Το Βυζάντιο "κατακτά" το Λούβρο: Νέο τµήµα στο παρισινό µουσείο µε περισσότερα από 20.000 εκθέµατα για την ανατολική χριστιανική τέχνη
Νέα εποχή εκτίµησης του βυζαντινού πολιτισµού…
Το νέο Τµήµα Βυζαντινής και Ανατολικής Χριστιανικής Τέχνης στο Μουσείο του Λούβρου αναµένεται να εγκαινιαστεί το 2027 και θα απλώνεται σε µία έκταση 3.000 τ.µ. της πτέρυγας Ντενόν
Είχε ανακοινωθεί προ µηνών η είδηση ότι το περίφηµο µουσείο στο Παρίσι, το Μουσείο του Λούβρου, θα δηµιουργήσει ειδικό τµήµα για τη βυζαντινή και την ανατολική χριστιανική τέχνη. Όµως θα είναι κάτι πολύ περισσότερο από µία απλή συλλογή, αφού νέες πληροφορίες θέλουν το Λούβρο να έχει συγκεντρώσει στην κατοχή του περισσότερα από 20.000 εκθέµατα µεγάλης αξίας για αυτή τη σηµαντική περίοδο της ιστορίας.
Το νέο Τµήµα Βυζαντινής και Ανατολικής Χριστιανικής Τέχνης αναµένεται να εγκαινιαστεί το 2027 και θα απλώνεται σε µία έκταση 3.000 τετραγωνικών µέτρων της πτέρυγας Ντενόν, της πλέον επισκέψιµης του µουσείου, δίπλα στις ρωµαϊκές αρχαιότητες και την ισλαµική τέχνη στο ισόγειο και στον ηµιώροφο.
Η εµβέλεια της συλλογής εξάλλου θεωρείται τεράστια, καλύπτοντας µια γεωγραφική περιοχή που ξεκινά από την Ελλάδα και τα Βαλκάνια, επεκτείνεται ως τον Καύκασο και τη Ρωσία, αλλά φθάνει και ως την Αιθιοπία, τη Μεσοποταµία και τη Μέση Ανατολή. Εξάλλου, το Λούβρο κατέχει µία συλλογή αναφοράς µε τα µεσαιωνικά βυζαντινά αντικείµενα από ελεφαντόδοντο και χρυσό καθώς και µία σειρά από κοσµήµατα ανεκτίµητης αξίας.
Γενικότερα όµως το νέο βυζαντινό τµήµα θα καλύπτει τη βυζαντινή και την ανατολική τέχνη από τον 3ο αιώνα µ.Χ. έως το 1923. Και, στο πλαίσιο αυτό, έχουν γίνει πολλές αγορές νέων έργων. Όπως µιας ρωσικής εικόνας του 16ου αιώνα, που βρισκόταν στην ιδιωτική συλλογή της βαυαρικής πριγκιπικής οικογένειας Oettingen-Wallerstein, µιας κρητικής εικόνας του Εµµανουήλ Λαµπάρδου του 17ου αιώνα και ενός τρίπτυχου για τον τελευταίο Ρώσο αυτοκράτορα Νικόλαο Β΄ και την αυτοκράτειρα Αλεξάνδρα.
Είναι γεγονός ότι ο βυζαντινός πολιτισµός, αν και γνωστός πλέον στη ∆ύση, χάρη και στις σηµαντικές εκθέσεις που έχουν παρουσιαστεί τα τελευταία χρόνια µε πρωτοβουλία και της Ελλάδας, δεν έχει καταλάβει τη θέση που του αξίζει στη συνείδηση των ιστορικών τέχνης και -κατ’ επέκταση- του κοινού. Αλλά αυτό πλέον αλλάζει και µάλιστα µε τον πλέον εντυπωσιακό τρόπο, σε ένα από τα σηµαντικότερα µουσεία του κόσµου. Και στρέφει εκ νέου το ενδιαφέρον των µελετητών και των επισκεπτών στα βυζαντινά ιδρύµατα και µουσεία στην Ελλάδα και αλλού. Μία νέα εποχή εκτίµησης του βυζαντινού πολιτισµού ανατέλλει…
Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή
Το νέο Τµήµα Βυζαντινής και Ανατολικής Χριστιανικής Τέχνης αναµένεται να εγκαινιαστεί το 2027 και θα απλώνεται σε µία έκταση 3.000 τετραγωνικών µέτρων της πτέρυγας Ντενόν, της πλέον επισκέψιµης του µουσείου, δίπλα στις ρωµαϊκές αρχαιότητες και την ισλαµική τέχνη στο ισόγειο και στον ηµιώροφο.
Η εµβέλεια της συλλογής εξάλλου θεωρείται τεράστια, καλύπτοντας µια γεωγραφική περιοχή που ξεκινά από την Ελλάδα και τα Βαλκάνια, επεκτείνεται ως τον Καύκασο και τη Ρωσία, αλλά φθάνει και ως την Αιθιοπία, τη Μεσοποταµία και τη Μέση Ανατολή. Εξάλλου, το Λούβρο κατέχει µία συλλογή αναφοράς µε τα µεσαιωνικά βυζαντινά αντικείµενα από ελεφαντόδοντο και χρυσό καθώς και µία σειρά από κοσµήµατα ανεκτίµητης αξίας.
Μουσείο του Λούβρου: Το νέο τµήµα Βυζαντινής και Ανατολικής Χριστιανικής Τέχνης µε περισσότερα από 20.000 εκθέµατα
Γενικότερα όµως το νέο βυζαντινό τµήµα θα καλύπτει τη βυζαντινή και την ανατολική τέχνη από τον 3ο αιώνα µ.Χ. έως το 1923. Και, στο πλαίσιο αυτό, έχουν γίνει πολλές αγορές νέων έργων. Όπως µιας ρωσικής εικόνας του 16ου αιώνα, που βρισκόταν στην ιδιωτική συλλογή της βαυαρικής πριγκιπικής οικογένειας Oettingen-Wallerstein, µιας κρητικής εικόνας του Εµµανουήλ Λαµπάρδου του 17ου αιώνα και ενός τρίπτυχου για τον τελευταίο Ρώσο αυτοκράτορα Νικόλαο Β΄ και την αυτοκράτειρα Αλεξάνδρα.Είναι γεγονός ότι ο βυζαντινός πολιτισµός, αν και γνωστός πλέον στη ∆ύση, χάρη και στις σηµαντικές εκθέσεις που έχουν παρουσιαστεί τα τελευταία χρόνια µε πρωτοβουλία και της Ελλάδας, δεν έχει καταλάβει τη θέση που του αξίζει στη συνείδηση των ιστορικών τέχνης και -κατ’ επέκταση- του κοινού. Αλλά αυτό πλέον αλλάζει και µάλιστα µε τον πλέον εντυπωσιακό τρόπο, σε ένα από τα σηµαντικότερα µουσεία του κόσµου. Και στρέφει εκ νέου το ενδιαφέρον των µελετητών και των επισκεπτών στα βυζαντινά ιδρύµατα και µουσεία στην Ελλάδα και αλλού. Μία νέα εποχή εκτίµησης του βυζαντινού πολιτισµού ανατέλλει…
Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή