Ένα από τα σπουδαιότερα έργα της παγκόσμιας δραματουργίας ανεβαίνει στο "Διάχρονο Θέατρο" της Μαίρης Βιδάλη, από Δευτέρα 4 Νοεμβρίου και κάθε Δευτερότριτο στις 21:00, όπου παίζει ο Κώστας Μπίγαλης μαζί με τον Βύρων Κολάση και την Έμμυ Δημητρακοπούλου.

Για την ιστορία του έργου πρέπει να αναφέρουμε ότι η «Προδοσία» του βραβευμένου Νομπελίστα Χάρολντ Πίντερ, ένα από τα σημαντικότερα έργα του σπουδαίου Βρετανού δραματουργού, έρχεται στο "Διάχρονο Θέατρο", σε σκηνοθεσία Βύρωνα Κολάση από την Δευτέρα 4 Νοεμβρίου και κάθε Δευτέρα και Τρίτη έως και τις 7 Ιανουαρίου.

Τρεις ηθοποιοί, ο πολύπειρος Βύρων Κολάσης που υπογράφει και την σκηνοθεσία στον ρόλο του αινιγματικού συζύγου Ρόμπερτ, ο Κώστας Μπίγαλης στον ρόλο του παθιασμένου, αλλά ταυτόχρονα ανασφαλούς και ενοχικού εραστή Τζέρρυ, και η Έμμυ Δημητρακοπούλου στον σύνθετο και περίπλοκου ψυχισμού ρόλο της συζύγου Έμμα.

1-kostas-bigalis-prododia-theater-synenteyxh-parapolitika_gr-giannhs-xinopoulos-1

Ο Κώστας Μπίγαλης μίλησε στο parapolitika.gr και τον Γιάννη Ξυνόπουλο για την ενασχόλησή του με την υποκριτική, τον ρόλο που υποδύεται, την καθημερινότητά του, καθώς και για τα μουσικά του, αφού επανακυκλοφορεί μετά από 40 χρόνια το «BIG ALICE 2 - "Second Time Around"» με όλες τις αγγλόφωνες επιτυχίες του.

Ένα όνομα που κουβαλάει ιστορία στον χώρο της μουσικής. Συνθέτης, στιχουργός, ερμηνευτής, αλλά τελευταία σας βλέπουμε και σας απολαμβάνουμε και στο θέατρο. Εφέτος θα σας δούμε στο έργο του Χάρολντ Πίντερ «Προδοσία». Με ποιο κριτήριο έγινε η επιλογή του έργου;

«Θέλαμε να αναμετρηθούμε ερμηνευτικά με ένα διαχρονικό σοβαρό θεατρικό έργο και πάντοτε επίκαιρο όπως είναι η "Προδοσία" του βραβευμένου νομπελίστα Βρετανού συγγραφέα Χάρολντ Πίντερ»

Μιλήστε μας για τον ρόλο σας

«Ο Τζέρρυ είναι ο εραστής του ερωτικού τρίγωνου ο οποίος έχει παράνομο δεσμό με την γυναίκα του καλύτερου φίλου του, οι προδοσίες όμως είναι είναι πολλές στο πολύπλοκων χαρακτήρων έργο του χαρισματικού συγγραφέα Χάρολντ Πίντερ, από όλους προς όλους, και αυτό είναι που το κάνει τόσο ιδιαίτερο»

Η μουσική στην παράσταση θα είναι πρωτότυπη γραμμένη από εσάς;

«Όχι θα είναι μουσική επιμέλεια από επιλεγμένες μουσικές που εξυπηρετούν την ατμόσφαιρα»


Τι σας ώθησε να ασχοληθείτε με το θέατρο;

«Η εσωτερική ανάγκη να εκφραστώ και να εκτονωθώ δημιουργικά μέσω αυτής της μορφής τέχνης, η οποία όταν λειτουργεί είναι μαγική και τουλάχιστον για μένα και ψυχοθεραπευτική»


Τι είναι πιο δύσκολο, να γράφετε, να συνθέτετε και να ερμηνεύετε ένα τραγούδι ή να παίζετε στο θεατρικό σανίδι;

«Τίποτα από τα δυο δεν είναι δύσκολο αν υπάρχουν βέβαια κάποιες προϋποθέσεις. Είναι δημιουργική αδρεναλίνη και χαρά»

Ο γνωστός συνθέτης και τραγουδιστής Κώστας Μπίγαλης φέτος θα παίζει την θεατρική παράσταση «Προδοσία»

Πώς αισθάνεστε που μετά από 40 χρόνια θα κυκλοφορήσει το δεύτερο άλμπουμ "Big Alice", μετά το πρώτο θρυλικό άλμπουμ με την διαχρονική επιτυχία "I Miss you" που ήταν νούμερο ένα επιτυχία της χρονιάς 1984-85 και κυκλοφόρησε σε 18 χώρες στο εξωτερικό;

