Χοροθέατρο από εννέα κρατούμενες των Φυλακών Ελεώνα
Ένα εργαστήριο χορού της Εναλλακτικής Σκηνής
Μέσα σε μια έντονα συγκινησιακή ατμόσφαιρα και υπό τους ήχους του κλασικού «Think» της Αρίθα Φράνκλιν με τις εννέα κρατούμενες-χορεύτριες να τραγουδάνε «Freedom», ολοκληρώθηκε την Κυριακή 10 Ιουνίου 2018 η παρουσίαση του Εργαστηρίου Χορού της Εναλλακτικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, στο Κατάστημα Κράτησης του Ελεώνα Θηβών, σε συνεργασία με το Υπουργείο Δικαιοσύνης / Γενική Γραμματεία Αντεγκληματικής Πολιτικής και με την αποκλειστική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.
Για δεύτερη χρονιά, η Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και οι Εκπαιδευτικές και Κοινωνικές Δράσεις της ΕΛΣ διοργάνωσαν το Εργαστήριο Χορού στο Κατάστημα Κράτησης Ελεώνα Θηβών σε συνεργασία με τις χορεύτριες-χορογράφους Χαρά Κότσαλη και Κατερίνα Σπυροπούλου.
Στόχος του εργαστηρίου είναι η ελεύθερη έκφραση που απορρέει από την ομαδική χορευτική διαδικασία.
Ο νέος κύκλος συναντήσεων ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2018 και συμμετείχαν όσες κρατούμενες δεν έκρυψαν ποτέ την αγάπη τους για τον χορό, χωρίς να προαπαιτείται κάποια προηγούμενη σχετική εμπειρία. Στις εβδομαδιαίες συναντήσεις τους οι κρατούμενες χρησιμοποιήσαν τον χορό ως μέσο επικοινωνίας και έκφρασης για την εξωτερίκευση συναισθημάτων και σκέψεων και δημιούργησαν τις δικές τους πρωτότυπες χορογραφίες.
Το Εργαστήριο Χορού ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση μια ξεχωριστής χοροθεατρικής παράστασης πρωτότυπων χορογραφιών και χορογραφιών ρεπερτορίου που έφερε τον τίτλο Δέκα επί Θήβας. Επί σκηνής, εννέα κρατούμενες που αποτελούσαν την Ομάδα Χορού Κρατούμενων Γυναικών παρουσίασαν μια σύντομη, αλλά θαρραλέα εισαγωγή στην ιστορία του μοντέρνου και σύγχρονου χορού με συγκίνηση, αυτοσαρκασμό, έξυπνα κείμενα που υπέγραφαν οι ίδιες και με δυνατές δόσεις χιούμορ.
Με τον δικό τους μοναδικό τρόπο και βιώματα, χωρίς φόβο, αλλά με αμείωτο πάθος και ενθουσιασμό, οι συμμετέχουσες αναβίωσαν εμβληματικά έργα μεγάλων χορογράφων, όπως οι Μάριους Πετιπά, και Ισιδώρα Ντάνκαν, δίνοντας την ευκαιρία και στις συγκρατούμενές τους να έρθουν σε επαφή με υλικό από έργα ρεπερτορίου.