Πόσοι Έλληνες εικαστικοί έχουν την τιμή να βλέπουν δημιουργίες τους να φιλοξενούνται από την Κομισιόν και την Ευρωβουλή μέχρι το Παρίσι και την Ασία; Μετά τη λαμπρή της πορεία στο μάρκετινγκ, η εντυπωσιακή Αγγελική Αγγελίδη δρέπει δάφνες για τη ζωγραφική της.



Αγγελική Αγγελίδη: Μια ζωγράφος που η φήμη της φτάνει μέχρι την Κορέα

Η φήμη της δεν περιορίζεται στην Ελλάδα, ούτε μόνο στη Γηραιά Ήπειρο, αλλά φτάνει μέχρι την Κορέα. Μιλάμε ουσιαστικά για την πρέσβειρα του πολιτισμού μας στη μακρινή χώρα. Δημιουργίες της κοσμούν την Εθνοσυνέλευση και η «Ναυμαχία της Σαλαμίνας» το Εθνικό Πολεμικό της Μουσείο. Έχει βραβευτεί -δύο φορές- για το έργο της στη χώρα και συνεχίζει ακάθεκτη.

Η «Απογευματινή» τη συνάντησε στο ατελιέ της, με αφορμή τη νέα της έκθεση για τους βυθούς, «Under the Water» «Κάτω από το νερό», που εγκαινιάζεται στις 11/11 στο Jeju Stone Park Museum και θα διαρκέσει έως τις 23/12. Σ’ έναν χώρο «πνιγμένο» στα λουλούδια -και αληθινά και ως τέχνη με την υπογραφή της-, μας παρουσίασε το καινούργιο της πρότζεκτ, μιλώντας μας, αρχικά, για τα κοινά Κορέας - Ελλάδας.

«Όπως και στην περίπτωση της Ελλάδας, έχει στρατηγική γεωγραφική θέση. Όλοι οι γείτονες την ήθελαν δική τους. Κινέζοι, Ιάπωνες, Μογγόλοι». Γιατί θέλησε να κερδίσει τους Κορεάτες; Επειδή ανέκαθεν της έκανε «κλικ» η ασιατική φιλοσοφία. Σπούδασε αρχικά στη Σχολή Βακαλό και έπειτα στην Κύπρο και στη Σεούλ. Διδάχτηκε ιστορία της Τέχνης και κάπως έτσι, σιγά σιγά, επένδυσε στη συγκεκριμένη χώρα. «Είναι δύσκολο ο δυτικός πολιτισμός να εισχωρήσει στην Κορέα», εξηγεί. «Το είδα ως πρόκληση να παρουσιάσω εκεί τη δουλειά μου - αγωνίστηκα για να τους κερδίσω. Άρχισα να μαθαίνω κορεάτικα, καθώς η γλώσσα έχει κώδικες που “ανοίγουν δρόμους”». Όπως και συνέβη.

«Το 2021, στα εγκαίνια της έκθεσής μου στο Κέντρο Τεχνών του Δήμου Αθηναίων, που ήταν εμπνευσμένη από τον πολιτισμό της Κορέας, ξενάγησα τον Κορεάτη πρέσβη. Έκλεισα την πρώτη μου μεγάλη έκθεση τον Μάρτιο του 2023 στη φημισμένη Keumsan Gallery. Ακολούθησε έκθεση στο Κοινοβούλιο της Κορέας με τη σειρά “Europa”. Εκεί με τίμησε με την παρουσία της η σύζυγος του πρωθυπουργού. Με φιλοξένησε κιόλας στην κατοικία της».



«Η Ναυμαχία της Σαλαμίνας» στο Πολεμικό Μουσείο

Τα συγκεκριμένα έργα το 2023 φιλοξενήθηκαν πρώτα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, ακολούθησε το Παρίσι και τα εγκαίνια του Μουσείου της Σαλαμίνας. Στο δε Κοινοβούλιο της Κορέας προστέθηκαν, εκτός από τα έργα της «Europa», δημιουργίες της για τον πόλεμο της ασιατικής χερσονήσου, όπου η Ελλάδα έπαιξε συμμαχικό ρόλο-κλειδί, στο πλαίσιο των 70 ετών της ελληνοκορεατικής φιλίας.

«Έξι μήνες μετά την έκθεση του Κοινοβουλίου της Κορέας, επιλέχθηκε η “Ναυμαχία της Σαλαμίνας” για να κοσμήσει το Πολεμικό Μουσείο, καθώς και δύο έργα μου για την Εθνοσυνέλευση».

Εστιάζοντας στην επερχόμενη έκθεσή της για τους βυθούς, επισημαίνει: «Εμπνεύσθηκα από το Τζέτζου, όπου φιλοξενείται η έκθεσή μου. Πρόκειται για νησί με πανέμορφους βυθούς, όπου βουτάνε γυναίκες-βετεράνοι, κυρίως από 60 ως 90 χρόνων - χωρίς μπουκάλες! Σκοπός, να φέρουν στην επιφάνεια σφουγγάρια, κοράλλια, ό,τι μπορεί να προσφέρει ο πλούτος της θάλασσας».

Tip: Έχει εκθέσει στο Πάρκο Τεχνών του Δήμου Αθηναίων («Εγένετο φως»), στη Μύκονο («Euphoria»), στην Άγκυρα. Εκτός από την Ευρωβουλή, έργα της έχουν φιλοξενηθεί στην Κομισιόν. Είναι μάλιστα η πρώτη καλλιτέχνιδα που δέχθηκαν να εκθέσει στο πλέον θωρακισμένο κτίριο του κόσμου, στο Κέντρο της εξωτερικής πολιτικής ΕΕΑΣ των Βρυξελλών. Έχει παρουσιάσει δέκα ατομικές εκθέσεις και συνεργάζεται με την κορυφαία ιστορικό τέχνης Κατερίνα Κοσκινά, που με τη σειρά της τονίζει: «Διαπιστώνω με χαρά την εξέλιξη στη δουλειά της - χαίρομαι που η σχέση με την Κορέα προχωράει. Οι Κορεάτες είναι αυστηροί, δύσκολοι. Δεν είναι Μεσόγειοι».