«Δεν φοβήθηκα καθόλου, κυρίως επειδή δεν βρίσκω προσωπικά τίποτα το προκλητικό, αλλά µόνο υπέροχα συναισθήµατα, στα σώµατα. ∆εν έχει καµία προστυχιά όλο αυτό», δήλωνε η Μαίρη Συνατσάκη το καλοκαίρι του 2018 για την εµφάνισή της, όπως τη γέννησε η µαµά της, στο γνωστό tribal rock µιούζικαλ «Hair», όπου πρωταγωνιστούσε. «Κάνω γυµνισµό στις διακοπές µου (όχι οπουδήποτε, φυσικά) και διαχωρίζω το σεξ από το γυµνό, που νοµίζω ότι η κοινωνία τα έχει απολύτως ταυτισµένα.

Το γυµνό µπορεί να είναι τελείως αγνό, ειδικά όταν έχει να “πει” κάτι τόσο ουσιαστικό», συνέχιζε. Προφανώς δεν είναι η µόνη που το έχει τολµήσει. Το 2016 σχεδόν γυµνή -αλλά περισσότερο προκλητική από τη Μαίρη- είχε εµφανιστεί η, κατά τα άλλα, politically correct Μαρία Κίτσου, την οποία το κοινό λάτρεψε στις «Αγριες µέλισσες» και η οποία την ερχόµενη σεζόν ετοιµάζεται για διπλή επάνοδο (από δύο σίριαλ δηλαδή) στην TV. Τότε, παίζοντας τη «∆εσποινίδα Τζούλια», ως πρωταγωνίστρια στο ψυχαναλυτικό κοµψοτέχνηµα του Αύγουστου Στρίντµπεργκ γύρω από την εξουσία, τον έρωτα και την αιώνια µάχη των δύο φύλων στο «Νέο Θέατρο - Κατερίνα Βασιλάκου», έκανε σεξ -σχεδόν- στο σανίδι µε τον Ορέστη Τζιόβα. Τα -συλλεκτικάστιγµιότυπα «µιλάνε» από µόνα τους.

Νωρίτερα ακόµα, η χρονοµηχανή ταξιδεύει στο 2012. Η ∆ήµητρα Ματσούκα, νυν κυρία Πέτρου Κόκκαλη, ήταν το θηλυκό στην «Πορνογραφική σχέση», που «µαγείρευε» µε τον Στέλιο Μάινα. Ως ντουέτο, «έδεσαν» άψογα, µε το αποτέλεσµα να ενθουσιάζει κριτικούς και κοινό. Μετά τις παραστάσεις στην Αθήνα, συνέχισαν στη συµπρωτεύουσα. Σε σκηνοθεσία του αγαπηµένου φίλου τους, άλλωστε, Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη και µε ένα τέτοιο σενάριο (το έργο έγινε παγκοσµίως γνωστό από την περίφηµη οµώνυµη γαλλική ταινία «Une liaison pornographique»), δεν γινόταν να µην εντυπωσιάσουν. Η Νατάσα Καλογρίδη, από την άλλη, έχει εµφανιστεί µε τη σειρά της -και όχι µόνο µία φοράγυµνή στο σανίδι. Αλλά η εκρηκτική Νατάσα κάνει και δικούς της πειραµατισµούς. Και στα social και στο σπίτι της. Από τις πιο hot στιγµές της ήταν το 2021, οπότε πόζαρε ολόγυµνη, καλύπτοντας µόνο τα επίµαχα σηµεία του κορµιού της µε κοσµήµατα - και την κολόνια της. Θυµίζοντάς µας παλαιότερη, θρυλική σειρά λήψεων της Μαντόνα.

Οι πρώτες διδάξασες  

Και οι άντρες έχουν αποκαλυφθεί στο σανίδι. Ο Μηνάς Χατζησάββας ως λασπωµένος και µατωµένος ∆ιόνυσος στις «Βάκχες», ο Στράτος Τζώρτζογλου στο «Πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέι», ο Γιώργος Κιµούλης στον «Ριχάρδο Γ’», ο Απόστολος Γκλέτσος στη «Συνάντηση». Οι γυναίκες όµως ανέκαθεν κρατούσαν τα ηνία. Η Στεφανία Γουλιώτη το 2008 έµεινε ολόγυµνη ως Ηλέκτρα στην Επίδαυρο µπροστά σε 21.000 θεατές. Για να πει: «∆εν έχω πρόβληµα. Κυριαρχεί στη σκέψη µου το πώς θα “ντυθώ”, θα µπω στο πετσί του όποιου ρόλου κι όχι το πώς θα τον γδυθώ».

Την ίδια χρονιά γδύθηκε και η Ιωάννα Παππά. Για το «Ξύπνηµα της άνοιξης» του Φρανκ Βέντεκιντ. «Οταν κάνεις αυτή τη δουλειά, είναι καλό να έχεις ξεπεράσει κάποια ταµπού και κάποιες ανασφάλειες, γιατί ως ηθοποιοί δεν χρησιµοποιούµε το σώµα µας για να προβάλλουµε κάποιον ερωτισµό. Το χρησιµοποιούµε καθαρά ως εργαλείο. Αλλά, ούτως ή άλλως, το γυµνό δεν είναι κάτι που θέλω να κάνω ιδιαίτερα συχνά». Αν το επανέλαβε; Ποιος θυµάται... Πάντως, ήταν χωρίς ρούχα και νωρίτερα: Το 2002 παρέα µε τη φίλη της Μαριλίτα Λαµπροπούλου, στο «Σπίτι των κοιµισµένων κοριτσιών», σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά. Ποιο ήταν το θέµα; Οκτώ άνδρες, έξι παρθένες, µία χούφτα υπνωτικά και δύο βιντεοκάµερες. Ακολούθησε η Γιούλικα Σκαφιδά το 2011, προστατευόµενη από µία µόνο πετίτ διαφάνεια. Μετά το «Νησί», που την απογείωσε, έπαιξε «ακάλυπτη» στον «Κόκκινο βράχο» του Γρηγορίου Ξενόπουλου, που ανέβηκε από το Εθνικό Θέατρο.

Μια συγκλονιστική ιστορία για το πώς ένας ξάδελφος µετατρέπει την πρωταγωνίστρια από κοριτσάκι σε γυναίκα. Το... πολυεργαλείο Εύα Λάσκαρη το 2010 έκανε το ντεµπούτο της ως ηθοποιός στο «Χαµάµ γυναικών» γυµνή. Οπως στο ίδιο έργο, σε άλλη εκδοχή του, όχι µε το µοντέλο-ηθοποιό Eύα Λάσκαρη, γυµνή εµφανιζόταν και η αξέχαστη Μάρθα Καραγιάννη - κι ας ήταν τότε ήδη µεγάλη. Και η Κερκυραία καλλονή Φαίη Ξυλά το 2011, στο θεατρικό «Υπηρέτες δύο αφεντάδων», έµεινε γυµνή από τη µέση και πάνω, καλύπτοντας τα επίµαχα σηµεία του υπέροχου κορµιού της µε τα µαλλιά της.

Είχε βουτήξει όµως γυµνή στο µέλι στην τελευταία σεκάνς της ταινίας της Ολγας Μαλέα «Λουκουµάδες µε µέλι». Και βέβαια, µέσα σε όλα, ποιος ξεχνάει τις γυµνές φωτογραφήσεις των Ελληνίδων celebrities - µε πρώτη και καλύτερη την αείµνηστη Ζωίτσα της καρδιάς µας, τη Ζωή Λάσκαρη, και τα επικά της στιγµιότυπα για το «Playboy».