Παναθηναϊκός: Μια ομάδα εγκλωβισμένη ανάμεσα στον Τερίμ και τον Γιοβάνοβιτς
Οι "πράσινοι" ψάχνουν το δρόμο τους
Ο παραμορφωτικός φακός της πρόκρισης του Παναθηναϊκού επί του ΠΑΟΚ στο Κύπελλο Ελλάδος, τα δύο στραβοπατήματα με Λαμία, Κηφισιά στη Super League και η σύγκριση Φατίχ Τερίμ - Ιβάν Γιοβάνοβιτς που αποδεικνύεται άκρως επιζήμια για το "τριφύλλι".
Δυο εικόνες, χίλιες λέξεις. Θυμηθείτε το γεμάτο χαρά πρόσωπο του Γιάννη Αλαφούζου στα αποδυτήρια του «Απόστολος Νικολαΐδης» μετά το τέλος του ημιτελικού του Παναθηναϊκού με τον ΠΑΟΚ και κάντε μια σύγκριση με το «οργισμένο» πρόστιμο που επέβαλε στους ποδοσφαιριστές του Παναθηναϊκού για τις δύο ισοπαλίες με Λαμία και Κηφισιά στη Super League.
Αυτό το ταξίδι συναισθημάτων του ιδιοκτήτη της ΠΑΕ από την υπερβολική ηδονή στην υπερβολική αγανάκτηση, αντανακλά το… ασανσέρ συναισθημάτων με το οποίο ανεβοκατεβαίνουν τις τελευταίες εβδομάδες οι φίλοι του «τριφυλλιού» στις εξέδρες της Λεωφόρου.
Και το να παρασύρεται ένας φίλαθλος από την «ψυχική φόρτιση» της στιγμής είναι κάτι απόλυτα φυσιολογικό. Το να «θολώνει» το μυαλό, όμως, ενός ολόκληρου οργανισμού συνιστά εξ ορισμού πρόβλημα για την ισορροπία που απαιτεί μια πορεία πρωταθλητισμού.
O παραμορφωτικός φακός της πρόκρισης του Παναθηναϊκού επί του ΠΑΟΚ
Θυμάστε τι γράφαμε όταν ο Παναθηναϊκός θύμιζε… μεθυσμένη πολιτεία μετά τον πρόκριση στον τελικό του κυπέλλου Ελλάδος; «Έχει άστρο ο Φατίχ Τερίμ; Πιθανότατα ναι! Απλώς πρέπει άπαντες στον Παναθηναϊκό να αντιληφθούν ότι ο… παραμορφωτικός φακός της πρόκρισης μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά επικίνδυνος στη συνέχεια της σεζόν, αν δεν διορθωθούν τα εξόφθαλμα προβλήματα που εμφάνισε το “τριφύλλι” στον αγωνιστικό χώρο».
Όπως αποδείχτηκε το βράδυ της Κυριακής ο παραμορφωτικός φακός που κρατούσε στα χέρια του ο «Ντουκαντάμ» Ντραγκόφσκι λίγα 24ωρα νωρίτερα την έκανε για τα καλά τη ζημιά του.
Οι παίκτες του Παναθηναϊκού πρέπει να αισθάνονται εξαιρετικά τυχεροί που δεν ηττήθηκαν από την Κηφισιά, ενώ όσο κι αν ο Φατίχ Τερίμ δηλώνει αισιόδοξος ενόψει playoffs καλείται πρώτος απ’ όλους ο ίδιος να επαναφέρει μια στοιχειώδη ισορροπία στην ομάδα του και να αντιληφθεί ότι δεν θα καταφέρει να διεκδικήσει το πρωτάθλημα μόνο με… μετάγγιση της προσωπικότητάς του στους ποδοσφαιριστές.
Προσωπικότητα Τερίμ VS Σταθερές Γιοβάνοβιτς
Στην προσπάθειά του ο Τούρκος προπονητής έχει έναν πρόσθετο αντίπαλο τον οποίο γνώριζε εξ αρχής όταν συμφωνούσε να αναλάβει τα ηνία του «τριφυλλιού». Το όνομά του; Ιβάν Γιοβάνοβιτς!
Κάθε φορά που ο Παναθηναϊκός του Τερίμ θα κερδίζει κάποιο ντέρμπι, η σύγκριση με τον προκάτοχο του 72χρονου τεχνικού θα εξασθενεί. Κάθε φορά όμως που οι «πράσινοι» θα γκελάρουν ή θα απογοητεύουν τον κόσμο τους, το άσπρο μαλλί του Ιβάν θα «πλημμυρίζει» τα social media και τα forum των φίλων του Παναθηναϊκού.
Ο κόσμος του «τριφυλλιού» αντιλαμβάνεται ότι η αγαπημένη του ομάδα επενδύει ίσως περισσότερο απ’ ότι θα έπρεπε στο DNA και την προσωπικότητα ενός «γεννημένου νικητή», όπως ο Φατίχ Τερίμ, έχοντας αφήσει όμως ολοκληρωτικά σε δεύτερη μοίρα βασικές αρχές του ποδοσφαίρου.
Στα χέρια του Τούρκου ο Παναθηναϊκός μοιάζει να διαθέτει προσωπικότητα και αυτοπεποίθηση στα ντέρμπι, που ενδεχομένως να μην συναντούσαμε σε τόσο υψηλούς δείκτες στα χρόνια παρουσίας του Γιοβάνοβιτς, πλην όμως έχει απωλέσει κάθε ίχνος σταθερών και αξιοπιστίας στο χορτάρι.
Ιδιαίτερα η φάση της τεράστιας ευκαιρίας που χάνει για λογαριασμό της Κηφισιάς ο Μπιφουμά στις καθυστερήσεις, αντανακλά τον ποδοσφαιρικό παραλογισμό που χαρακτηρίζει αδιανόητα ρίσκα που παίρνει ο Τερίμ κατά τη διάρκεια των αγώνων.
Γιατί όταν δίνεις εντολή στον τελευταίο σου αμυντικό να τοποθετηθεί στη γραμμή της αντίπαλης περιοχής σε δική σου εκτέλεση κόρνερ, μόνο για «αυτοκτονική» επιλογή μπορείς να κατηγορηθείς.
Συνολικά, πάντως, ολόκληρος ο οργανισμός του Παναθηναϊκού μοιάζει εγκλωβισμένος σε μια ανούσια διαδικασία σύγκρισης του Φατίχ Τερίμ με τον Ιβάν Γιοβάνοβιτς. Θαρρείς και οι νίκες πρέπει να αξιοποιηθούν για να αποδειχτεί η ορθότητα της απόφασης αντικατάστασης του Σέρβου και οι ήττες για να τεκμηριωθεί το τεράστιο σφάλμα της απομάκρυνσης του Ιβάν.
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "Απογευματινή".