«Αισθάνομαι ότι κλείνει με τον καλύτερο τρόπο ένας κύκλος της αγγλόφωνης μου δισκογραφίας με το διπλό άλμπουμ BIG ALICE 2 - "Second Time Around"»

Τι τραγούδια θα περιλαμβάνει το νέο δεύτερο άλμπουμ;

«Είκοσι τραγούδια και ροκ με αρκετά μεγάλη και ενδιαφέρουσα γκάμα θέλω να πιστεύω για τους φάνς των 80ς και όχι μόνο»

Ο Κώστας Μπίγαλης μίλησε στο parapolitika.gr και τον Γιάννη Ξυνόπουλο για την ενασχόλησή του με την υποκριτική.

Από που αντλείτε την έμπνευση της μουσικής σας δημιουργίας;

«Από την αρχή πάντοτε έγραφα από ένστικτο και αυθόρμητα χωρίς κανένα σχεδιασμό. Είναι ο τρόπος που εμπνέομαι και σήμερα και αυτό δεν μπορεί να γίνει αλλιώς»

Πώς είναι η καθημερινότητα του Κώστα Μπίγαλη

«Είναι μια καθημερινή καθημερινότητα (γέλια) ενός μέσου ανθρώπου, εκτός βέβαια από τις στιγμές που εμφανίζομαι να τραγουδήσω σε διάφορους χώρους. Όταν τελειώνει όμως η δουλειά και σβήνουν τα φώτα ξαναγυρίζω στην καθημερινή μου ζωή που μου αρέσει να είναι αθόρυβη»

1-kostas-bigalis-prododia-theater-synenteyxh-parapolitika_gr-4

Μια συμβουλή στους νέους δημιουργούς στον χώρο της μουσικής και στους νέους ηθοποιούς

«Το μόνο που σώνει από μια ενδεχόμενη ταλαιπωρία κυρίως ψυχική κάποιον που θέλει να ασχοληθεί με την όποια μορφή τέχνης είναι η αυτογνωσία. Οι αυθεντικές καλλιτεχνικές φύσεις με ειδικές ικανότητες γεννιούνται κατά την γνώμη μου. Εξελίσσονται βέβαια αλλά το 90% του ταλέντου είναι κληρονομικό και πρέπει ο καθένας που θα θελήσει να ασχοληθεί να το έχει ψάξει πολύ αυτογνωσιακά, ώστε να είναι συνειδητοποιημένος και ρεαλιστής για να μην απογοητευτεί και ταλαιπωρηθεί»

1-kostas-bigalis-prododia-theater-synenteyxh-parapolitika_gr-6
1-kostas-bigalis-prododia-theater-synenteyxh-parapolitika_gr-5

«Προδοσία» του Χάρολντ Πίντερ

Σκηνοθεσία Βύρων Κολάσης

Πρωταγωνιστούν:
Βύρων Κολάσης – Κώστας Μπίγαλης –Έμμυ Δημητρακοπούλου

Περιληπτικό αφήγημα έργου:

Η ιστορία μέσα από εννιά σκηνές εξελίσσεται σε μια δεκαετία, που όμως ευρηματικά ξεκινάει από το τέλος της προς την αρχή, παρακολουθώντας με αντίστροφη χρονική σειρά όχι μόνο το θυελλώδες ξεκίνημα της παράνομης σχέσης της Έμμας και του Τζέρρυ, αλλά και όλη την διαδρομή της φθοράς των σχέσεων και των τριών χαρακτήρων.

Τα μυστικά, τα ψέματα, και οι ίντριγκες, πρωταγωνιστούν σε αυτό το υπερβατικό ερωτικό τρίγωνο που θα μπορούσαν να είχαν σχέση όλοι με όλους… όπως ο Πίντερ δεν διστάζει να υπονοήσει δίνοντας μια πλατύτερη έννοια στην λέξη «προδοσία» και ιντριγκάροντας τον θεατή να αναστοχαστεί το δικαίωμα τελικά του καθενός, εάν έτσι νιώσει, να υπερβεί τα δεσμευτικά όρια μιας κοινωνικής σύμβασης, που οι τρεις αυτοί χαρακτήρες με δυσκολία μεν, αλλά παραδομένοι τελικά στο πάθος τους επέλεξαν να μην ακολουθήσουν… «Δεν μπορείς να κατηγορείς τον νόμο της βαρύτητας που ο κόσμος πέφτει στα δίκτυα του έρωτα» όπως έλεγε και ο Αϊνστάιν.

