To WRC επιστρέφει στην Ελλάδα: Ετοιμάζονται ομαδικές δοκιμές στην χώρα μας
Λίγο αφότου ανακοινώθηκε από την ελληνική κυβέρνηση και τον Υφυπουργό Αθλητισμού Λευτέρη Αυγενάκη η σύσταση Οργανωτικής Επιτροπής για τη «Διεκδίκηση και Διεξαγωγή Μεγάλων Διοργανώσεων Μηχανοκίνητου Αθλητισμού», με επικεφαλής τον Τάκη Πουρναράκη, έρχονται πολύ ευχάριστα μηνύματα από το εξωτερικό.
Σύμφωνα το έγκυρο σε θέματα που αφορούν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, DirtFish, το WRC σκοπεύει να αλλάξει πλήρως το format των δοκιμών εξέλιξης των ομάδων. Καθώς αυτές πραγματοποιούνται μεμονωμένα, απομακρυσμένα και με μηδενική προβολή, στόχος είναι να μετατραπούν σε ομαδικά τεστ, ανάλογα αυτών της Formula 1, ώστε εκτός από… δουλειά, οι ομάδες να έχουν ευκαιρίες προβολής.
Όπως καταλαβαίνετε η συγκυρία δεν θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Καθώς το WRC ετοιμάζεται να δώσει «σάρκα και οστά» στην ιδέα τον προσεχή Σεπτέμβριο, λίγο πριν την «επανεκκίνηση» της σεζόν μετά την έξαρση της πανδημίας του Covid-19, η Ελλάδα δηλώνει παρούσα.
Όχι μόνο η εξαιρετική διαχείριση της απειλής καθιστά τη χώρα μας ως ιδανικό και κυρίως ασφαλή προορισμό αλλά όλα αυτά προκύπτουν σε μία χρονική στιγμή που η κυβέρνηση αντιλαμβάνεται τη σημασία της αξιοποίησης των motorsport events ως μέσο προβολής της Ελλάδας σε όλο τον πλανήτη!
Τα λόγια του Κου Αυγενάκη στο DirtFish είναι χαρακτηριστικά: «Πρόσφατα θεσπίσαμε μία ειδική επιτροπή, με εμβληματικές προσωπικότητες του μηχανοκίνητου αθλητισμού και εκπροσώπους από κάθε τομέα που αφορά τον ελληνικό μηχανοκίνητο αθλητισμό και την αυτοκινητοβιομηχανία. Στόχος ήταν να διεκδικήσουμε και εν τέλει να διοργανώσουμε event του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού, όπως έχουμε κάνει με επιτυχία στο παρελθόν.
Επιπρόσθετα, η έως τώρα αποτελεσματική διαχείριση της πανδημίας του κορωνοϊού, καθιστά την Ελλάδα ως ένα από τα ασφαλέστερα μέρη στον πλανήτη. Και μη ξεχνάμε πως η Ελλάδα παραμένει γνώριμος και αγαπημένος προορισμός για τους οδηγούς και τις ομάδες».
Πράγματι, παρότι έχει να φιλοξενήσει αγώνα του WRC από το 2013 (και του ERC από το 2018), κάθε χρόνο η χώρα μας υποδέχεται ομάδες του παγκοσμίου για δοκιμές εξέλιξης. Βλέπετε οι σκληρές ειδικές διαδρομές των ελληνικών βουνών, αποτελούν το καλύτερο πεδίο δοκιμών – άλλωστε αυτές ήταν που είχαν χρίσει τον Εθνικό μας αγώνα ως έναν εκ των αγαπημένων οδηγών, ομάδων και θεατών.
Ποιο είναι όμως το πλάνο του WRC promoter; Τρεις ημέρες δοκιμών, στις οποίες θα συμμετέχουν όλες οι εργοστασιακές ομάδες. Οι οδηγοί θα χωριστούν σε τρία γκρουπ των τριών, με κάθε γκρουπ να καταφθάνει στην Αθήνα μία ημέρα πριν από την ημερομηνία δράσης.
Κι εκείνο το απόγευμα, θα πρέπει να λάβουν μέρος σε promotional event που θα διοργανωθεί στον χώρο που θα αποτελέσει το επίκεντρο του τεστ και θα είναι το Λουτράκι. Και στο τέλος κάθε ημέρας δράσης, θα υπάρχει ένα Live Show διάρκειας 30 λεπτών που θα αφορά όσα έχουν συμβεί και όσα θα ακολουθούν. Ένα 30λεπτο προβολής της Ελλάδας σε όλο τον πλανήτη, ένα 30λεπτο κάθε μέρα, που θα υπενθυμίζει γιατί το Ράλι Ακρόπολις πρέπει να επιστρέψει το ταχύτερο δυνατό στο καλεντάρι.
