Τα μεγάλα πρότζεκτ μετά το μετρό - Οι υποσχέσεις Μητσοτάκη για την επόμενη ημέρα της Θεσσαλονίκης

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ποτέ δεν λέει ούτε κάνει πράγµατα τυχαία. Σας λέγαµε εδώ ότι κατά την παραµονή του στη Θεσσαλονίκη για την εκκίνηση του µετρό δεν θα έκανε κάτι που θα µπορούσε να επισκιάσει το γεγονός. Ετσι, ενώ είχε προτάσεις για άλλες δράσεις, όπως να εγκαινιάσει την έκθεση για τα 50 χρόνια της τοπικής Ν.∆., δεν τις υλοποίησε. Το µόνο επιπλέον γεγονός του διηµέρου ήταν η συνέντευξη στον Νίκο Χατζηνικολάου, που έγινε µε σκηνικό τον πανέµορφο χώρο των αρχαίων στον σταθµό της Βενιζέλου. Εκεί είπε και αρκετά ενδιαφέροντα πράγµατα για τη Θεσσαλονίκη την επόµενη ηµέρα του µετρό. Κατ’ αρχάς, η αναφορά του στον Κωνσταντίνο Καραµανλή είχε τη σηµασία της, καθώς -όπως είπε- η πρώτη εγγραφή στον Προϋπολογισµό για το µετρό έγινε το 1976, επί Κωνσταντίνου Καραµανλή. ∆εν αναφέρθηκε σε καµία παλινωδία του παρελθόντος, αλλά ούτε και στον Γιώργο Σουφλιά, ο οποίος επί κυβέρνησης Κώστα Καραµανλή έφερε τους δύο µετροπόντικες που άρχισαν να τρυπούν το έδαφος της Θεσσαλονίκης. Σε ό,τι αφορά το µέλλον και το τι περιµένει η συµπρωτεύουσα τα επόµενα χρόνια, αναφέρθηκε στο δίκτυο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, επαναλαµβάνοντας ότι ήδη κυκλοφορούν στους δρόµους παραπάνω από 100 ηλεκτρικά λεωφορεία. Εκτίµησε δε ότι το fl yover, που έχει ξεκινήσει να κατασκευάζεται, θα είναι έτοιµο στα µέσα του 2027 και θα δώσει µια οριστική λύση στο κυκλοφοριακό πρόβληµα του περιφερειακού της πόλης. Για το Παιδιατρικό Νοσοκοµείο της Θεσσαλονίκης, που είναι δωρεά του Ιδρύµατος «Σταύρος Νιάρχος», είπε ότι κατασκευάζεται ήδη, ότι δροµολογείται η ανάπλαση της ∆ΕΘ, µε τη δηµιουργία ενός µεγάλου χώρου πρασίνου στο κέντρο της πόλης, και ότι η κυβέρνηση εργάζεται µαζί µε την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για τη συνολική ανάπλαση του παραλιακού µετώπου. Ακόµα, πρόθεση της κυβέρνησης είναι η συµπρωτεύουσα να µετατραπεί σε κέντρο logistics, να ενισχυθεί η υποβαθµισµένη δυτική πλευρά της πόλης µε συµπράξεις µε τον ιδιωτικό τοµέα και η δηµιουργία του ThessINTEC να αποτελέσει πόλο καινοτοµίας στην Ανατολική Θεσσαλονίκη, που θα προσελκύσει πολλές επιχειρήσεις υψηλής τεχνολογίας.

Αμερικανιά



Ο αµερικανοτραφής Σταύρος Καλαφάτης βρίσκει συχνά τρόπους να εµπλουτίζει τον λόγο του µε… αµερικανιές. Παλαιότερα είχε πει το «doer», προχθές, µιλώντας για το µετρό, αφού έδωσε το πολιτικό στίγµα λέγοντας ότι «η κυβέρνηση της Ν.∆. είναι αυτή που παρέδωσε το έργο στους Θεσσαλονικείς» και πως «ό,τι είπαµε έγινε», κατέληξε ως εξής: «Πρόκειται για ένα game changer για την πόλη».


Ποια είναι η πιο συχνή ερώτηση αυτές τις ηµέρες στη Θεσσαλονίκη; «Μπήκες στο µετρό;».

Στοιχήματα



Εχουν αρχίσει να πέφτουν στοιχήµατα στη Θεσσαλονίκη για το πόσες ψήφους θα λάβει η διάδοχος του Απόστολου Τζιτζικώστα στην εκλογική διαδικασία εντός της παράταξης, όπου θα ψηφίσουν συνολικά 42 σύµβουλοι. Με κόντρα, όπως όλα δείχνουν, τη Βούλα Πατουλίδου, το πιο ισχυρό σενάριο µιλά για 35+, ενώ κάποιοι προβλέπουν µέχρι και 38 θετικές ψήφους. Το νούµερο, πάντως, θα είναι κρίσιµο για την εκκίνηση της Αθηνάς Αηδονά.

