Δεν είναι το πιο συνηθισμένο πράγμα στον κόσμο πονήματα Ελλήνων καλλιτεχνών να πρωταγωνιστούν σε ξεχωριστούς χώρους στο Παρίσι και μάλιστα τώρα, μια ανάσα ουσιαστικά πριν από την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων. Η περίπτωση όμως του ακαδημαϊκού, καθηγητή Ιατρικής, πνευμονολόγου και καλλιτέχνη Κώστα
Σπυρόπουλου, με τη σειρά της, μόνο συνηθισμένη δεν είναι.

Μιλάμε για τον «γκουρού της pop art» στην Ελλάδα, έναν καλλιτέχνη με πολύκλαδο έργο που το έχει παρουσιάσει ανά την υφήλιο. Η διεθνής αποδοχή που απολαμβάνει δείχνει την οικουμενικότητα της δουλειάς του, κάτι που φαίνεται και από την αναδρομική έκθεση ζωγραφικής του με τίτλο

«Η Φθαρτή Αιωνιότητα μιας Σταγόνας», που εγκαινιάζεται στις 5 Ιουνίου στο Ελληνικό Σπίτι στο Παρίσι. Ο Σπυρόπουλος εκθέτει για δεύτερη φορά έργα του στην
Πόλη του Φωτός. Το 2016 είχε λάβει μέρος σε διεθνή Art Fair που είχε πραγματοποιηθεί στο Λούβρο, με μεγάλη επιτυχία. Στην παρούσα έκθεση ο εικαστικός παρουσιάζει την πορεία του συνολικά, από «μικρές και μεγάλες κατακτήσεις» του, θα πει.

Η παρουσία του σε πολλές διεθνείς Βiennale και Art Fair τού έδωσε την ευκαιρία να συνομιλήσει με Ευρωπαίους και Αμερικανούς καλλιτέχνες μέσω της καλλιτεχνικής έκφρασης. Και κάπως έτσι αρχίζει η εξερεύνηση του αστικού χώρου, της διαφήμισης, της μόδας, των ΜΜΕ, της πράσινης ενέργειας.

Όπως ο ίδιος έχει εξηγήσει στην «Απογευματινή»: «Θα πρέπει να σκεφτόμαστε ότι η αξία της κατασκευής απηχεί και την αξία του κατασκευαστή. Δηλαδή το ποιόν του αστικού χώρου αντικατοπτρίζει και τον αστικό πολιτισμό: τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η θέαση του κόσμου από τη μεριά των ανθρώπων του αστικού πολιτισμού. Οπότε η εικαστική παρέμβαση αναλύει τον αστικό χώρο - με τα θετικά και τα αρνητικά του. Για να γίνει αυτό από έναν καλλιτέχνη, χρειάζονται τα κατάλληλα εργαλεία. Και τα εργαλεία που χρησιμοποιεί η pop art είναι τα εργαλεία του λαϊκού πολιτισμού. Τα εργαλεία της καθημερινής χρήσης.

Απεικονίζοντας λοιπόν αντικείμενα της καθημερινότητας, τονίζουμε τον σημερινό πολιτισμό όπως τον βιώνουμε μέσα από τις χρήσεις του». Η εξέλιξη αυτής της αναζήτησης είναι που θα οδηγήσει τον ζωγράφο στην καταγραφή μιας χαρακτηριστικής αστικής μυθολογίας, όπου η έννοια της ομορφιάς και του ωραίου αναθεωρείται. Η γνωστή ιστορικός τέχνης-τεχνοκριτικός Ίρις Κρητικού σημειώνει χαρακτηριστικά: «Μέσω του εξπρεσιονισμού του χρώματος και της ομορφιάς, μέσω αιωρούμενων συμβόλων, γραμμάτων και λέξεων ο Κώστας Σπυρόπουλος, ζωγράφος σημάτων, οδηγεί το βλέμμα του θεατή στη γενικότερη επανερμηνεία του αστικού περιβάλλοντος». Και μέσω των πολυσήμαντων εικόνων του, που αποθεώνουν το χρώμα και την ομορφιά, καλεί τον φιλότεχνο να αφεθεί, να αλληλεπιδράσει, να απολαύσει, αλλά και να προβληματιστεί, συμπληρώνουμε εμείς.


* Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή