Όταν ο Τσαρούχης ζωγράφισε τον Υβ - Ο θρύλος της τριετίας 1971-1974 ήταν και αφορμή για καλλιτεχνικές δημιουργίες
Ο Υβ Τριαντάφυλλος έμοιαζε περίπου με ροκ σταρ κατά την τριετία του στην Ελλάδα, μέχρι που έφυγε, δηλαδή το 1974
«Ωραίος ως Ελλην», αναφέρει το γνωστό ρηθέν, που πιθανολογείται ότι αναφέρεται στην αρχαιοελληνική συµµετρία.
Ωστόσο, στην περίπτωση του Υβ Τριαντάφυλλου, του Γάλλου που έπαιξε στον Ολυµπιακό τρία χρόνια και σε 80 παιχνίδια πέτυχε 58 γκολ, ο «ιδιωµατισµός» διαφοροποιείται ελαφρώς. Ο Τριαντάφυλλος έφτασε στον Πειραιά το 1971, λίγο πριν ο Ολυµπιακός του Νίκου Γουλανδρή γίνει η φοβερή και τροµερή οµάδα που «καταδυνάστευσε» την Ελλάδα, κατακτώντας τρία διαδοχικά πρωταθλήµατα. Οσοι τον είδαν να παίζει µιλούν για την επιτοµή της αποτελεσµατικότητας – µάλιστα, µια υπερβολική µαρτυρία τον θέλει να έχει τα ίδια χαρακτηριστικά στην εκτελεστική δεινότητα µε τον Καρίµ Μπενζεµά, χωρίς, όµως, την τεχνική του τελευταίου. Η εποχή που άφησε στον Ολυµπιακό αντικατοπτρίζεται από το πιο µικρό σύνθηµα που ακούστηκε ποτέ στα ελληνικά γήπεδα: «Υβ, Υβ, Υβ», αλλά και στις συνειδήσεις των µεγάλων ζωγράφων, όπως είναι ο Γιάννης Τσαρούχης.
Ο τελευταίος υπήρξε «οπαδός» της «απροσδιόριστης» οµορφιάς και πιθανότατα κάτι στο βλέµµα του Υβ, εκείνο το χαρακτηριστικό που προσδίδει ακαταµάχητη γοητεία σε ελάχιστα εύσχηµα πρόσωπα, τον έκανε να θέλει να τον ζωγραφίσει. Το πιθανότερο, βεβαίως, αν και δεν του ήταν άγνωστοι οι πίνακες ποδοσφαιριστών µε τη φανέλα του Ολυµπιακού, είναι πως δεν θα το έκανε αν δεν του το ζητούσε ο Γουλανδρής, εν έτει 1973.
Ο Τσαρούχης, εντέλει, τον ζωγράφισε, αποτυπώνοντας αυτήν τη γοητεία που θα µπορούσε να βρεθεί στον Ζεράρ Ντεπαρντιέ και τον Βενσάν Κασέλ, Γάλλους σταρ του σινεµά, µε την αυτοπεποίθηση που µοιάζει σύµφυτη των Γάλλων, λες και ο πολιτισµός τους τούς κάνει να µοιάζουν µε µια τάξη ελίτ.
Ο Υβ Τριαντάφυλλος έµοιαζε περίπου µε ροκ σταρ κατά την τριετία του στην Ελλάδα, µέχρι που έφυγε, δηλαδή το 1974. Το όνοµά του φέρεται να δόθηκε σε καράβι, αλλά και σε άλογο του ιπποδρόµου.
Ο Ελληνας ζωγράφος, πάντως, δεν ήταν η πρώτη φορά που ζωγράφισε ποδοσφαιριστή µε τη φανέλα του Ολυµπιακού, αν και ήταν η πρώτη που επρόκειτο για υπαρκτό πρόσωπο: «Νέος, ξαπλωµένος, µε κόκκινη φανέλα του Ολυµπιακού» (1948), «Παίκτης του Ολυµπιακού µε τα φτερά της νίκης» (1954) -έργο που δηµοπρατήθηκε πριν από δύο χρόνια στο Λονδίνο από τον Οίκο Bonhams «κλείνοντας» στα 114.190 ευρώ-, «Νέος µε τη φανέλα του Ολυµπιακού», «Νέος µε φανέλα του Ολυµπιακού Πειραιώς», που πριν από µερικά χρόνια έγινε και γραµµατόσηµο. Σε µια σκηνή της «Στέλλας», η Μελίνα Μερκούρη βρίσκεται ενώπιον τέτοιου πίνακα.
