Αντιπρόεδρος της Αυστραλιανής Επιτροπής για τα Γλυπτά του Παρθενώνα: "Μεταμφιεσμένη αγγλική λαθροχειρία- Κλέφτης ο Έλγιν"
Νέα παρέμβαση για τα Γλυπτά
"Η τύχη αυτών των εξαίρετων Γλυπτών που ανήκουν δικαιωματικά μαζί και στο Μουσείο της Ακρόπολης στην Αθήνα θα αποφασιστεί στο πολύ κοντινό μέλλον", αναφέρει η Αντιπρόεδρος της Αυστραλιανής Επιτροπής, Έλι Σίμονς
Νέα παρέμβαση για το μέγιστο ζήτημα των Γλυπτών του Παρθενώνα είχαμε σήμερα με σκληρές κουβέντες για την βρετανική στάση.
Η κα Έλι Σίμονς, Αντιπρόεδρος της Αυστραλιανής Επιτροπής για τα Γλυπτά του Παρθενώνα προχώρησε σε νέα ανάρτηση σχολιάζοντας το ζήτημα.
H ανάρτησή της
"Το Βρετανικό Μουσείο συνεχίζει να τα αποκαλεί συλλογή Έλγιν - μια λανθασμένη ονοματολογία, όπως είναι αμφισβητήσιμο να αναφέρεται κανείς σε κάτι με το όνομα του κλέφτη που το κατέλαβε.
Η τύχη αυτών των εξαίρετων Γλυπτών που ανήκουν δικαιωματικά μαζί και στο Μουσείο της Ακρόπολης στην Αθήνα θα αποφασιστεί στο πολύ κοντινό μέλλον.
Παρά τα επιχειρήματα που βασίζονται σε ηθικές καλλιτεχνικές ιστορικές & κοινωνικές ανησυχίες, είναι οι νομικές ανησυχίες που προσελκύουν τη μεγαλύτερη συζήτηση. Ιδιαίτερα από το Βρετανικό Μουσείο που επιμένει να εγείρει τη νομιμότητα της απόκτησής τους, όταν δεν έχει αποδειχθεί με σαφήνεια κανένας τέτοιος νόμιμος τίτλος.
Η επακόλουθη κοινοβουλευτική συζήτηση και ψηφοφορία δεν απέδωσε ξαφνικά σαφή νομικό τίτλο. Απλώς έδειξε πώς μια κυρίαρχη χώρα μπορεί μονομερώς να προσπαθήσει να προσδώσει νομιμότητα σε κάτι παράνομο και στη συνέχεια να ψηφίσει έναν άλλο νόμο ως ψεύτικη ασπίδα για να διατηρήσει το εν λόγω αντικείμενο.
Δεν είναι τίποτε άλλο από αγγλική λαθροχειρία που μεταμφιέζεται ως «αλλά εμείς απλώς τους σώζαμε από αυτούς τους ανίκανους Έλληνες».
Και όμως, τα γλυπτά που ο Έλγιν δεν κατάφερε να πετσοκόψει από το κτίριο είναι ασφαλή και ευτυχισμένα στην Αθήνα.
Η επίλυση αυτής της δυσάρεστης κατάστασης θα είναι μια πολιτική λύση βασισμένη στην τιμή ή μια νομική λύση βασισμένη σε κανένα σαφές νομικό στοιχείο που να αποδεικνύεται ή να ανατίθεται σε ένα δίκαιο εμπιστοσύνης."
Η κα Έλι Σίμονς, Αντιπρόεδρος της Αυστραλιανής Επιτροπής για τα Γλυπτά του Παρθενώνα προχώρησε σε νέα ανάρτηση σχολιάζοντας το ζήτημα.
H ανάρτησή της
"Το Βρετανικό Μουσείο συνεχίζει να τα αποκαλεί συλλογή Έλγιν - μια λανθασμένη ονοματολογία, όπως είναι αμφισβητήσιμο να αναφέρεται κανείς σε κάτι με το όνομα του κλέφτη που το κατέλαβε.Η τύχη αυτών των εξαίρετων Γλυπτών που ανήκουν δικαιωματικά μαζί και στο Μουσείο της Ακρόπολης στην Αθήνα θα αποφασιστεί στο πολύ κοντινό μέλλον.
Παρά τα επιχειρήματα που βασίζονται σε ηθικές καλλιτεχνικές ιστορικές & κοινωνικές ανησυχίες, είναι οι νομικές ανησυχίες που προσελκύουν τη μεγαλύτερη συζήτηση. Ιδιαίτερα από το Βρετανικό Μουσείο που επιμένει να εγείρει τη νομιμότητα της απόκτησής τους, όταν δεν έχει αποδειχθεί με σαφήνεια κανένας τέτοιος νόμιμος τίτλος.
Η επακόλουθη κοινοβουλευτική συζήτηση και ψηφοφορία δεν απέδωσε ξαφνικά σαφή νομικό τίτλο. Απλώς έδειξε πώς μια κυρίαρχη χώρα μπορεί μονομερώς να προσπαθήσει να προσδώσει νομιμότητα σε κάτι παράνομο και στη συνέχεια να ψηφίσει έναν άλλο νόμο ως ψεύτικη ασπίδα για να διατηρήσει το εν λόγω αντικείμενο.
Δεν είναι τίποτε άλλο από αγγλική λαθροχειρία που μεταμφιέζεται ως «αλλά εμείς απλώς τους σώζαμε από αυτούς τους ανίκανους Έλληνες».
Και όμως, τα γλυπτά που ο Έλγιν δεν κατάφερε να πετσοκόψει από το κτίριο είναι ασφαλή και ευτυχισμένα στην Αθήνα.
Η επίλυση αυτής της δυσάρεστης κατάστασης θα είναι μια πολιτική λύση βασισμένη στην τιμή ή μια νομική λύση βασισμένη σε κανένα σαφές νομικό στοιχείο που να αποδεικνύεται ή να ανατίθεται σε ένα δίκαιο εμπιστοσύνης."
PARTHENON SCULPTURES
— 🏛Elly Symons🏛 (@ellymariasymons) May 28, 2024
The British Musuem continue to call them the Elgin collection-a wrongful nomenclature such that it is questionable to refer to something by the name of their captor thief.
The fate of these exquisite Sculptures which rightlfully belong together and in the… pic.twitter.com/Rbvm2clXc4