Η κόντρα

Μια κοντρίτσα είχαν από το βήµα ηµερίδας για το νερό που έγινε στη Θεσσαλονίκη ο Θόδωρος Σκυλακάκης και ο Θόδωρος Παπαδόπουλος. Ο υπουργός Ενέργειας και Περιβάλλοντος, εξηγώντας την ανάγκη να γίνουν οι συγχωνεύσεις στις ∆ΕΥΑ, αναφέρθηκε στα µεγάλα χρέη τους, που πλέον αυξάνονται πολύ γρήγορα, αλλά και στην απουσία τεχνικών υπηρεσιών σε πολλούς δήµους, γεγονός που δυσκολεύει το έργο της ποιότητας του νερού. Με τον δήµαρχο Θέρµης να απαντά ότι υπάρχουν δήµοι µε υγιείς ∆ΕΥΑ και ότι θα έπρεπε να µη γίνουν οριζόντιες συγχωνεύσεις. Τελικά, µάλλον ο υπουργός έχει το πιο µεγάλο δίκιο…

Πολυκοσμία

Μια σχετική πολυκοσµία υποψηφιοτήτων πάει να δηµιουργηθεί στην Α’ Θεσσαλονίκης στα κόµµατα της Αριστεράς. Στους ήδη τρεις υπάρχοντες βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ (Κ. Νοτοπούλου, Χρ. Γιαννούλης και Ρ. Θρασκιά) πάνε να προστεθούν η Θεοδώρα Τζάκρη (Κίνηµα ∆ηµοκρατίας), που ακούγεται για µεταγραφή στην Α’, αλλά και ο Πέτρος Παππάς. Με δεδοµένο ότι οι έδρες θα είναι λίγες, η µάχη αναµένεται σκληρή.


Η κακοκαιρία «Βora» δυσκόλεψε πολύ τους δηµάρχους στη Θεσσαλονίκη, που µάλλον πιάστηκαν απροετοίµαστοι. Οχι ως προς την ταχύτητα των επεµβάσεων των υπηρεσιών τους, όσο ως προς την έλλειψη ενηµέρωσης. ∆εν είχαν πληροφορίες για τις διακοπές ρεύµατος και δεν µπορούσαν να ενηµερώσουν τους πολίτες.

Επενδύει

Στη Θεσσαλονίκη επενδύει πολιτικά ο ∆ηµήτρης Τσιόδρας. Με το «καληµέρα» της εκλογής του, ο ευρωβουλευτής της Ν.∆. διοργανώνει το ερχόµενο Σάββατο την πρώτη του µεγάλη ανοικτή εκδήλωση. Θέµα της; «Thessaloniki Inno-Tech 2024. Η καινοτοµία στην Ελλάδα και στην Ευρώπη: Από τις ιδέες στην πράξη», σε συνεργασία µε την Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτοµίας και το ΤhessINTEC. Θυµίζουµε ότι η κυβέρνηση έχει ανοίξει τη σχετική ατζέντα στην πόλη και ότι η Θεσσαλονίκη δεν έχει ευρωβουλευτή.

Έγινε μόδα

Μόδα µε το «καληµέρα» έχει γίνει το µετρό στη Θεσσαλονίκη. ∆εν συζητάµε για το δωρεάν τετραήµερο, όταν τα βαγόνια θύµιζαν λίγο… ΟΑΣΘ, µε το στριµωξίδι να είναι µεγάλο. Και 10 βαγόνια να διέθετε ο κάθε συρµός, θα γέµιζαν. Από την Τετάρτη η κατάσταση οµαλοποιήθηκε, µε το πρόβληµα να µεταφέρεται στους εκτός των βαγονιών χώρους και στην έκδοση των εισιτηρίων.

Απουσία

Σχολιάστηκε η απουσία του Σωκράτη Φάµελλου από τα εγκαίνια του µετρό. Ο νέος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ κατέχει από έργα, ως χηµικός µηχανικός. Από την ντρίπλα που έκανε µετά, υποστηρίζοντας ότι δεν είχαν γίνει εγκαίνια του Τσίπρα µε τους µουσαµάδες, φάνηκε ότι ήθελε να απαξιώσει την εκδήλωση. Κακώς…

Δημοσιεύτηκε στο Secret των Παραπολιτικών