Ο τυφλός Μινώταυρος, ο καλλιτέχνης, η γυµνή κι ένα δέντρο εν µέσω θύελλας, µια κότα στρουµπουλή, βατράχια, η ζωή ιδωµένη από το φως µιας «ταπεινής» λάµπας... Ο Πάµπλο Πικάσο, ο ιδιοφυής πρωτοπόρος της ζωγραφικής, είχε απαράµιλλη δεξιότητα και στη χαρακτική.

Τώρα λοιπόν, «σκανάροντας» τις 100 εκτυπώσεις έργων του, από τις 500 και πλέον που διαθέτει στη συλλογή του το Βρετανικό Μουσείο, µένουµε µε το στόµα ανοιχτό. Πάλι. Ανάµεσα στα κορυφαία χαρακτικά του, σε επικείµενη XXL έκθεση που δροµολογεί, θα παρουσιαστούν και ορισµένα, τα οποία µέχρι τώρα δεν έχουν εκτεθεί ποτέ ξανά. Και είναι εντυπωσιακά. Τουλάχιστον.

Υπό τον -ορθώς δωρικό- τίτλο «Πικάσο, ο χαράκτης» («Picasso printmaker»), το Βρετανικό Μουσείο «µπουστάρει» ήδη την έκθεση, που θα ξεκινήσει στις 7/11 και θα διαρκέσει έως τις 30/3/2025, και εδώ να σηµειώσουµε ότι η δουλειά του και στον συγκεκριµένο τοµέα παραµένει στην κορυφή του διεθνούς χρηµατιστηρίου της τέχνης.

Έφτιαξε περισσότερες από 2.400 εκτυπώσεις, από τότε που νέος µε σουρανούσε στο Παρίσι έως τα βαθιά του γεράµατα, στη νότια Γαλλία. Στην έκθεση θα συναντήσουµε εκτυπώσεις του από τις αρχές του 1900, πριν και µετά τον πρωτοποριακό πίνακά του «Οι δεσποινίδες της Αβινιόν» (1907), µε τις πέντε γυµνές σε πορνείο επί της οδού ντ’ Αβινιόν, στη Βαρκελόνη - το συγκεκριµένο έργο θεωρείται προποµπός του κυβισµού. Επίσης, σειρά εκτυπώσεων από τη δεκαετία του 1930 και τη Suite Vollard. Ο έρωτας και το σεξ δεν λείπουν από το «µενού», άλλωστε οι σχέσεις του µε τις γυναίκες ανέκαθεν υπήρξαν δαιδαλώδεις. Και καρµικές.

Η έκθεση ολοκληρώνεται µε επιλογή έργων από τη Suite 347. Το όνοµα προέρχεται από τον αριθµό των εκτυπώσεων που ολοκλήρωσε στα 86 του χρόνια, το 1986, µετά από επτά µήνες πυρετώδους ενασχόλησης, παραµένοντας αστείρευτος, δηµιουργικός. Μέχρι την τελευταία του πνοή…