Τα "μάτια ερμητικά κλειστά" (και) με την Βερνίκου, η έκθεση της μέλλουσας κυρίας Αλαφούζου και ο "Μικρός Ήρως" που ανεβαίνει στο θέατρο
Passe Partout
Η παραπολιτική στήλη του Secret
«Μάτια ερμητικά κλειστά» (και) με Βερνίκου
Στο Ντουµπάι βρέθηκε ξανά η Μαρίνα Βερνίκου. Η εφοπλίστρια/φωτογράφος ήταν καλεσµένη στο µπαλ µασκέ «Μάτια ερµητικά κλειστά» - θα θυµάστε την οµώνυµη ταινία κύκνειο άσµα του σπουδαίου Στ. Κιούµπρικ, µε Τοµ Κρουζ - Νικόλ Κίντµαν. Εκεί έλαµψε µε «κρυστάλλινο», όπως η ίδια το αποκαλεί, µίνι by Βικτώρια Κυριακίδη. Οικοδεσπότες, η γνωστή Βρετανίδα ΤV περσόνα Κ. Στάνµπερι και ο εορτάζων σύζυγός της, πρώην ποδοσφαιριστής της Ρεάλ, Σ. Καράλο. «Κερασάκι στην τούρτα», η µουσική του Mr Good Alf και το sexy show µε µάσκες και πρωταγωνιστές χορεύτριες και χορευτές µε kinky outfits. Το concept, όπως παρατήρησε η πλειονότητα, θύµισε τα σουαρέ της Πελαγίας, της οµογενούς διεθνούς «βασίλισσας» ανταλλαγής ερωτικών συντρόφων -αλλιώς swinging-, που δεν αποχωρίζεται τη µάσκα της (και έρχεται ινκόγκνιτο στη Μύκονο).Ο «Μικρός Ηρως» στο θέατρο
Ο «Μικρός Ηρως» του Στέλιου Ανεµοδουρά, ο αγαπηµένος παιδικός ήρωας, που µεγάλωσε γενιές και γενιές, ζωντανεύει σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα από το Kids Theater και την Αθανασία Καλογιάννη, που υπογράφει τη σκηνοθεσία. Το θεατρικό ταξίδι του πρωταγωνιστή λοιπόν ξεκινάει από το θέατρο «Radio City», στησυµπρωτεύουσα, στις 13/10, και για µόνο µία παράσταση. Συνεχίζεται στην Αθήνα, από τις 20/10 έως τις 29/12, στο θέατρο «Νέος Ακάδηµος». Η παράσταση παρουσιάζει τον ατρόµητο Γιώργο Θαλάσση, το «Κορίτσι φάντασµα» και τον σπαρταριστό «Σπίθα» σε µια «περιπέτεια µε ανατροπές», όπως µας εξηγούν οι συντελεστές, που συνδυάζει τη νοσταλγία του ελληνικού κόµικ µε τη φρεσκάδα του σύγχρονου θεάτρου. Και µας εµπνέει. Στο µάξιµουµ. Γιατί «µένουµε πάντα παιδιά», που έλεγε και η αξέχαστη σεξοβόµβα Μάρθα Καραγιάννη.
Στην γκαλερί με τη μέλλουσα κυρία Αλαφούζου
Βρεθήκαµε στην γκαλερί «Blender» για την έκθεση της µέλλουσας κυρίας Αριστείδη Αλαφούζου, Μαρίας Φραγκουδάκη, και ποιους αντικρίσαµε; Ολο τον καλό τον κόσµο των εικαστικών, καθώς η καλλιτέχνιδα είναι πολύ αγαπητή στον κύκλο της. Στο opening η ίδια εκτέλεσε χρέη ξεναγού για τη νέα δουλειά της, υπό τον τίτλο «The deeper I go, the more I reveal» (Οσο εµβαθύνω, τόσο περισσότερα αποκαλύπτω). Οπως πρώτο έγραψε το «Secret», οι δυο τους διατηρούν επί µακρόν δεσµό, αλλά δεν θέλουν να δίνουν λαβές για σχόλια. Το να είναι εξάλλου κάποιος low profile φαίνεται εκ του αποτελέσµατος - και οι δυο τους µόνο µία φορά, σε κάλεσµατου «κακού παιδιού» της µόδας, Ζαν-Πολ Γκοτιέ, στο Μουσείο Μπενάκη, έχουν µέχρι τώρα απαθανατιστεί από κοινού.
