Εκλεκτικές συγγένειες... Αλλιώς, η µόδα εµπνέεται από τα εικαστικά, από κάθε µορφή τέχνης στην πραγµατικότητα, και οι καλές τέχνες, µε τη σειρά τους, από τη «µαµά» µόδα. Με αυτή τη λογική, το «Secret» αναζήτησε τις επιλογές κορυφαίων, διεθνούς ακτινοβολίας σχεδιαστών µόδας. Ποια µουσεία είναι τα καλύτερά τους, όπου νιώθουν σαν στο σπίτι τους; Πού είναι πιθανό να τους πετύχετε και να τους εκµυστηρευτείτε τον θαυµασµό σας; Ή ό,τι άλλο θέλετε; Και οι οκτώ είναι υπέροχοι και απαντούν... Συνεχίστε την ανάγνωση.

Τον «πατέρα του µινιµαλισµού», Τζόρτζιο Αρµάνι τον βρίσκεις, όπως ο ίδιος εξηγεί, κατ’ αρχάς «στον τόπο µου, το Μιλάνο, και στην Πινακοθήκη ντι Μπρέρα (Pinacoteca di Brera), στο Παλάτσο ντι Μπρέρα. Την έφτιαξε ο Πιερµαρίνι και φιλοξενεί επίσης τον Βοτανικό Κήπο, το Αστεροσκοπείο και την Ακαδηµία Καλών Τεχνών». Εξηγώντας γιατί τιµά το µουσείο της πρωτεύουσας της ιταλικής µόδας, περιγράφει στο ΑRTnews: «Εκεί θα δεις Καραβάτζιο, Ραφαέλο, Τιντορέτο, Μαντένια, Πιέρο ντέλα Φραντσέσκα, αλλά και το iconic “Φιλί” του Χαϊέζ.



Η Πινακοθήκη και οι θησαυροί της είναι οι “γείτονές” µου. Αποπνέουν αριστοκρατικότητα - πρόκειται για µία από τις µεγαλύτερες µιλανέζικες ατραξιόν». ∆εν θα µπορούσε µια τέτοια σχεδιαστική διάνοια να µην την αφορά το µέλλον. Ούτε να µην αποδώσει τα εύσηµα όπου χρειάζεται. Το δεύτερο καλύτερό του «είναι το Μουσείο 21_21 Design Sight, στο Τόκιο, που οραµατίστηκε ο Ισέι Μιγιάκι (top Ιάπωνας σχεδιαστής µόδας, που µας έχει χαρίσει -ίσως- το ωραιότερο άρωµα, το L’eau d’Issey, σε ανδρική και θηλυκή εκδοχή). Το σχεδίασε ο Ταντάο Αντο, ο αρχιτέκτονας πίσω από το Armani Teatro (σ.σ.: Το οµώνυµο δικό του θέατρο). Με ενθουσιάζει η αρχιτεκτονική του».

Συνεχίζουµε µε τη Μαρία Γκράτσια Κιούρι, την καλλιτεχνική διευθύντρια του Dior, που έχει έρθει πλείστες όσες φορές στη χώρα µας και υποδεικνύει «την Εθνική Πινακοθήκη Μοντέρνας Τέχνης στη Ρώµη (Galleria Nazionale di Arte Moderna). Συνήθιζα να την επισκέπτοµαι ως µαθήτρια, αφότου ολοκληρώνονταν τα µαθήµατα - µε συνάρπαζε και ο θρυλικός διευθυντής της, Πάλµα Μπουκαρέλι. Το άλλο αγαπηµένο µου µου σείο είναι αυτό του Μπρούκλιν, στη Νέα Υόρκη. Eχω περάσει πολλές ώρες από τη ζωή µου ως ενήλικας πια εκεί - και εξακολουθώ». Ο Αντονι Βακαρέλο, πάλι, Iταλοβέλγος, επικεφαλής του Saint Laurent, δείχνει προτίµηση «στο MoMA, στη Νέα Υόρκη. Κάθε φορά που βρίσκοµαι εκεί εντυπωσιάζοµαι από τις εκθέσεις πιο φιλοξενεί.

