρα αλλά και πολύ χιούμορ, τραγούδι και χορό παρουσιάζοντας τον λαμπερό κόσμο της Επιθεώρησης, και τη μάχη επιβίωσης που έδιναν οι ηθοποιοί και οι συντελεστές της, με φόντο σημαντικά ιστορικά γεγονότα της εποχής.
Ο γνωστός ηθοποιός μιλώντας στα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ αναφέρεται στο ρόλο του, αλλά και την ιστορία της θρυλικής επιθεώρησης.
«Βίρα τις άγκυρες». Τι παρουσιάζει το έργο των Μιχάλη Ρέππα – Θανάση Παπαθανασίου;
Την ιστορία της επιθεώρησης από τη γέννησή της έως το 1977 που έγινε η «μετάλλαξή» της θα λέγαμε. Και συγχρόνως σημαντικά γεγονότα που συνέβησαν στην Ελλάδα, μέσα από τη ζωή δυο ηθοποιών, της μάνας στο πρώτο μέρος και της κόρης, στο δεύτερο, και του κοινού φίλου τους, επίσης, ηθοποιού. Περνάνε μπροστά από τα μάτια του θεατή πόλεμοι, δικτατορίες, πρεμιέρες, πολιτικές εξελίξεις, σινεμά, πρόοδος και ότι «έγραψε» πάνω σ’ αυτή τη χώρα από τις αρχές του προηγούμενου αιώνα μέχρι σχεδόν το τέλος του. Και όλα αυτά όχι μόνο με το λόγο αλλά και με μουσική. Γιατί είναι ένα μιούζικαλ γεμάτο από γνωστά τραγούδια που χαρακτήρισαν την κάθε εποχή.Το έργο έχει κάποια σχέση με το παλιό «Βίρα τις άγκυρες» των Τραϊφόρου- Γιαννακόπουλου ή είναι ένα εντελώς καινούριο έργο;
Το «Βίρα τις άγκυρες» στο Βέμπο ήταν μια επιθεώρηση, ενώ η παράστασή μας είναι η ιστορία της επιθεώρησης. Οπότε, όχι δεν έχουν καμία σχέση ως θεματολογία τουλάχιστον γιατί είναι άλλο θεατρικό είδος. Όλους εκείνους τους θρυλικούς ηθοποιούς που έπαιξαν στην πρώτη παράσταση και όλη την τότε λάμψη και φαντασμαγορία της εποχής, στην παράσταση μας την παρατηρούμε, τη ζούμε, τη γνωρίζουμε ως ένα έργο, πλέον, που φυσικά έχει και ιστορικό χαρακτήρα. Ένα άλλο ίσως κοινό τους, πέραν του τίτλου, είναι η αγάπη για την επιθεώρηση και των τότε συγγραφέων φαντάζομαι αλλά και των Παπαθανασίου-Ρέππα, όπως και του σκηνοθέτη Αστέριου Πελτέκη και φυσικά και η δική μου αγάπη για το είδος.
Από ποια στάδια της επιθεώρησης διανθίζεται η πλοκή του έργου;
Τη γέννηση, την ακμή της, τα χρόνια της φθοράς της και τελειώνει στο σημείο που «μεταλλαγμένη» φεύγει από τη λάμψη της και βασίζεται σε άλλους κανόνες. Όλα αυτά τοποθετημένα στην αντίστοιχη εποχή τους. Γιατί η επιθεώρηση είναι ένα είδος που είχε και έχει, όταν έστω και σπάνια τώρα γίνεται, άμεση σχέση με τα κοινωνικοπολιτικά γεγονότα. Και φυσικά παρουσιάζεται και όλος ο εσωτερικός κόσμος των ανθρώπων της, που είναι ευάλωτος, συχνά σκληρός, γεμάτος ανασφάλειες, ματαιοδοξίες, ανταγωνισμούς και αλληλεγγύη όμως. Ένας εύθραυστος θα λέγαμε κόσμος.Ποιος είναι ο δικός σας ρόλος στο έργο;
Υποδύομαι τον Ζανό, έναν ηθοποιό της επιθεώρησης, όχι ταλαντούχο αλλά ιδιαίτερα αγαπητό και χαριτωμένο που μέσα από τη ζωή του, δίπλα σε δυο θεατρίνες, βλέπουμε όπως σας είπα την ιστορία της επιθεώρησης. Υπέροχο πλάσμα που ότι στερήθηκε από ταλέντο στην υποκριτική το απέκτησε σε εκρηκτική, έντονη και λαμπερή προσωπικότητα. Με αξιακό σύστημα και γενναιοδωρία προς τους ανθρώπους. Ένας σωστότατος επιστήθιος φίλος. Και ένας ικανός διπλωμάτης πολλές φορές. Εξ όσων γνωρίζω οι συγγραφείς βασίστηκαν και στην ύπαρξη ενός ηθοποιού της τότε επιθεώρησης, υπαρκτό πρόσωπο.Πως νιώθετε που φέτος πρωταγωνιστείτε σε παράσταση της Θεσσαλονίκης;
Σαν το παιδί που του λες ότι δεν θα πάει σήμερα σχολείο, αλλά θα παίξει με τους φίλους του στην παιδική χαρά όσο θέλει. Και δίπλα σ’ αυτό βάλτε και τεράστιο όγκο συγκίνησης. Και φυσικά, νοιώθω παρά, μα παρά πολύ τυχερός. Γιατί στη δύσκολη εποχή που ζούμε είναι σπάνιο να συμμετέχεις σε τέτοιες παραγωγές. Γιατί μιλάμε για εκατοντάδες κοστούμια και περούκες, για δεκάδες σκηνικά, ζωντανή ορχήστρα, γύρω στα σαράντα άτομα επί σκηνής, για προβολές, σπάνιες ηχογραφήσεις και συντελεστές κορυφαίους. Μια παραγωγή που το ΚΘΒΕ απλόχερα θα χαρίσει στο κοινό που θα μας επιλέξει.Σε τι φάση σας βρίσκουμε μετά τις δυο μεγάλες κρίσεις που πέρασε το επάγγελμα σας, τον Κορωνοϊό και το κίνημα me too; Πως τις βιώσατε εσείς προσωπικά;
Με βρίσκετε στο «Βίρα τις άγκυρες» και στο ΚΘΒΕ και απόλυτα χαρούμενο και γεμάτο. Τόσο που δε θέλω να μιλάω για στενάχωρα πράγματα. Εξάλλου έχουν ειπωθεί πολλά. Ίσως παραπάνω απ’ όσα χρειαζόταν. Κι εγώ θέλω να στέκομαι στο καλό, στο θετικό, στο φωτεινό που πάντα υπάρχει. Κι αν δεν το βρίσκουμε είναι δίκη μας ευθύνη. Αυτό εκεί δίπλα είναι, ας το ψάξουμε.Άλλαξε κάτι στο θέατρο μετά από αυτές τις δύσκολες περιόδους;
Όλα αλλάζουν σ’ αυτή τη ζωή. Και μακάρι ν’ αλλάζουν όλα προς το καλύτερο.Υπάρχει κάποιος ρόλος που θα θέλατε να δοκιμάσετε στο μέλλον, αλλά εμάς δεν πάει καθόλου το μυαλό μας ότι θα σας ταίριαζε;
Όχι. Υπάρχουν όμως πολλά όνειρα για αρκετά πράγματα που θέλω να κάνω. Και είμαι τόσο τυχερός άνθρωπος που αυτή η ζωή πολλά όνειρά μου τα έχει εκπληρώσει. Είμαι σίγουρος πως και κάποια από αυτά που έχω θα τα δω να γίνονται ζωή, να παίρνουν σάρκα και οστά που λένε. Οπότε, εδώ είμαστε και θα τα ξαναπούμε. Να είστε σίγουροι.ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σκηνοθεσία: Αστέριος Πελτέκης, Σκηνικά: Μανόλης Παντελιδάκης, Κοστούμια: Νίκος Χαρλαύτης, Ενορχηστρώσεις και ηχητική επεξεργασία μουσικού υλικού: Γιώργος Ανδρέου, Χορογραφία: Δημήτρης Παπάζογλου