- Καµία εντύπωση δεν µου έκανε -και όσοι ενηµερωθήκατε σχετικά αποκλείεται, επίσης, να αιφνιδιαστήκατε από το γεγονός- που οι Ελληνες φεύγουν αργότερα από τους περισσότερους Ευρωπαίους από το πατρικό τους. Σύµφωνα µε νέα µελέτη της Eurostat, που αφορά στο 2023, περισσότερο από όλους τους λαούς της «γηραιάς ηπείρου» αργούν να φύγουν από το σπίτι των γονιών τους οι Κροάτες, οι Σλοβάκοι και οι συµπατριώτες µας. Οι νέοι στην Ελλάδα εγκαταλείπουν το πατρικό τους µετά τα 30 χρόνια ζωής, επισηµαίνεται. Ενώ στην Ε.Ε., αντίστοιχα, το εγκαταλείπουν, κατά µέσο όρο, µετά τα 26. Το προηγούµενο έτος οι νέοι σε όλη την Ε.Ε. εγκατέλειψαν τη γονική οικία κατά µέσο όρο σε ηλικία 26,3 ετών, από 26,4 ετών το 2022. Ο υψηλότερος µέσος όρος ηλικιών, 30+, καταγράφηκε στην Κροατία (31,8 ετών), τη Σλοβακία (31), την Ελλάδα (30,6), την Ισπανία (30,4), τη Βουλγαρία και την Ιταλία (30). Αντίθετα, οι χαµηλότερες µέσες ηλικίες, όλες κάτω των 23 χρόνων, καταγράφηκαν στη Φινλανδία (21,4 έτη), τη Σουηδία και τη ∆ανία (αµφότερες σηµείωσαν 21,8), καθώς και στην Εσθονία (22,8). Ακολουθούν η Ολλανδία (23,3), η Γαλλία (23,7) και η Γερµανία (23,9).
- Το 2023, το ποσοστό των νέων ηλικίας 15-29 ετών που ζούσε σε υπερπλήρη νοικοκυριά (overcrowded households) στην Ε.Ε. ανερχόταν σε 26%. Αυτό το ποσοστό είναι κατά 9,2 ποσοστιαίες µονάδες υψηλότερο από το ποσοστό του συνολικού πληθυσµού που ζει σε υπερπλήρη νοικοκυριά στην Ε.Ε. (16,8%). Μεταξύ των κρατών-µελών της Ε.Ε., το υψηλότερο ποσοστό νεότερων που ζουν σε υπερπλήρη νοικοκυριά καταγράφηκε σε Ρουµανία (59,4%), Βουλγαρία (55,3%) και Λετονία (54,8%). Τα χαµηλότερα ποσοστά σηµειώθηκαν σε Μάλτα (3,9%), Κύπρο (4%) και Ιρλανδία (4,4%). Στην Ελλάδα, το ποσοστό των νέων που ζουν σε υπερπλήρη νοικοκυριά ανήλθε στο 46%, έναντι 27,5% για τον συνολικό πληθυσµό.
- Οι µεγαλύτερες διαφορές µεταξύ νέων και συνολικού πληθυσµού που ζουν σε υπερπλήρη νοικοκυριά -σε σχέση πάντα µε το προηγούµενο έτος- καταγράφηκαν σε Βουλγαρία (+20,4), Ρουµανία (+19,4) και Ελλάδα (+18,5). Ως «υπερπλήρες» ορίζεται το νοικοκυριό που δεν έχει ελάχιστο αριθµό δωµατίων ανάλογα µε τα µέλη του. Για παράδειγµα, εάν το νοικοκυριό δεν διαθέτει ένα δωµάτιο για κάθε µεµονωµένο άτοµο ηλικίας 18 ετών και άνω. Και κάπως έτσι αξίζει να εστιάσουµε στους λόγους που οι Ελληνες αργούν να εγκαταλείψουν το σπίτι τους - τους οποίους ουσιαστικά δεν υποδεικνύει η έρευνα. ∆εν είναι αποκλειστικά το ότι είναι κολληµένοι µε τους γονείς τους, δεν είναι δηλαδή περίπτωση αντίστοιχη µε τους Ιταλούς, οι οποίοι, παρότι ευπραγέστεροι, έχουν το «mamma» ευαγγέλιο... Σηµαντικότερο, στην περίπτωση των συµπατριωτών µας, είναι ότι υποφέρουν οικονοµικά, και σε κοινή στέγη µε τους γονείς τους, το αβάσταχτο -στην τελική- κόστος της καθηµερινότητας γίνεται περισσότερο υποφερτό. Ετσι απλά. Και όχι τόσο ωραία- αυτή τη φορά.