«Η τέχνη δεν είναι παιχνίδι για αργόσχολους», είχε πει κάποτε η σπουδαιότερη Ελληνίδα χαράκτρια, Βάσω Κατράκη (1914-1988), για να προσθέσει: «Είναι αστραπή, πόνος, γέννα».

Η καταξιωμένη εικαστικός, που σφράγισε με τις αναζητήσεις της και τις καινοτόμες μεθόδους της το ύφος της μεταπολεμικής χαρακτικής στην Ελλάδα, μιλούσε με τα έργα της για τον πόνο και τις περιπέτειες του λαού μας - από τους πολέμους ως τη χούντα και την επιστροφή στη δημοκρατία. Κατά καιρούς πραγματοποιούνται εκθέσεις με τα πολύτιμα έργα της, αλλά τώρα έρχεται μία νέα, για να αναδείξει τον καλλιτεχνικό πλούτο του εργαστηρίου της.

*Διαβάστε ακόμα: Χρήστος Αντωναρόπουλος: Σύγχρονες δημιουργίες του εικαστικού στην Ελληνογερμανική Αγωγή - Έκθεση έργων στις 6 Νοεμβρίου



Βάσω Κατράκη: Ο αθέατος κόσμος της κορυφαίας χαράκτριας στην έκθεση "Σχέδια, ξυλογραφίες και τα βότσαλα" στο Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων

Στην έκθεση «Σχέδια, ξυλογραφίες και τα βότσαλα», που εγκαινιάζεται στις 8/11, στο Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων, παρουσιάζεται ένα σημαντικό αν και όχι τόσο γνωστό μέρος της έμπνευσης και των πρώτων σταδίων μέχρι την ολοκλήρωση της δουλειάς της. Το πρώιμο στάδιο του σχεδίου που στη συνέχεια οδηγεί μέχρι την τελική σύνθεση, τη χάραξη και τελευταία στο ανάτυπο, το τελικό αποτέλεσμα - τα περισσότερα works in progress, τα οποία όμως αποτελούν από μόνα τους κομψοτεχνήματα. Είναι ευτύχημα ότι δεν κατέστρεψε τα σχέδιά της.

Στην έκθεση παρουσιάζονται ανέκδοτα σχέδια με μολύβι και κάρβουνο σε πέτρες, σε ρυζόχαρτο, απλό χαρτί, ακόμη και σε μπλοκάκι! Κάποια από τα σχέδια είναι από αυτά που η χαράκτρια άφησε στα παιδιά της και κάποια άλλα τα «ξετρύπωσε» ο γιος της Σπύρος, από το εργαστήριό της.

Επίσης, εκτίθενται χαρακτικά σε ξύλα δίπλα στις μήτρες τους αλλά και ανάτυπα έργων δίπλα στο αρχικό σχέδιο, ώστε να φανεί η σύνθεση και το τελικό στάδιο της δημιουργίας. Όλα αυτά παρουσιάζονται απέριττα, χωρίς τις κλασικές κορνίζες με το πασπαρτού, δίνοντας στον επισκέπτη την αίσθηση της άμεσης επαφής αλλά και του ανεκτίμητου ντοκουμέντου.