ΔΙΑΝΟΜΗ (με αλφαβητική σειρά):
Λίλη Αδρασκέλα (Κοπέλα, Ηθοποιός Β΄, Νοσοκόμα Β΄, Μαθήτρια Α΄, Ηθοποιός Δ΄) Μαίρη Ανδρέου (Λιάνα, Δημητρώ, Μπέλα, Θεατρίνα Α΄, Ηθοποιός Α΄), Νικολέττα Βλαβιανού (Παυλίνα Δαμάσκου, Σμαρώ Μπιζάνη), Λευτέρης Δημηρόπουλος (Γιάννης Ρούμπος, Αρμάνδος Α΄, Δεξιός, Ταρζάν), Δημήτρης Διακοσάββας (Μάκης Αλεβίζος, Δημήτριος Κοτοπούλης, Σταθμάρχης, Γαστόν Α΄, Ηθοποιός, Καφετζής, Ηθοποιός Α΄), Άννα Ευθυμίου (Μαίρη Ντόλη, Ελένη Κοτοπούλη, Μαρίκα Κοτοπούλη, Καίτη, Νοσοκόμα Α΄, Θεατρίνα Β΄), Ζωή Ευθυμίου (Ροζαλία μικρή, Νικόλ, Μαθήτρια B΄, Κυρία Δ΄, Ηθοποιός Δ’, Κοπέλα), Παντελής Καναράκης (Ζανό), Νίκος Καπέλιος (Βύρων Κονταράτος, Μικιός Λάμπρος, Χορογράφος, Σκηνοθέτης), Αγγελική Κιντώνη (Νίκη Μπέμπη), Θάνος Κοντογιώργης (Μαντάς), Άννα Κυριακίδου (Σωσώ Κανδύλη, Κυρία Βούλα), Χριστίνα Κωνσταντινίδου (Ρόζα, Μαθήτρια Γ΄, Κοπέλα, Κυρία Α΄, Ηθοποιός Γ΄), Τατιάνα Μελίδου (Τζένη), Δημήτρης Μορφακίδης (Κώστας, Τεχνικός, Αρμάνδος B΄, Λογοκριτής, Αριστερός, Εαμίτης), Χριστίνα Μπακαστάθη (Κυρία Λάμπρου, Θεατρίνα Γ΄, Ηθοποιός Β΄, Κατερίνα), Κλειώ Δανάη Οθωναίου (Ροζαλία), Κώστας Σαντάς (Αντώνης Σταυρόπουλος, Ηθοποιός Κοσμογονίας), Σπύρος Σαραφιανός (Κώστας Πυργιώτης, Στέφανος Κανδύλης), Εύη Σαρμή (Πιπίτσα, Ηθοποιός Α΄, Θάλεια, Νοσοκόμα), Δημήτρης Σιακάρας (Σπύρος Δαμάσκος, Σκηνοθέτης), Θεοφανώ Τζαλαβρά (Καίτη Βίβα, Ηθοποιός Α΄, Κυρία Γ΄), Ορέστης Τζιόβας (Λάμπρος Ρινάλδης, Γιώργος Σαράντος), Θάνος Φερετζέλης (Λογιστής, Γαστόν Β΄, Αστυνόμος, Λογοκριτής, Καφετζής), Ανδριάννα Χαλκίδη (Φωφώ Ρινάλδη, Κυρία Β΄)
Χορεύουν οι: Στέλλα Εμίνογλου, Αναστασία Κελέση
Μουσικοί επί σκηνής: Βασίλης Γκαγκαβούζης (κοντραμπάσο), Μαριάνθη Θεμελή (τρομπέτα), Παναγιώτης Μπάρλας / Γρηγόρης Χανόπουλος (πιάνο), Αλέκος Παπαδόπουλος / Ευαγγελία Αμπρικίδου (ντραμς), Παύλος Παφρανίδης / Αλέξης Ρότσκος (μπουζούκι), Ζωγράφος Σταυρίδης (ακορντεόν)
Συμμετέχουν οι σπουδαστές της Δραματικής Σχολής του ΚΘΒΕ: Κωνσταντίνος Πόποβιτς & Πασχάλης Τερζής.
Πληροφορίες
Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών (Εθνικής Αμύνης 2)
Προπώληση: ntng.gr |more.com | 2117700000|
Πληροφορίες- κρατήσεις στο Τ. 2315 200 200 και στα εκδοτήρια του ΚΘΒΕ
Ωρες παραστάσεων
Τετάρτη: 19.00
Πέμπτη-Παρασκευή: 21.00
Σάββατο: 18.00 & 21.00
Κυριακή: 19.00