Η δενδροφύτευση, η «Εζενί» και η «Παριζιάνα» Μαλού

Αφήσαµε τις Αλπεις και πιάσαµε τη Βρετανία. Και τη βιωσιµότητα. Απορώ που η Ευγενία Νιάρχου δεν βρίσκεται στο Παρίσι αυτή την περίοδο, καθώς µέλλουσα συγγενής της -και ο λόγος για τη διακεκριµένη Ιταλίδα ζωγράφο Μαλού Ντάλα Πίκολα, αρραβωνιαστικιά επί του παρόντος του πρώτου εξαδέλφου της, Νικόλα Νιάρχου εκθέτει τη νέα της δουλειά εκεί - στο πλαίσιο του πρότζεκτ του «Chaos and Cosmos» µε τίτλο: «Apples and strange presidents». ∆εν έχει σηµασία, όµως. Τα εγκαίνια πραγµατοποιήθηκαν στις 29/3 και η «Εζενί» έχει όλο τον χρόνο στη διάθεσή της για να µεταβεί στην «Πόλη του Φωτός» και να τη θαυµάσει. Με τη Μαλού, καθώς έδρα της είναι και το Παρίσι, πέρα από τη Ρώµη, να προβαίνει σε προσωπική ξενάγηση στην οσονούπω εξαδέλφη και νυν καλή φίλη της.

niarxou_malou
niarxou_malou_2_


Στις τωρινές της δραστηριότητες όμως...

Η δηµιουργός της Venyx µάς πληροφόρησε ότι µαζί µε τη φίλη της, επίσης καλλιτέχνιδα, Μπετίνα Κόρεκ, καθώς και µε τον «όµορφο Καµάλ» µπήκαν στη διαδικασία της δενδροφύτευσης. Η αλήθεια είναι πως, αν και συχνά αντικρίζουµε την Ευγενία σε σπορτίφ διάθεση, άβαφη και συχνά µες στο κέφι, σε διαδικασία δενδροφύτευσης πρώτη φορά τη βλέπουµε. Την πρωτοβουλία πήρε επιτυχηµένη εταιρεία οργανικών προϊόντων, οι ιδιοκτήτες της οποίας είναι γνώριµοι, από τα χρόνια τα παλιά, της «Εζενί». Γι’ αυτό, εξάλλου, ανταποκρίθηκε άµεσα στην πρόσκληση. Οσο για τη Μαλού, οι wedding προετοιµασίες εφεξής επιταχύνονται.

Είναι η πρώτη εµφάνιση της Μαριάννας Λαιµού-Γουλανδρή µετά την ανακοίνωση για το λουκέτο της επιχείρησής της. Φόντο, σικ λονδρέζικο εστιατόριο, όπου το «παρών» έδωσε και η Ευγενία Nιάρχου. Με το χαρακτηριστικό, «τσιµπητό» κερασί κραγιόν της, την εντοπίσαµε σε κάλεσµα όπου οι Muzungu Sisters (πασίγνωστο δίδυµο της µόδας, που ιδίως οι Εγγλέζοι λατρεύουν) έδωσαν ρεσιτάλ κεφιού. Η ανιψιά -όχι εξαδέλφη, όπως συνήθως λανθασµένα διαβάζετε, και όχι βέβαια στο «S»- της συζύγου του Νικολάου Ντε Γκρες, Χρυσής Βαρδινογιάννη, στις 11/3 ανακοίνωσε το λουκέτο (προσωρινό, θέλουν να πιστεύουν οι φίλοι της) της εταιρείας κοσµηµάτων της και έκτοτε δεν την έχουµε δει. Ελάχιστα αφήνει να βγουν στη δηµοσιότητα για την προσωπική της ζωή – είναι µετρηµένες οι λήψεις όπου έχει καταγραφεί η ίδια και ακόµα λιγότερες αυτές όπου έχουµε εντοπίσει τον σύζυγό της, Φίλιππο Λαιµό. Αλλά το ξέρετε: Είµαστε passe partout, oπότε ιδού!

malou_kamal_dendrofyteusi

Είναι η πρώτη εµφάνιση της Μαριάννας Λαιµού-Γουλανδρή µετά την ανακοίνωση για το λουκέτο της επιχείρησής της. Φόντο, σικ λονδρέζικο εστιατόριο, όπου το «παρών» έδωσε και η Ευγενία Nιάρχου. Με το χαρακτηριστικό, «τσιµπητό» κερασί κραγιόν της, την εντοπίσαµε σε κάλεσµα όπου οι Muzungu Sisters (πασίγνωστο δίδυµο της µόδας, που ιδίως οι Εγγλέζοι λατρεύουν) έδωσαν ρεσιτάλ κεφιού. Η ανιψιά -όχι εξαδέλφη, όπως συνήθως λανθασµένα διαβάζετε, και όχι βέβαια στο «S»- της συζύγου του Νικολάου Ντε Γκρες, Χρυσής Βαρδινογιάννη, στις 11/3 ανακοίνωσε το λουκέτο (προσωρινό, θέλουν να πιστεύουν οι φίλοι της) της εταιρείας κοσµηµάτων της και έκτοτε δεν την έχουµε δει. Ελάχιστα αφήνει να βγουν στη δηµοσιότητα για την προσωπική της ζωή – είναι µετρηµένες οι λήψεις όπου έχει καταγραφεί η ίδια και ακόµα λιγότερες αυτές όπου έχουµε εντοπίσει τον σύζυγό της, Φίλιππο Λαιµό. Αλλά το ξέρετε: Είµαστε passe partout, oπότε ιδού!