Ο διευθυντής της M-Sport Ford, Richard Millener, δήλωσε σχετικά: «Πάμε, κάνουμε δοκιμές και κανένας δεν ξέρει πως είμαστε εκεί! Μπορούμε όμως να βρούμε περαιτέρω αξία στις δοκιμές, αν τις κάνουμε σε μεγαλύτερη κλίμακα, θα έχουν μεγαλύτερη αξία οι προσπάθειες μας. Πρέπει να εξυμνήσουμε τον promoter για το πλάνο που έχει ετοιμάσει. Είναι σε άμεση επικοινωνία με την ελληνική κυβέρνηση, ώστε να αξιοποιηθεί η ιδέα ως τρόπος προβολής της χώρας.
Και μόνο η προοπτική του να γίνει αυτό το τεστ σε δρόμους με ιστορική σημασία για το WRC, είναι εξαιρετικά σημαντική. Θα μετατρέψουμε αυτό που σήμερα είναι σχεδόν μυστικό, σε ένα μεγάλο event. Ωστόσο, καθώς είναι δοκιμές εξέλιξης, θα συνεχίσουμε να κρατάμε όσα δοκιμάζουμε μακριά από αδιάκριτα μάτια και το κοινό δεν θα μπορεί να επεξεργάζεται από κοντά τα αυτοκίνητα αλλά θα υπάρξουν σημαντικές ευκαιρίες».
Οι τελευταίες λέξεις είναι όλη η ουσία για εμάς. Μία σημαντική ευκαιρία για να ξεκινήσει με το δεξί η προσπάθεια που θέλει την Ελλάδα να επιστρέψει στον παγκόσμιο χάρτη του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Η Ρώμη προφανώς δεν χτίστηκε μέσα σε μία ημέρα αλλά φαίνεται πως έχουμε και τον τρόπο και τη θέληση αλλά και τον δίαυλο επικοινωνίας, ώστε να εκμεταλλευτούμε με τον καλύτερο τρόπο τις συγκυρίες.
Ευχή όλων μας είναι σύντομα να υπάρξει επίσημη συμφωνία και να επιβεβαιωθούν οι ημερομηνίες που οι «παγκόσμιοι» θα έρθουν οργανωμένα στην Ελλάδα, για να πάρουμε γεύση… Ακρόπολις. Και τα καλύτερα, θα έρθουν!
Σύμφωνα το έγκυρο σε θέματα που αφορούν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, DirtFish, το WRC σκοπεύει να αλλάξει πλήρως το format των δοκιμών εξέλιξης των ομάδων. Καθώς αυτές πραγματοποιούνται μεμονωμένα, απομακρυσμένα και με μηδενική προβολή, στόχος είναι να μετατραπούν σε ομαδικά τεστ, ανάλογα αυτών της Formula 1, ώστε εκτός από… δουλειά, οι ομάδες να έχουν ευκαιρίες προβολής.
Όπως καταλαβαίνετε η συγκυρία δεν θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Καθώς το WRC ετοιμάζεται να δώσει «σάρκα και οστά» στην ιδέα τον προσεχή Σεπτέμβριο, λίγο πριν την «επανεκκίνηση» της σεζόν μετά την έξαρση της πανδημίας του Covid-19, η Ελλάδα δηλώνει παρούσα.
Όχι μόνο η εξαιρετική διαχείριση της απειλής καθιστά τη χώρα μας ως ιδανικό και κυρίως ασφαλή προορισμό αλλά όλα αυτά προκύπτουν σε μία χρονική στιγμή που η κυβέρνηση αντιλαμβάνεται τη σημασία της αξιοποίησης των motorsport events ως μέσο προβολής της Ελλάδας σε όλο τον πλανήτη!
Τα λόγια του Κου Αυγενάκη στο DirtFish είναι χαρακτηριστικά: «Πρόσφατα θεσπίσαμε μία ειδική επιτροπή, με εμβληματικές προσωπικότητες του μηχανοκίνητου αθλητισμού και εκπροσώπους από κάθε τομέα που αφορά τον ελληνικό μηχανοκίνητο αθλητισμό και την αυτοκινητοβιομηχανία. Στόχος ήταν να διεκδικήσουμε και εν τέλει να διοργανώσουμε event του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού, όπως έχουμε κάνει με επιτυχία στο παρελθόν.
