Ο Κριστιάνο Ρονάλντο µπορεί να µην κερδίσει ποτέ τον τίτλο που επιζητεί, αυτόν του καλύτερου ποδοσφαιριστή στην Ιστορία, αλλά σίγουρα, αδιαµφισβήτητα, έχει κερδίσει τον τίτλο του κορυφαίου ποδοσφαιριστή-επιχειρηµατία όλων των εποχών, µε τα χρήµατα που διακινούνται γύρω από το όνοµά του να προκαλούν ίλιγγο.

Ο CR7, που µε την απόφασή του να πάρει σχεδόν µισό δισεκατοµµύριο από τους Σαουδάραβες της Αλ Νασρ το καλοκαίρι άλλαξε το ποδόσφαιρο και έβαλε την αραβική χώρα στον παγκόσµιο χάρτη, προκαλώντας το... φετινό τσουνάµι µεταγραφών από το Κρατικό Ταµείο Επενδύσεων των Σαουδαράβων, δείχνει διαρκώς γιατί είναι πιο µπροστά από την εποχή του. Και κυρίως ότι είναι επιχειρηµατικό φαινόµενο. Στο ογκώδες επιχειρηµατικό του portfolio, λοιπόν, ο τυφώνας Κριστιάνο προσέθεσε µετοχές ενός κολοσσού. Συγκεκριµένα, αγόρασε µερίδιο στη διαδικτυακή πλατφόρµα συναλλαγών ρολογιών Chrono24 GmbH, µπαίνοντας δυναµικά στο ιντερνετικό εµπόριο πολυτελών ρολογιών. Ο Ρονάλντο εντάσσεται στους υφιστάµενους µετόχους της Chrono24, που αποτελούν την ελίτ της παγκόσµιας βιοµηχανίας µόδας.

Τρανότερο παράδειγµα... συµπαίκτη, η Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH) του Bernard Arnault, του πλουσιότερου ανθρώπου στον πλανήτη, σύµφωνα µε το «Forbes». Η εταιρεία, µε έδρα την Καρλσρούη της Γερµανίας, δεν αποκάλυψε το µέγεθος της συµµετοχής του Πορτογάλου αστέρα. Ενδεικτικά, πάντως, η αξία της Chrono24 GmbH το 2021 αποτιµήθηκε σε περισσότερο από 1 δισεκατοµµύριο δολάρια. Το µόνο που δήλωσε ο διευθύνων σύµβουλος, Tim Stracke, ήταν πως «ήταν σηµαντική για εµάς η είσοδος του Κριστιάνο. Με ένα πολύ σηµαντικό ποσό». Η αγορά µεταχειρισµένων ρολογιών αναµένεται να εκτοξεύσει το µερίδιό της στην αγορά κατά 75% µέχρι το τέλος της δεκαετίας, φτάνοντας τα 35 δισεκατοµµύρια ελβετικά φράγκα (39,6 δισεκατοµµύρια δολάρια), σύµφωνα µε την Deloitte! Τα έσοδα από µεταχειρισµένα ρολόγια θα µπορούσαν να ξεπεράσουν τις πωλήσεις νέων ρολογιών έως το 2033, σύµφωνα µε τη LuxeConsult, µια ελβετική εταιρεία αναλύσεων και συµβούλων.

Προσωπική συλλογή 


Γνωστός για µια ποικιλόµορφη προσωπική συλλογή πολυτελών ρολογιών αξίας εκατοµµυρίων, ο Ρονάλντο εθεάθη να φοράει επώνυµες µάρκες, από Rolex έως πιο εντυπωσιακά ρολόγια από τους Jacob & Co., Girard-Perregaux και Franck Muller. Η Chrono24 είναι η µεγαλύτερη αποκλειστική διαδικτυακή αγορά για ρολόγια πολυτελείας, µε έως και µισό εκατοµµύριο ρολόγια, που αναφέρονται από αντιπροσώπους και ιδιώτες πωλητές στην πλατφόρµα ανά πάσα στιγµή. Ο Ρονάλντο αναπτύσσει σταθερά τις επιχειρηµατικές δράσεις του, µετατρέποντας το brand CR7 σε ένα δικό του θηρίο. Πριν από λίγους µήνες ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε συνεργασία µε τους γίγαντες κρυπτονοµισµάτων Binance για να κυκλοφορήσει µια σειρά από NFT. Η πολυετής συνεργασία του 37χρονου µε την Binance θα τον κάνει να λανσάρει «µια σειρά από συλλογές NFT», µε την πρώτη να κυκλοφορεί ήδη. ∆εν είναι ακόµη γνωστό πόσα θα αποφέρει η τελευταία πολυετής συνεργασία του Ρονάλντο µε την Binance, αλλά αυτό που ξέρουµε είναι ότι αποτελεί την πιο πρόσφατη υποστήριξη σε µια εκπληκτική επιχειρηµατική συλλογή, µε τροµερή προοπτική... εκατοντάδων εκατοµµυρίων.

Ο Ρονάλντο, βεβαίως, θα µπορούσε να κάθεται και να µην κάνει τίποτα. Απλώς να... ποστάρει στα social media. Ο CR7 έχει αυτή τη στιγµή 871.000.000 ακολούθους σε Instagram, Facebook και Twitter. Αυτό, σε ετήσια έσοδα, µεταφράζεται σε ένα ποσό που ξεπερνάει τα 150.000.000 ευρώ! Επιπλέον, έχει απίθανα προσοδοφόρα συµβόλαια, που περιλαµβάνουν µια συλλογή από αλυσίδες ξενοδοχείων (τα «Pestana CR7»), µια επιχείρηση µεταµόσχευσης µαλλιών, τα γυµναστήρια «CR7 Fitness», µε έδρα τη Μαδρίτη, ενώ παράλληλα η 10ετής συµφωνία του µε τη Nike υπογράφηκε το 2016 και του αποφέρει πάνω από 16 εκατοµµύρια ευρώ ετησίως, σύµφωνα µε τη «Mirror». Η Nike πιστεύεται επίσης ότι αυξάνει την αµοιβή του όταν τηρεί ορισµένες ρήτρες, όπως η κατάκτηση της Χρυσής Μπάλας, η οποία ανέβασε την αµοιβή του στα 20 εκατοµµύρια ευρώ το 2016 και το 2017.

Η Castrol πλήρωνε στον Ρονάλντο πάνω από 16 εκατοµµύρια ευρώ κατά τη διάρκεια της συνεργασίας τους, ενώ προσοδοφόρες συµφωνίες είναι οι ZTE (4,5 εκατ. ευρώ), Armani (4,2 εκατ. ευρώ), Herbalife (2,2 εκατ. ευρώ), KFC (2 εκατ. ευρώ), Clear Shampoo (1,7 εκατ. ευρώ), Panzeer Glass (900.000 ευρώ) και American Tourister (350.000 ευρώ).