marianna_laimou_1_
marianna_laimou_2_


Από άλλο έργο

  • H αξία της σύγχρονης αγοράς Τέχνης, σύµφωνα µε το «Forbes», ξεπερνά τα 60 δισ. δολάρια ετησίως. Πού, όµως, εντοπίζεις πρωτοπορία; Ποιος σηκώνει το λάβαρο της επανάστασης του αβάν γκαρντ εν έτει 2025; Οι εκθέσεις που ακτινογραφούµε ως επί το πλείστον είναι καλαίσθητες – οφείλουµε να το αναγνωρίσουµε στους δηµιουργούς. Αλλά καινοτόµο πνεύµα... zero· µηδέν εις το πηλίκον. Το να αντιληφθούµε την ταυτότητα οποιουδήποτε εικαστικού χωρίς να έχουµε τσεκάρει προηγουµένως την υπογραφή του, από την τεχνοτροπία του δηλαδή, είναι ακατόρθωτο σχεδόν. Κονεσέρ, σε σχετική µας κουβέντα, επισήµανε (το λογικό): «Παρατήρησε πώς λειτουργούν οι περισσότεροι – συµπεριλαµβάνω τους φιλότεχνους. Στα sites και στον έντυπο Τύπο πρώτα τσεκάρουν τα εικαστικά και ύστερα τις εκθέσεις σε µουσεία και αρχαιολογικούς χώρους. Ο λόγος είναι ότι τα περισσότερα εικαστικά µπορείς να τα δεις δωρεάν». Ορµώµενη από τη διαβόητη µπανάνα του Μαουρίτσιο Κατελάν, αλλιώς το έργο «Comedian», µια µπανάνα κολληµένη µε µονωτική σε λευκό τοίχο, που αγοράστηκε τον περασµένο Νοέµβριο για περισσότερα από 6 εκατ. δολάρια από κροίσο της τεχνολογίας, ο οποίος λίγο καιρό αργότερα την καταβρόχθισε δηµοσίως, η αγορά Τέχνης µάλλον σε χαοτικό τσίρκο, όπου ό,τι ισχυριστείς είσαι, προσοµοιάζει.
  • Το 2019, στο πλαίσιο του διαβόητου Αrt Basel στο Μαϊάµι (πανηγύρι εικαστικών, όπου το κιτς και οι µεγαλοµανείς περισσεύουν), performer προηγήθηκε του κροίσου, τρώγοντας σνακ που εκτίθετο ως έργο Τέχνης. Είναι κι ένα νέο βιβλίο, το «How to be avant-garde: Modern artists and the quest to end Art» -κυκλοφόρησε στα µέσα Φεβρουαρίου-, που οποιοσδήποτε φιλότεχνος, δηµιουργός, απλός, ταπεινός παρατηρητής, αλλά και ακαδηµαϊκός, θα διαβάσει· από περιέργεια. Ο συγγραφέας, Μόργκαν Φαλκόνερ, βάζει στο µικροσκόπιο την αγορά, την προσφορά, τη ζήτηση και τους δηµιουργούς Τέχνης. Το πόνηµά του το αποκτάς έναντι 32,99 δολαρίων από την Amazon. Συνοψίζοντας, πραγµατεύεται την καταστροφή της Τέχνης στον 20ό αιώνα, στην απονενοηµένη απόπειρα διαφόρων δηµιουργών να την καταστήσουν κοµµάτι της καθηµερινότητας. Σας θυµίζει την µπανάνα του Καταλάν;
  • Στα «δικά µας», τα made in Greece καµώµατα, τώρα: Καλλιτεχνήµατα -για όσους θεωρούν πως µόνο το χρήµα είναι θεός- θεωρούνται και τα πεντακοσάευρα, που σπάνια τώρα πια αντικρίζεις. ∆ιάσηµος, λοιπόν, Ελληνας πολυεκατοµµυριούχος στην καραντίνα έστηνε τακτικά στην oικογενειακή έπαυλη-µεγαθήριο, που ποτέ δεν έχει φωτογραφηθεί, συνάξεις µε πρωταγωνιστές και καταξιωµένους ερµηνευτές, που πληρώνονταν αδρά για να ψυχαγωγούν τους καλεσµένους του. «Στη διάρκεια των συγκεντρώσεων έκαιγε πεντακοσάευρα», µου έχει εκµυστηρευτεί καλεσµένος του. Πρόκληση, φανφαρονισµός, κάτι παραπάνω; Ο,τι κι αν ισχύει, η περίπτωσή του µου ήρθε αυτόµατα στο µυαλό τώρα, στην απόπειρα ανάλυσης της σύγχρονης αγοράς Τέχνης µε αφορµή το... αβάν γκαρντ πόνηµα του Φαλκόνερ. Γιατί, προκειµένου να φτιαχτεί οποιοδήποτε χαρτονόµισµα, απαιτείται περισσότερη µαεστρία απ’ ό,τι για την µπανάνα του Κατελάν. Το show off , εκ του αποτελέσµατος, ήταν το θέµα και στην περίπτωση του Ελληνα µεγιστάνα, το show off και στην «µπανανοκατελανική» περίπτωση (και κάπως έτσι τρίζουν τα κόκκαλα του Ανρί Ματίς, που µιλούσε για «κοινωνική πρόοδο µέσω της Τέχνης»...).