Οργή και έντονες συζητήσεις στην κοινότητα των δημιουργών αλλά και των χρηστών μουσικής έχει προκαλέσει το θέμα του διαχειριστικού ελέγχου που διενεργήθηκε στα οικονομικά της ΑΕΠΙ από την Ερνστ & Γιανγκ, το οποίο έφερε στο φως στοιχεία σοκ.

Με πρωτοβουλία της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού Λυδίας Κονιόρδου, το συγκεκριμένο πόρισμα αποστέλλεται στον εισαγγελέα για να αναζητηθούν τυχόν ευθύνες με σκοπό την προστασία των δικαιωμάτων των δημιουργών.

Την ίδια ώρα και ενώ υπάρχει ιδιαίτερη ανησυχία σε όλον τον μουσικό κόσμο, ο συνθέτης Σταύρος Ξαρχάκος καλεί με επιστολή τον πρωθυπουργό να επιληφθεί άμεσα του θέματος.

Η επιστολή του κ.Σταύρου Ξαρχάκου: 


«Αξιότιμε κ. Πρωθυπουργέ,

Τις κρίσιμες ώρες που αγωνίζεσαι να επιτύχεις μία θετική για τη χώρα συμφωνία με τους θεσμούς, τυχαίνει να αποκαλύπτεται ένας εξαιρετικά σοβαρός κίνδυνος για τους Έλληνες δημιουργούς, την Μουσική της χώρας μας αλλά και τη λειτουργία της αγοράς.

Μόλις πριν από λίγες μέρες δημοσιοποιήθηκε το πόρισμα της ελεγκτικής εταιρείας Ernst & Young που παραγγέλθηκε από τον Υπουργό Πολιτισμού Νίκο Ξυδάκη, από το οποίο προκύπτει ότι ο φορέας που διαχειρίζεται τα πνευματικά δικαιώματα των συνθετών και στιχουργών. (ΑΕΠΙ) είναι ουσιαστικά πτωχευμένος από τις οικονομικές ατασθαλίες της διοίκησής της.

Αν δεν επέμβει αμέσως το Κράτος και η ΑΕΠΙ σταματήσει τη λειτουργία της αυτό θα έχει τις ακόλουθες επιπτώσεις:
10.000 Έλληνες δημιουργοί θα χάσουν το μοναδικό τους εισόδημα 160 εργαζόμενοι της ΑΕΠI θα χάσουν τη δουλειά τους.
Οι χρήστες μουσικής (ραδιόφωνα, ξενοδοχεία, καταστήματα κλπ) δεν θα μπορούν να παίζουν μουσική νόμιμα, αφού δεν θα υπάρχει φορέας για τη λήψη της σχετικής άδειας

Η χώρα μας θα διασυρθεί στο εξωτερικό αφού η ΑΕΠΙ εισπράττει και τα χρήματα των δημιουργών όλων των χωρών του κόσμου.

Σύμφωνα με το πόρισμα της Ε & Υ η ΑΕΠΙ έχει αρνητικά κεφάλαια 19,9 εκ Ευρώ, χρήματα που οφείλει στους δημιουργούς και όλοι οι δείκτες βιωσιμότητας είναι αρνητικοί.

Οι λόγοι που προκάλεσαν αυτή την κατάρρευση είναι οι εξωφρενικοί μισθοί μελών του ΔΣ και συγγενών τους, η διοχέτευση ποσών σε συνδεδεμένες εταιρείες που ανήκουν στα ίδια μέλη του ΔΣ, υπερτιμολογήσεις κλπ.

Εργάζομαι συνεχώς τα τελευταία 55 χρόνια, τα τραγούδια μου παίζονται σε ραδιόφωνα, συναυλίες και καταστήματα σε όλην την Ελλάδα και όμως οι ετήσιες απολαβές μου είναι μικρότερες από τον μηνιαίο μισθό της υπεύθυνης διεθνών σχέσεων της ΑΕΠΙ, συζύγου του Διευθύνοντος Συμβούλου!
Αυτά που υποδεικνύονται από το πόρισμα της έκθεσης τα υποψιαζόμασταν εδώ και πάρα πολλά χρόνια (όχι σε αυτήν την έκταση βέβαια).

Από το 1996 αγωνίζομαι (μεταξύ άλλων με καταγγελία στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, τελική δικαστική απόφαση για την οποία ακόμα δεν έχει εκδοθεί, μετά από 21 χρόνια!) για να εξυγιανθεί η ΑΕΠΙ που εκμεταλλεύεται ασύστολα τους Έλληνες δημιουργούς.
Και σε σένα είχα απευθυνθεί με προσωπική μου επιστολή το περασμένο καλοκαίρι, ενόψει του νομοσχεδίου για τα πνευματικά δικαιώματα και σε είχα ενημερώσει αναλυτικά για τους κινδύνους που δυστυχώς τώρα επιβεβαιώνονται.

Σε είχα ενημερώσει και για τις προσπάθειες διαφόρων δυνάμεων να ανατρέψουν το αρχικό νομοσχέδιο Μπαλτά που πράγματι διασφάλιζε την εξυγίανση της ΑΕΠΙ. Δυστυχώς δεν αξιώθηκα απάντησης.
Και εντωμεταξύ το αρχικό νομοσχέδιο Μπαλτά εξελίχθηκε σε ένα έκτρωμα που δεν είχε πρόβλεψη για την ουσιαστική εξυγίανση της ΑΕΠΙ και την διασφάλιση της συνέχειάς της.

Απευθύνω έκκληση σε αυτήν την εξαιρετικά κρίσιμη στιγμή για το χώρο των Ελλήνων δημιουργών αλλά και τη λειτουργία της αγοράς επιτέλους να επέμβεις και να διασφαλίσεις την εξυγίανση και συνέχιση της λειτουργίας της ΑΕΠΙ.
Αλλιώς θα ευθύνεστε ως κυβέρνηση για τις καταστροφικές εξελίξεις για τις ζωές μας και την Ελληνική μουσική δημιουργία, που χωρίς την παρέμβασή σου είναι αναπόφευκτες.