Ο πίνακας βρίσκεται σε… ολυµπιακοκρατούµενο καφέ στα Καµίνια. Μάλιστα, ο Τριαντάφυλλος είχε βρεθεί απέναντί του όταν επισκέφτηκε την Αθήνα, πριν από περίπου 15 χρόνια. Τότε, οι οπαδοί του Ολυµπιακού, για να τον τιµήσουν, αποφάσισαν να είναι όσο πιο περιποιητικοί γινόταν απέναντί του, µε αποτέλεσµα ο σπουδαίος Υβ να µπερδέψει έναν εξ αυτών µε σερβιτόρο…
Δημοσιεύτηκε στο Secret των ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΩΝ στις 8/4
Ωστόσο, στην περίπτωση του Υβ Τριαντάφυλλου, του Γάλλου που έπαιξε στον Ολυµπιακό τρία χρόνια και σε 80 παιχνίδια πέτυχε 58 γκολ, ο «ιδιωµατισµός» διαφοροποιείται ελαφρώς. Ο Τριαντάφυλλος έφτασε στον Πειραιά το 1971, λίγο πριν ο Ολυµπιακός του Νίκου Γουλανδρή γίνει η φοβερή και τροµερή οµάδα που «καταδυνάστευσε» την Ελλάδα, κατακτώντας τρία διαδοχικά πρωταθλήµατα. Οσοι τον είδαν να παίζει µιλούν για την επιτοµή της αποτελεσµατικότητας – µάλιστα, µια υπερβολική µαρτυρία τον θέλει να έχει τα ίδια χαρακτηριστικά στην εκτελεστική δεινότητα µε τον Καρίµ Μπενζεµά, χωρίς, όµως, την τεχνική του τελευταίου. Η εποχή που άφησε στον Ολυµπιακό αντικατοπτρίζεται από το πιο µικρό σύνθηµα που ακούστηκε ποτέ στα ελληνικά γήπεδα: «Υβ, Υβ, Υβ», αλλά και στις συνειδήσεις των µεγάλων ζωγράφων, όπως είναι ο Γιάννης Τσαρούχης.
Ο τελευταίος υπήρξε «οπαδός» της «απροσδιόριστης» οµορφιάς και πιθανότατα κάτι στο βλέµµα του Υβ, εκείνο το χαρακτηριστικό που προσδίδει ακαταµάχητη γοητεία σε ελάχιστα εύσχηµα πρόσωπα, τον έκανε να θέλει να τον ζωγραφίσει. Το πιθανότερο, βεβαίως, αν και δεν του ήταν άγνωστοι οι πίνακες ποδοσφαιριστών µε τη φανέλα του Ολυµπιακού, είναι πως δεν θα το έκανε αν δεν του το ζητούσε ο Γουλανδρής, εν έτει 1973.
Ο Τσαρούχης, εντέλει, τον ζωγράφισε, αποτυπώνοντας αυτήν τη γοητεία που θα µπορούσε να βρεθεί στον Ζεράρ Ντεπαρντιέ και τον Βενσάν Κασέλ, Γάλλους σταρ του σινεµά, µε την αυτοπεποίθηση που µοιάζει σύµφυτη των Γάλλων, λες και ο πολιτισµός τους τούς κάνει να µοιάζουν µε µια τάξη ελίτ.
Ο Υβ Τριαντάφυλλος έµοιαζε περίπου µε ροκ σταρ κατά την τριετία του στην Ελλάδα, µέχρι που έφυγε, δηλαδή το 1974. Το όνοµά του φέρεται να δόθηκε σε καράβι, αλλά και σε άλογο του ιπποδρόµου.
Ο Ελληνας ζωγράφος, πάντως, δεν ήταν η πρώτη φορά που ζωγράφισε ποδοσφαιριστή µε τη φανέλα του Ολυµπιακού, αν και ήταν η πρώτη που επρόκειτο για υπαρκτό πρόσωπο: «Νέος, ξαπλωµένος, µε κόκκινη φανέλα του Ολυµπιακού» (1948), «Παίκτης του Ολυµπιακού µε τα φτερά της νίκης» (1954) -έργο που δηµοπρατήθηκε πριν από δύο χρόνια στο Λονδίνο από τον Οίκο Bonhams «κλείνοντας» στα 114.190 ευρώ-, «Νέος µε τη φανέλα του Ολυµπιακού», «Νέος µε φανέλα του Ολυµπιακού Πειραιώς», που πριν από µερικά χρόνια έγινε και γραµµατόσηµο. Σε µια σκηνή της «Στέλλας», η Μελίνα Μερκούρη βρίσκεται ενώπιον τέτοιου πίνακα.
Ο πίνακας βρίσκεται σε… ολυµπιακοκρατούµενο καφέ στα Καµίνια. Μάλιστα, ο Τριαντάφυλλος είχε βρεθεί απέναντί του όταν επισκέφτηκε την Αθήνα, πριν από περίπου 15 χρόνια. Τότε, οι οπαδοί του Ολυµπιακού, για να τον τιµήσουν, αποφάσισαν να είναι όσο πιο περιποιητικοί γινόταν απέναντί του, µε αποτέλεσµα ο σπουδαίος Υβ να µπερδέψει έναν εξ αυτών µε σερβιτόρο…
Δημοσιεύτηκε στο Secret των ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΩΝ στις 8/4