Τα έργα του ξεχωρίζουν για τη χρήση του έντονου χρώματος και την ιδιόμορφη τεχνοτροπία, την πολύχρωμη παλέτα και την «παιχνιδιάρικη» θεματογραφία. Και -κατά κοινή ομολογία- αποθεώνουν τη χαρά της ζωής.

Τα προηγούμενα έρχεται να τα επιβεβαιώσει η ατομική έκθεση του διεθνούς ακτινοβολίας, εγκατεστημένου στη Ρώμη Λιβανέζου ζωγράφου Gilbert Halaby, με τίτλο «Η πρώτη συγκομιδή» («The First Harvest»), που εγκαινιάζεται το Σάββατο 5 Οκτωβρίου στο Ιστορικό Αρχείο-Μουσείο Ύδρας, σε επιμέλεια Ίριδος Κρητικού.

Στην έκθεση, που θα διαρκέσει έως και τις 15 Νοεμβρίου, παρουσιάζονται 32 έργα του καλλιτέχνη - 13 από τα οποία για πρώτη φορά. Σε αυτά συμπεριλαμβάνεται ένα μνημειακό εμβληματικό έργο οκτώ μέτρων, από το οποίο και η έκθεση αντλεί τον τίτλο της. Άλλωστε, το έργο αυτό αποτελεί το επίκεντρο της έκθεσης, αναπαριστάνοντας ένα παλίμψηστο από στιγμές, συνήθειες και έθιμα των λαών της Μεσογείου.

«Ο θεατής βλέπει τους ανθρώπους της Μεσογείου να συλλέγουν τους καρπούς των δέντρων τους - εδώ βρίσκονται η θεία μου, η μητέρα μου και ο θείος μου, όταν ήταν μικροί στον βορρά του Λιβάνου, oι φίλοι μου, ένας πατέρας και ο γιος του στη Νότια Γαλλία, και κάποιοι ακόμη, που γευματίζουν κάτω από ένα δέντρο ελιάς στην Τουρκία», αποκαλύπτει ο δημιουργός.

Το ομώνυμο μνημειακό έργο «The First Harvest» συνομιλεί με μια σειρά από τοπία που εμπνέονται από τη διαδοχή των εποχών στην Ύδρα. Τα 12 αυτά έργα, ένα για κάθε μήνα του χρόνου, αιχμαλωτίζουν τον θρίαμβο του φωτός, του τοπίου και της παλέτας των χρωμάτων, καθώς το νησί μεταβάλλεται στον κύκλο του χρόνου. Η ενότητα αυτή αποτελεί ιδανικό τόπο έκφρασης για τη δεξιοτεχνική αίσθηση και χρήση του φωτός από τον Halaby.

Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει η επιμελήτρια της έκθεσης: «Η ποιητική αφήγηση του Halaby αδημονεί να συλλέξει το φως και τη σκιά του μικρού ετούτου πρωτογενούς προορισμού που του αναλογεί, τον μαγικό κύκλο του χρόνου και τις απτές ταλαντώσεις του, αλλά και την άσπιλη ομορφιά αυτού του νησιού».

Στον κεντρικό τοίχο της έκθεσης στο μουσείο, παρουσιάζεται και μια ενότητα από ζωγραφισμένα σπίτια, που αποτελούν μέρος μιας εκτενούς ιδιωτικής συλλογής στη Ρώμη. Πρόκειται για αφαιρετικές αναπαραστάσεις των μονόχωρων λιτών σπιτιών που συναντά συχνά ο καλλιτέχνης διασχίζοντας την Πελοπόννησο, σπιτιών που αναπαριστούν την οργανική γαλήνη που ο ίδιος αναζητεί στη φύση, μακριά από την κακοφωνία της μοντέρνας ζωής.

Η έκθεση συνοδεύεται από αναλυτικό κατάλογο που περιλαμβάνει τα έργα της έκθεσης, κείμενα της διευθύντριας του Ιστορικού Αρχείου - Μουσείου Ύδρας, Ντίνας Αδαμοπούλου, και της Ίριδος Κρητικού, ιστορικού τέχνης και επιμελήτριας της έκθεσης.