Στο Παρίσι έχουµε υπέροχα µουσεία, αλλά το “σπίτι” µου είναι η Νέα Υόρκη. Θυµίζει καλειδοσκόπιο τάσεων. Εκεί ενηµερώνοµαι για όλες τις τάσεις και στον πολιτισµό από τις εκθέσεις που φιλοξενεί». Τις οποίες στην πορεία µετουσιώνει σε πρώτη ύλη - αποδοµώντας παλαιότερα trends, διαλέγοντας λαµπερά υφάσµατα, παρουσιάζοντας αυτές τις εκπληκτικές δηµιουργίες µε τις οποίες είναι συνώνυµη εδώ και δεκαετίες η φίρµα του αξέχαστου Iβ Σεν Λοράν.

Ο ανατρεπτικός Αµερικανός Ρικ Oουενς «ψηφίζει» «Tate Modern, για την κλίµακα των αιθουσών του, για τους εκθεσιακούς χώρους του, γενικότερα, και για τα υλικά του, που είναι εκσυγχρονισµένα. Μου αρέσει το µοντέρνο, βιοµηχανικό ύφος», λέει χαρακτηριστικά, ο «σκοτεινός άρχοντας της µόδας». Ο Τζιαµπατίστα Βάλι, του οµώνυµου διεθνούς οίκου µόδας, δεν µπορεί να αποφασίσει «ανάµεσα στο ινδικό Calico Museum of Textiles (Μουσείο Υφασµάτων) στο Αχµενταµπάντ και στο Palazzo Massimo, το Εθνικό Ρωµαϊκό Μουσείο».


Οσο για τον Πίτερ Κόπινγκ, από το «µέτωπο» της Lanvin, δηλώνει ξεκάθαρα: «To V&A (Μουσείο Βικτώριας και Αλβέρτου) κάθε φορά που το επισκέπτοµαι µε ξετρελαίνει. ∆εν έχει περάσει πολύς καιρός και µε έπιασα να “σκανάρω” τις βρετανικές αίθουσες: το πρώτο που βλέπεις στην αίθουσα είναι το κασκέτο που επέλεγε ο Ερρίκος ο 8ος -ναι, ήταν εκείνος που αποκεφάλιζε τις γυναίκες του- όταν ήθελε να γράφει».

Η Αθηνά Νίκα το Παρίσι

Επειτα από τόση διαφήµιση ουσιαστικά σε Ιταλία, Βρετανία και Νέα Υόρκη, να µην κάνουµε και µια στάση στα «πάτρια εδάφη», στην Ελλάδα µας; Τη σκυτάλη παίρνει ο διάσηµος Iταλός «φιλόσοφος της µόδας» Μπρουνέλο Κουτσινέλι, που υπογραµµίζει: «Αναµφίβολα η οµορφιά και η µοναδικότητα του Λούβρου το καθιστά ξεχωριστό, αλλά, και λόγω των κλασικών σπουδών µου και λόγω της λατρείας µου στον αρχαιοελληνικό πολιτισµό, διαλέγω το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας».




Για φινάλε κρατήσαµε τον Κιµ Τζόουνς, τον Bρετανό σχεδιαστή, που έφυγε από το Dior Homme έπειτα από επτά χρόνια και οι φήµες τον θέλουν να αναλαµβάνει στην Burberry, ο οποίος διατελεί αντιπρόεδρος στο Ιδρυµα Τσάρλεστον (The Charleston Trust). «Θα τολµούσα να πω ότι διαλέγω το ίδρυµά µου, γιατί είναι ένας χώρος που για εµένα αποτελεί ασταµάτητη πηγή έµπνευσης. Ολόκληρη συλλογή µου θα φιλοξενηθεί εκεί και θα χτίσω τη βιβλιοθήκη της Βιρτζίνια Γουλφ».

*Δημοσιεύθηκε στο ένθετο Secret της εφημερίδας Παραπολιτικά το Σάββατο 1/3