Συντελεστές:

Συγγραφέας: Χάρολντ Πίντερ
Μετάφραση: Μάριου Πλωρίτη
Σκηνοθεσία: Βύρων Κολάσης
Φωτισμοί: Γιώργος Δανεσής
Σκηνικά- Κοστούμια: Μπέττυ Λυρίτη
Μουσική επιμέλεια: Κώστας Μπίγαλης
Φωτογραφίες: Απόστολος Δελάλης
VideoArt: Evangelos Callow
Graphics: Μάνος Σαλούστρος
Α΄ Βοηθός Σκηνοθέτη: Ελένη Καταλιακού

Διανομή:

Βύρων Κολάσης (Ρόμπερτ)
Κώστας Μπίγαλης (Τζέρρυ)
Έμμυ Δημητρακοπούλου (Έμμα)

Πληροφορίες παράστασης:

«Προδοσία»
ΔΙΑΧΡΟΝΟ ΘΕΑΤΡΟ Μαίρης Βιδάλη
Πυθέου 52, Αθήνα 117 43 - 2107233229
Πληροφορίες - e-mail: gdanessis@gmail.com
ΔΙΑΧΡΟΝΟ ΘΕΑΤΡΟ στο Facebook: Facebook.com/Diachrono.Theatro

Έναρξη παραστάσεων: Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2024 ώρα 21:00
Ημέρες και ώρα παραστάσεων: Δευτέρα και Τρίτη ώρα 21:00
Διάρκεια παράστασης: 105 λεπτά με διάλειμμα
Λήξη παραστάσεων: Τρίτη 7 Ιανουαρίου 2025
Προπώληση: www.ticketservices.gr
και στο ταμείο του θεάτρου

Ο Βύρων Κολάσης που υπογράφει και την σκηνοθεσία στον ρόλο του αινιγματικού συζύγου Ρόμπερτ, ο Κώστας Μπίγαλης στον ρόλο του παθιασμένου, αλλά ταυτόχρονα ανασφαλούς και ενοχικού εραστή Τζέρρυ, και η Έμμυ Δημητρακοπούλου στον σύνθετο και περίπλοκου ψυχισμού ρόλο της συζύγου Έμμα.

Εισιτήρια

Γενική Είσοδος: 12 ευρώ
Μειωμένο (άνω των 65, Φοιτητές): 10 ευρώ
ΑΜΕΑ, ΑΤΕΛΕΙΕΣ, ΑΝΕΡΓΟΙ: 5 ευρώ. 


Σχετικά με τον συγγραφέα και το έργο:

Ο Χάρολντ Πίντερ (Harold Pinter), ήταν Άγγλος συγγραφέας θεατρικών έργων και θεατρικός σκηνοθέτης. Έγραψε έργα για θέατρο, ραδιόφωνο, τηλεόραση και ταινίες. Το πρώιμο έργο του συνδέεται με το θέατρο του παραλόγου. Το 2005 κέρδισε το Βραβείο Νομπέλ Λογοτεχνίας καθώς και το Βραβείο Φραντς Κάφκα.

Ήταν γνωστός επίσης για τον πολιτικό του ακτιβισμό και την αντίθεσή του στην Αμερικανική εισβολή στο Αφγανιστάν και τον Πόλεμο στο Ιράκ. Πέθανε από καρκίνο του ήπατος.

Η «Προδοσία» γράφτηκε το 1978 αφού ο Χάρολντ Πίντερ χώρισε με την πρώτη του γυναίκα, Βίβιεν Μέρτσαντ και εξιστορεί στην ουσία την εξωσυζυγική σχέση του με την τηλεπαρουσιάστρια του BBC Τζόαν Μπέικγουελ. Το έργο πρωτοπαρουσιάστηκε στο Εθνικό Θέατρο της Αγγλίας, στο Λονδίνο, το 1978, σε σκηνοθεσία του Πήτερ Χωλ. Το 1981 ανέβηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε σκηνοθεσία Κάρολου Κούν στο Θέατρο Τέχνης.

Μιλώντας στην εφημερίδα «The Times» το 1959 ο Χάρολντ Πίντερ ανέφερε: «Στα έργα μου με απασχολούν κατά κύριο λόγο οι άνθρωποι. Σε πολλά έργα συναδέλφων μου βλέπω το φάντασμα του συγγραφέα να πλανάται πάνω από τους θεατρικούς ήρωες, επιβάλλοντάς μου κάθε στιγμή τι πρέπει να σκεφτώ γι αυτούς. Εγώ θέλω, όσο το δυνατόν περισσότερο, να αφήσω τους θεατές να βγάλουν τα δικά τους συμπεράσματα, θέλω μόνοι τους να αποφασίσουν για τους χαρακτήρες και τις καταστάσεις, να αποφασίσουν αυτοί αν αυτό που βλέπουν είναι αστείο ή θλιβερό».