Επιπρόσθετα, η έως τώρα αποτελεσματική διαχείριση της πανδημίας του κορωνοϊού, καθιστά την Ελλάδα ως ένα από τα ασφαλέστερα μέρη στον πλανήτη. Και μη ξεχνάμε πως η Ελλάδα παραμένει γνώριμος και αγαπημένος προορισμός για τους οδηγούς και τις ομάδες».
Πράγματι, παρότι έχει να φιλοξενήσει αγώνα του WRC από το 2013 (και του ERC από το 2018), κάθε χρόνο η χώρα μας υποδέχεται ομάδες του παγκοσμίου για δοκιμές εξέλιξης. Βλέπετε οι σκληρές ειδικές διαδρομές των ελληνικών βουνών, αποτελούν το καλύτερο πεδίο δοκιμών – άλλωστε αυτές ήταν που είχαν χρίσει τον Εθνικό μας αγώνα ως έναν εκ των αγαπημένων οδηγών, ομάδων και θεατών.
Ποιο είναι όμως το πλάνο του WRC promoter; Τρεις ημέρες δοκιμών, στις οποίες θα συμμετέχουν όλες οι εργοστασιακές ομάδες. Οι οδηγοί θα χωριστούν σε τρία γκρουπ των τριών, με κάθε γκρουπ να καταφθάνει στην Αθήνα μία ημέρα πριν από την ημερομηνία δράσης.
Κι εκείνο το απόγευμα, θα πρέπει να λάβουν μέρος σε promotional event που θα διοργανωθεί στον χώρο που θα αποτελέσει το επίκεντρο του τεστ και θα είναι το Λουτράκι. Και στο τέλος κάθε ημέρας δράσης, θα υπάρχει ένα Live Show διάρκειας 30 λεπτών που θα αφορά όσα έχουν συμβεί και όσα θα ακολουθούν. Ένα 30λεπτο προβολής της Ελλάδας σε όλο τον πλανήτη, ένα 30λεπτο κάθε μέρα, που θα υπενθυμίζει γιατί το Ράλι Ακρόπολις πρέπει να επιστρέψει το ταχύτερο δυνατό στο καλεντάρι.
Ο διευθυντής της M-Sport Ford, Richard Millener, δήλωσε σχετικά: «Πάμε, κάνουμε δοκιμές και κανένας δεν ξέρει πως είμαστε εκεί! Μπορούμε όμως να βρούμε περαιτέρω αξία στις δοκιμές, αν τις κάνουμε σε μεγαλύτερη κλίμακα, θα έχουν μεγαλύτερη αξία οι προσπάθειες μας. Πρέπει να εξυμνήσουμε τον promoter για το πλάνο που έχει ετοιμάσει. Είναι σε άμεση επικοινωνία με την ελληνική κυβέρνηση, ώστε να αξιοποιηθεί η ιδέα ως τρόπος προβολής της χώρας.
Και μόνο η προοπτική του να γίνει αυτό το τεστ σε δρόμους με ιστορική σημασία για το WRC, είναι εξαιρετικά σημαντική. Θα μετατρέψουμε αυτό που σήμερα είναι σχεδόν μυστικό, σε ένα μεγάλο event. Ωστόσο, καθώς είναι δοκιμές εξέλιξης, θα συνεχίσουμε να κρατάμε όσα δοκιμάζουμε μακριά από αδιάκριτα μάτια και το κοινό δεν θα μπορεί να επεξεργάζεται από κοντά τα αυτοκίνητα αλλά θα υπάρξουν σημαντικές ευκαιρίες».
Οι τελευταίες λέξεις είναι όλη η ουσία για εμάς. Μία σημαντική ευκαιρία για να ξεκινήσει με το δεξί η προσπάθεια που θέλει την Ελλάδα να επιστρέψει στον παγκόσμιο χάρτη του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Η Ρώμη προφανώς δεν χτίστηκε μέσα σε μία ημέρα αλλά φαίνεται πως έχουμε και τον τρόπο και τη θέληση αλλά και τον δίαυλο επικοινωνίας, ώστε να εκμεταλλευτούμε με τον καλύτερο τρόπο τις συγκυρίες.
Ευχή όλων μας είναι σύντομα να υπάρξει επίσημη συμφωνία και να επιβεβαιωθούν οι ημερομηνίες που οι «παγκόσμιοι» θα έρθουν οργανωμένα στην Ελλάδα, για να πάρουμε γεύση… Ακρόπολις. Και τα καλύτερα, θα έρθουν!