Συλλέκτες είδαν τα έργα της Φραγκουδάκη στην Ερμούπολη
Από το studio της Νέας Υόρκης στην Πινακοθήκη των Κυκλάδων, δίπλα στις μεγάλες υπογραφές της αφαιρετικής τέχνης
Η προβολή και προώθηση έργων σύγχρονης Τέχνης, στην οποία επιμένει τα τελευταία χρόνια η Πινακοθήκη των Κυκλάδων, που στεγάζεται στην Ερμούπολη της Σύρου, επισφραγίστηκε φέτος με μία από τις πιο τολμηρές κινήσεις στο ιστορικό της.
Οι υπεύθυνοι της Πινακοθήκης επέλεξαν για την κεντρική έκθεση του φετινού καλοκαιριού να τοποθετήσουν τα πρωτοποριακά έργα της Μαρίας Φραγκουδάκη δίπλα σε επιλεγμένα έργα μεγάλων ζωγράφων της αφαίρεσης, όπως των Γιάννη Σπυρόπουλου, Αλέκου Κοντόπουλου, Θάνου Τσίγκου, Μάριου Πράσινου, Νίκου Κεσσανλή, Τζον Χριστοφόρου κ.ά., τα οποία παραχώρησαν συλλέκτες για την έκθεση με τίτλο «ΜετάπλασηΑναδόμηση-Σύνθεση».
Στη διεθνή αγορά Τέχνης, τόσο στις γκαλερί όσο και στο ταμπλό των δημοπρασιών, οι παραπάνω υπογραφές έχουν καταφέρει να τοποθετηθούν σε μια καλή κατάταξη. Η Φραγκουδάκη από την άλλη, ζώντας και διατηρώντας το στούντιό της στη Νέα Υόρκη, κατάφερε πολύ γρήγορα, χάρη στην ιδιαίτερη τεχνοτροπία της, να κάνει τη δουλειά της αισθητή. Με συμμετοχές σε διεθνείς εκθέσεις, όπως για παράδειγμα στη Βασιλική Ακαδημία του Λονδίνου, αλλά και με τοποθέτηση έργων της σε σημαντικά χαρτοφυλάκια, όπως είναι η Google Inc. Είναι η πρώτη φορά που παρουσιάζονται στην Πινακοθήκη Κυκλάδων έργα εικαστικού από όλη την πορεία του σε τόσο νεαρή ηλικία.
Η απόφαση πάρθηκε έπειτα από εισήγηση του Γιώργου Αλτουβά (φωτ.), προέδρου της επιτροπής εικαστικών του Δήμου Σύρου-Ερμούπολης, ο οποίος επιμελήθηκε το στήσιμο όλων των έργων της έκθεσης.
«Είμαι ενθουσιασμένος που η προσπάθειά μας τα τελευταία δέκα έτη με σπουδαία ονόματα της ελληνικής Τέχνης συνεχίζεται και φέτος, αυτήν τη φορά με ένα νέο όνομα στην Ελλάδα, τη Μαρία Φραγκουδάκη, η οποία έχει προοπτική εξέλιξης εντός και εκτός συνόρων», δήλωσε στα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» ο Γιώργος Αλτουβάς, τη βραδιά των εγκαινίων στις 21 Ιουλίου, ενώ σχολίασε πως τα έργα της Φραγκουδάκη, τα οποία είναι φτιαγμένα από υλικά όπως γύψος, ύφασμα, σχοινί, ροκανίδια, χαρτί, πέτρα κ.ά., αναδείχθηκαν με τον καλύτερο τρόπο στον επιβλητικό βιομηχανικό χώρο των Παλαιών Αποθηκών του πρώην Τελωνείου της Ερμούπολης, όπου στεγάζεται η Πινακοθήκη.
Ανάμεσα τους παρευρισκομένους το βράδυ των εγκαινίων, παρουσία της εικαστικού, ήταν η αντιδήμαρχος Πολιτισμού Σύρου-Ερμούπολης (φωτ.), Θωμαΐς Μενδρινού, ο γενικός διευθυντής Δήμου Ερμουπόλεως, Αλέξης Τσάντης, ο έμπορος έργων Τέχνης Σταύρος Μιχαλαριάς, ο διευθυντής της Γκαλερί 7, Μανόλης Κανακάκης, οι εικαστικοί Μιχάλης Μακρουλάκης και Αγνή Ρούσου, ενώ παρόντες από τον χώρο της ναυτιλίας ήταν οι συλλέκτες Στέλιος Νιώτης και Αντώνης Κομνηνός, οι οποίοι συνδράµουν σηµαντικά στη διαρκή αναβάθµιση της Πινακοθήκης των Κυκλάδων.
ΤΙΜΕΣ ΚΑΙ ΖΗΤΗΣΗ
Το εύρος των τιµών στα έργα της Φραγκουδάκη κυµαίνεται µεταξύ 5.000 και 18.000 ευρώ. Για την έκθεση επελέγησαν δηµιουργίες από την πορεία της που καταγράφουν µεγάλη ζήτηση τα δύο τελευταία χρόνια. Στους πέτρινους τοίχους της Πινακοθήκης τοποθετήθηκαν κολάζ και pop αισθητικής έργα από παλαιότερες δουλειές, όπως η «Superheroes», ενώ ιδιαίτερη έµφαση δόθηκε στις πιο πρόσφατες σειρές της, «Form/Less» και «BedSheets».
Με την τελευταία, η εικαστικός εξερευνά µέσα από τα τρισδιάστατα ακινητοποιηµένα της γλυπτά σεντόνια τον δυϊσµό της ελευθερίας, διερωτώµενη τι συµβαίνει στο υποσυνείδητο του ύπνου και πότε είµαστε/αισθανόµαστε πραγµατικά ελεύθεροι. Αλλωστε, όπως και η ίδια δηλώνει: «Η ελευθερία και η δηµοκρατία είναι έννοιες πολύ µεγάλες για να είναι περιορισµένες».
Εναν χρόνο πριν, η Φραγκουδάκη πραγµατοποίησε µε τη διαδικασία του 3d mapping projection µια πρωτοφανή παρέµβαση στην πρόσοψη του κτιρίου του ξενοδοχείου «Grande Bretagne». To δρώµενο έγινε για πρώτη φορά στην Ελλάδα και συµπληρώθηκε µε ειδική performance και το στήσιµο ενός κρεβατιού στην Πλατεία Συντάγµατος, µε το σεντόνι ως σύµβολο ελευθερίας.