Κριτική θεάτρου για το έργο «Έξυπνα μικρά ψέματα»
Στο Θέατρο «Κάτια Δανδουλάκη».
Ένα έργο που μιλάει κατευθείαν στην ψυχή του θεατή με εξαιρετικά έξυπνο τρόπο επέλεξε να ανεβάσει φέτος η Κάτια Δανδουλάκη στο δικό της θέατρο. Τα «Έξυπνα μικρά ψέματα» είναι μια καινούρια δυνατή κωμωδία του πολυβραβευμένου Τζο Ντι Πιέτρο, που παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία και διασκευή του Πέτρου Φιλιππίδη στο Θέατρο «Κάτια Δανδουλάκη» με θέμα μια από τις «κοινωνικές» αρρώστιες της εποχής, την κρίση του γάμου.
Ένας νιόπαντρος άντρας και πρόσφατα μπαμπάς ερωτεύεται την personal trainer του και ετοιμάζεται να διαλύσει τον γάμο του, μέχρι που αναλαμβάνει δράση η μαμά του και όλα επανέρχονται στη θέση τους.
Στην αρχή φαίνεται κωμική η ιστορία. Στη συνέχεια όμως γίνεται μια μεγάλη σεναριακή ανατροπή, που κάνει κάθε θεατή να ταυτιστεί έως το μεδούλι με την υπόθεση. Μετά το διάλειμμα, όλοι οι παντρεμένοι θεατές, εγκαταλείπουν σιγά-σιγά τη διάθεση του γέλιου και το πρόσωπό τους αλλάζει όψη. Όλοι, άντρες - γυναίκες, βλέπουν στο νεαρό ζευγάρι της σκηνής τον εαυτό τους.
Η παράσταση αποκτά φρενήρεις ρυθμούς και πάνω στη σκηνή αντιστρέφονται οι ρόλοι. Το έργο παίρνει φωτιά, οι ηθοποιοί ανεβάζουν τις ερμηνείες τους και οι τυχεροί θεατές αναμετριούνται με τον εαυτό τους και τα συναισθήματά τους παρακολουθώντας τη διαπραγμάτευση ενός από τα σημαντικότερα διλήμματα της εποχής. Σημασία έχει το ταξίδι ζωής σε έναν γάμο γεμάτο με δυσκολίες και η ήρεμη γλυκερή καθημερινότητα ή η αέναη αναζήτηση της ευτυχίας, έξω από τη σιγουριά του γάμου που μοιάζει με απατηλό όνειρο;
Η Κάτια Δανδουλάκη υπέροχη ως μάνα-σύμβολο. Βγάζει στην επιφάνεια με εξαιρετικό τρόπο τη δύναμη της θέλησης. Υποστηρίζει πολύ πετυχημένα τα κόλπα και τους ελιγμούς που κάνει μια γυναίκα όταν αναλαμβάνει να λύσει αποτελεσματικά ένα πρόβλημα. Κάνει την αγάπη της μάνας προς το παιδί της κεντρικό θέμα του έργου.
Ο Γιώργος Παρτσαλάκης αποδεικνύεται ένας ηθοποιός με εξαιρετική ικανότητα στην εναλλαγή κωμικού και δραματικού ύφους. Υποδύεται τον τρυφερό πατέρα και τον παραδοσιακό σύζυγο, που ξέρει να συγχωρεί και να στέκεται βράχος στην οικογένειά του.
Η Δανάη Σκιάδη με παραστατικότητα και ζωντάνια θυμίζει σε κάθε γυναίκα τη φάση αμέσως μετά τη γέννηση του παιδιού της, όταν όλη η προσοχή της μετατίθεται μοιραία από τον σύζυγο στο μωρό της.
Ο Αλμπέρτο Φάις υποδύεται τον άντρα που παλεύει ανάμεσα σε δύο κόσμους. Σε αυτόν της άγνοιας και σε αυτόν της γνώσης. Στην αρχή επιλέγει την εύκολη λύση, να δραπετεύσει από την πραγματικότητα. Στη συνέχεια όμως υποδύεται τον άντρα που ωριμάζει και αναλαμβάνει τις ευθύνες του.
Αναδημοσίευση από την εφημερίδα «Παραπολιτικά» - Σάββατο 16-12-207