«Ζουμ» σε ένα πρώην top model, νυν κεραμίστρια, την Ελευθερία Σιφναίου

Πέρασαν 15 χρόνια και παραπάνω ίσως από όταν η Ελευθερία Σιφναίου εγκατέλειψε το µόντελινγκ –όπου διέπρεπε από τις αρχές του 21ου αιώνα–, για να αφοσιωθεί σε άλλες, καλλιτεχνικές της αγάπες. Επένδυσε στο να φτιάχνει λαµπάδες και πλέον ασχολείται µε την κεραµική. Εχει τελειοποιήσει τις γνώσεις της στο αντικείµενο και από το εργαστήριό της, τώρα, ύστερα από την επιτυχηµένη της έκθεση στη φηµισµένη ρωµαϊκή «Medina Art Gallery» (ολοκληρώθηκε στις 7/11), µας κλείνει το µάτι: Με σπουδές στο µάρκετινγκ και το interior design, χρίστηκε «Εurope Face of the Υear» το 2002, ήρθε στην Ελλάδα από τις πασαρέλες του Μιλάνου και γρήγορα κέρδισε τον τίτλο του top model των καιρών… Από τις τελευταίες της επιδείξεις ήταν το 2010 για τον Λάκη Γαβαλά. Τη θυµάµαι σαν χθες, όταν έγινε µανούλα, να µου λέει: «Πάνω απ’ όλα είναι ο γιος µου, ο Κωνσταντίνος – το κίνητρο για τις δηµιουργίες µου και ασφαλώς ό,τι ωραιότερο µου έχει προσφέρει η ζωή». Αυτό που την εκνευρίζει –και δεν έχει άδικο– είναι «οι αδαείς που δεν γνωρίζουν την αξία του χειροποίητου. ∆εν είναι το ίδιο η µηχανή, το φασόν µε το χειροποίητο. Κάθε κοµµάτι-αξεσουάρ είναι διαφορετικό. Αυτή είναι η µαγεία του», επιµένει και τώρα. Και εστιάζει στα κεραµικά της. Και στα ζώα, ιδίως στις γάτες – τις οποίες υπεραγαπάει.

Η επόμενη Eurovision, η Ντιάνα και η Σάττι

Την Κυριακή στις 23.59 ολοκληρώθηκε η υποβολή των υποψηφιοτήτων στη Eurovision – θα διεξαχθεί τον Μάιο στη Βασιλεία της Ελβετίας. Ηδη ξεχωρίσαµε την Ντιάνα Σαακιάν, που µετράει συνεργασίες µε Γιάννη Πλούταρχο, Σταµάτη Γονίδη κ.ά. Καθηγήτρια χορού, χορογράφος, απόφοιτη δραµατικής σχολής, µε συµµετοχές σε παραστάσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό, θα τραγουδήσει κοµµάτι που ακροβατεί µεταξύ ποπ, ντανς και έθνικ, µε βαλκανικές πινελιές. Τους στίχους στα αγγλικά υπογράφει η καταξιωµένη Ντιάνα Τζοβόλου (Νότης Σφακιανάκης, «Τα κλεµµένα»), µε βραβεύσεις από την Περιφέρεια Αττικής και συνεργασίες µε ΗΠΑ. Τη µουσική, ο γνωστός και στο εξωτερικό El Christo Kemanetzidis (610 και πλέον παραγωγές, συνθέσεις και lives σε Ευρώπη και Αµερική) και ο George Hecataios (συνθέσεις για µέταλ µπάντες της αλλοδαπής). Η δε Μαρίνα Σάττι, πέρα από lives, απολαµβάνει τα κέρδη από το «Ζάρι»: µετράει περισσότερες από 18.000.000 (!) προβολές του στο YouTube.

Από άλλο έργο

  • Πείτε µου γιατί τώρα εµένα, στο άκουσµα των ονοµάτων που «χρίστηκαν» υποψήφια για τα Grammy 2025 −η 67η τελετή, σηµειωτέον, θα πραγµατοποιηθεί στις 2 Φεβρουαρίου−, το µυαλό µου στράφηκε αυτοµάτως στις αµερικανικές εκλογές. Η Μπιγιόνσε σάρωσε µε 11 υποψηφιότητες, ξεπερνώντας την… τρανή της αντίπαλο, Τέιλορ Σουίφτ.
  • Αναλύω: Η «καυτή» τραγουδίστρια, µε το άλµπουµ «Cowboy Carter» κυρίαρχο στις ΗΠΑ, µαρκάρει 11 υποψηφιότητες, ανεβάζοντας στις 99 −συνολικά− τις προσωπικές της υποψηφιότητες στα Οσκαρ της µουσικής. Tο «Cowboy Carter» διεκδικεί το βραβείο για το Αλµπουµ της Χρονιάς στην κατηγορία Country, ενώ το «Texas hold ’em», το «έπαθλο» για Τραγούδι της Χρονιάς.
  • Τι να πει λοιπόν, έπειτα από αυτά, η περισσότερο ευρωπαϊκής «εσάνς», όπως και αν το δει κανείς, Τέιλορ Σουίφτ; Σάρωσε στο «Γουέµπλεϊ» και όπου αλλού πήγε στο πλαίσιο της ιστορικής της −πια− «Eras Tour». Eξηγώ: Οταν το κλίµα στην πατρίδα σου (την Αµερική) είναι πιο «βλάχικο» −και δεν θα µπορούσαµε να το χαρακτηρίσουµε διαφορετικά, κρίνοντας από το ότι το «Texas hold ’em» µαρκάρει το τρόπαιο για το Τραγούδι της Χρονιάς και το βλάχικο, εν προκειµένω, µεταφράστε το ως περισσότερο παραδοσιακό−, δεν µπορεί να γίνει αλλιώτικα…
  • Κονεσέρ −και µιλάµε για επιτελικούς σε µουσικά µεγαθήρια του Τύπου, όπως το «Billboard», όπου έγραφε επί µακρόν και ήταν ο µόνος Ελληνας έως τώρα ραδιοφωνικός παραγωγός και d.j. Κοσµάς ∆εβελέγκας− εξήγησαν ότι στην «περιρρέουσα πολιτική ατµόσφαιρα, η Σουίφτ, µε λουκ και απόψεις που ανταποκρίνονται περισσότερο στη “γηραιά ήπειρο”, ήταν προβλεπόµενο πως θα ερχόταν δεύτερη». Για να συµπληρώσουν ότι «αυτό είναι το κλίµα στην παρούσα χρονική φάση. Μέχρι την ηµέρα των Grammy, όµως, κανείς δεν ξέρει…».
  • Με αυτά και µε αυτά, συµπληρώνω ότι στην κατηγορία πανκ-ροκ (την οποία προφανώς αγαπάµε όλοι εδώ, στην Ελλάδα, περισσότερο από την κάντρι) συναντάµε ονόµατα επικά, όπως του Eminem και των Green Day. ΟΚ, δεν ακούστηκαν όσο οι δύο sexy ladies στις οποίες αναφερθήκαµε, αλλά είναι καλό ότι ακόµη είναι εδώ. Βέβαια, πέρασαν λίγο στα ψιλά, γιατί, όπως οι γελαδάρηδες δεν θα το κουνήσουν −ποτέ των… ποτών− από το Τέξας, έτσι και οι γυναίκες πάντα θα «πουλάνε» περισσότερο από τους άντρες.