"Σκληροί" εναντίον "μετριοπαθών"

Η αγωνία που επικρατεί στην κυβέρνηση σε σχέση µε το λαϊκό αίσθηµα για την τραγωδία των Τεµπών αποτυπώνεται πλέον και στο εσωτερικό της Ν.∆. Υπάρχουν δύο εντελώς αντίθετες προσεγγίσεις, που διχάζουν υπουργούς και βουλευτές. Η σκληρή γραµµή, που µέχρι την περασµένη εβδοµάδα ήταν κυρίαρχη, ζητούσε πολιτική επικοινωνιακή επίθεση, που θα χρέωνε στην αντιπολίτευση τοξικότητα και προσπάθεια κοµµατικής εκµετάλλευσης της τραγωδίας. Η γραµµή αυτή άρχισε να εφαρµόζεται από κάποια στελέχη, δεν απέδωσε όµως τα αναµενόµενα. Στις έρευνες διαπιστώθηκε ότι µόνο ένας στους πέντε ερωτώµενους πείθεται από αυτή την επιχειρηµατολογία. Πήρε, λοιπόν, κεφάλι η άλλη άποψη, πιο µετριοπαθής, που δηλώνει απόλυτη κατανόηση για το λαϊκό αίσθηµα και τις διαδηλώσεις, αλλά ταυτόχρονα επισείει την απειλή της αποσταθεροποίησης. Η απήχησή της δεν έχει µετρηθεί ακόµη. Το ενδιαφέρον δεν είναι ότι υπάρχουν δύο απόψεις, αλλά ότι οι υποστηρικτές της καθεµιάς σύρουν τα εξ αµάξης στους υποστηρικτές της άλλης. Η επωδός και από τους µεν και από τους δε είναι ίδια: «Θα τον πάρουν στον λαιµό τους», λένε οι µεν για τους δε, αναφερόµενοι φυσικά στον πρωθυπουργό, που είναι ο αποδέκτης των εισηγήσεων. Στο… µατς των δύο τελευταίων εβδοµάδων σκόραραν πρώτοι οι «σκληροί», αλλά οι «µετριοπαθείς» ισοφάρισαν λίγες µέρες µετά. Ποιους θα ακούσει τελικά ο Μητσοτάκης θα το δούµε την επόµενη εβδοµάδα, οπότε η αντιπαράθεση θα µεταφερθεί στη Βουλή. Εκεί κάτι µου λέει ότι οι «σκληροί» θα επανέλθουν δυναµικά.

Ποιος/α πολιτικός αρχηγός δέχτηκε πρόταση να κάνει δική του/της τηλεοπτική εκποµπή;


Άναυδοι με τη Χάιντι

Τα viral videos στο TikTok της Χάιντι Ράινεκε, συµπροέδρου του Die Linke, έχουν γίνει αντικείµενο µελέτης και στον ΣΥΡΙΖΑ, όπου αντιλαµβάνονται ότι απέχουν πολύ από κάτι τέτοιο. Οχι µόνο γιατί η Γερµανίδα πολιτικός «το ’χει», όπως θα έλεγαν οι νεαροί followers της, αλλά και γιατί το πίστεψε και επένδυσε στη δηµοφιλή πλατφόρµα µε συνέπεια - όχι ένα προεκλογικό πυροτέχνηµα και άντε γεια, όπως συµβαίνει µε τους συντρόφους της εδώ. Μάλλον αγνοούν το γεγονός ότι και ο ΣΥΡΙΖΑ έφτασε στο 15% των ευρωεκλογών λόγω της δυναµικής παρουσίας του Κασσελάκη στα social media, ενώ τώρα κινείται από το 5% µέχρι το 7%.

Τα... κονέ

BGR Group. Αυτή είναι η εταιρεία µε την οποία θα συνεργαστεί η κυβέρνηση για λόµπινγκ στις ΗΠΑ. Σύµφωνα µε ασφαλέστατες πληροφορίες, η συµφωνία έκλεισε και η δουλειά ξεκίνησε. Η εταιρεία υπόσχεται ανάπτυξη δεσµών στο Κογκρέσο και πρόσβαση στον Λευκό Οίκο και το Στέιτ Ντιπάρτµεντ. Εννοείται ότι έχουν προσφερθεί για βοήθεια και µεγαλοπαράγοντες της Οµογένειας. Οµως, κρίθηκε ότι η ελληνική µέθοδος «ο γνωστός του γνωστού» δεν είναι κατάλληλη για τις προκλήσεις που δηµιουργεί το νέο διεθνές περιβάλλον και θα πρέπει να αναζητηθεί επαγγελµατική λύση. Αλλωστε, διάφοροι που έχουν αυτοδιαφηµιστεί για τα «κονέ» τους µε τη διοίκηση Τραµπ λένε περισσότερα από όσα µπορούν και αυτό είναι κάτι που έχει ήδη αποδειχτεί.

Η στήλη είχε ενηµερώσει εγκαίρως ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκε µε απεσταλµένο του νικητή των γερµανικών εκλογών σε ανύποπτο χρόνο. Αυτό σηµαίνει ότι έχει ήδη ανοίξει δίαυλος επικοινωνίας και ότι η σχέση Αθήνας - Βερολίνου θα αναπτυχθεί ταχύτατα σε όλα τα επίπεδα, στο προσκήνιο και στο παρασκήνιο.


Καινά δαιμόνια

Η εκτίναξη του Die Linke µέσα σε δύο µήνες έφερε ενθουσιασµό στον χώρο της ελληνικής Αριστεράς γενικά και στο κόµµα της Νέας Αριστεράς ειδικά, όπου οι περισσότεροι δεν θέλουν να παραδεχτούν ότι η επιτυχία οφείλεται στην εµπνευσµένη χρήση του TikTok. Μας µεταφέρθηκαν συζητήσεις στις οποίες οι «Οµπρελάδες» δεν ήθελαν µε τίποτα να καταλάβουν ότι η διαφορά δεν επιτεύχθηκε λόγω της επιµονής στην ιδεολογική καθαρότητα. Τα social media τα θεωρούν… «καινά δαιµόνια».

Περί διαγραφής

Θέµα Κωνσταντινόπουλου δεν υπάρχει για τη Χαριλάου Τρικούπη, όµως έχει σηµασία να ξέρουµε ποιοι έθεσαν ζήτηµα διαγραφής του και ποιοι έφεραν αντίρρηση. Υποστηρικτής της σκληρής γραµµής ήταν ο εκπρόσωπος Τύπου, Κ. Τσουκαλάς, και µαχητικά εναντίον της διαγραφής πρόσωπο που βρίσκεται πολύ κοντά στον Νίκο Ανδρουλάκη. Το ακλόνητο επιχείρηµα -που έκρινε την απόφαση- ήταν ότι µε τη διαγραφή θα µεγεθύνουν το θέµα, ενώ τώρα ουδείς ασχολείται… «Περνάει απαρατήρητος», όπως µου είπαν.

Μπιζιμποντισμός

Το τι «σπρώξιµο» έγινε από το Ινστιτούτο Τσίπρα για το εύρηµα της Metron ότι η πλειοψηφία δηλώνει πως ήταν σε καλύτερη οικονοµική κατάσταση το 2019 δεν περιγράφεται µε λόγια. Το εξέλαβαν ως ένδειξη της «απόλυτης δικαίωσης» του πρώην πρωθυπουργού. ∆εν χρειάζεται να εξηγήσουµε γιατί είναι εντελώς απλοϊκή αυτή η ανάλυση, αλλά αξίζει να σηµειωθεί ότι το «σπρώξιµο» δεν άρεσε ούτε στην Κουµουνδούρου. Στο επιτελείο του Σωκράτη Φάµελλου παρακολουθούν µε καχυποψία τον µπιζιµποντισµό του Αλέξη Τσίπρα και δεν έχουν πειστεί όλοι ότι στηρίζει πραγµατικά τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ.

Η χαρά της τηλεθέασης

Τα γκάλοπ δεν ενθουσιάζουν τον Στέφανο Κασσελάκη και τους συνεργάτες του, που περίµεναν ποσοστά γύρω στο 6%-7% και όχι 3%-4%, που παίρνουν στις περισσότερες δηµοσκοπήσεις. Παρά ταύτα, υπάρχει ένας δείκτης που κρατάει ψηλά το ηθικό και προέρχεται από τις µετρήσεις τηλεθέασης της Nielsen. Αυτές δείχνουν ότι η τηλεθέαση ανεβαίνει στις συνεντεύξεις του Στέφανου. Να ’ταν η χαρά οικόπεδο, ψήφος να ’ταν η τηλεθέαση!