Euro 2024: Το τουρνουά στη Γερμανία “πουλάει” και η διαφήμιση σηκώνει μανίκια
TV, social media και πρόβα για το Παρίσι
Το Euro 2024 μετρά αντίστροφα, η Γερμανία ετοιμάζεται να υποδεχθεί αυτούς που λατρεύουν το ποδόσφαιρο και η διαφήμιση εκτοξεύεται με τα τμήματα μάρκετινγκ να έχουν πέσει με τα μούτρα στη δουλειά.
Το Euro 2024 που διεξάγεται στη Γερμανία αποτελεί μια πρώτη τάξεως ευκαιρία για ποδόσφαιρο φυσικά, αλλά και για διαφήμιση, καθώς οι άνθρωποι στον τομέα του μάρκετινγκ βλέπουν μπροστά τους ένα λαμπρό πεδίο προώθησης προϊόντων.
Όπως όλα τα μεγάλα τουρνουά, έτσι και το Euro 2024, στρέφει τα βλέμματα στη Γερμανία για το ποδόσφαιρο κι αυτό για όσους ασχολούνται με τη διαφήμιση και το μάρκετινγκ σημαίνει… ευκαιρία.
Μια πρώτης τάξεως ευκαιρία καθώς το Euro 2024 “πουλάει” και η Γερμανία θα είναι στο επίκεντρο για το ποδόσφαιρο που θα δούμε εκεί. Αυτός σημαίνει ότι η διαφήμιση θα είναι σε έξαρση καθώς το μάρκετινγκ δεν θα αφήσει να χαθεί η ευκαιρία.
To Euro 2024 στη Γερμανία ένας καλός λόγος για διαφήμιση
Γενικά το ποδόσφαιρο είναι κάτι που ο τομέας της διαφήμισης προτιμά και το Euro 2024 στη Γερμανία, δεν αποτελεί εξαίρεση για τους ανθρώπους του μάρκετινγκ.
Αυτοί άλλωστε ασχολούνται με το Euro 2024 και τη Γερμανία εδώ και καιρό. Και ετοιμάζονται να πλαισιώσουν το ποδόσφαιρο με πολλά δισεκατομμύρια ευρώ στον κόσμο από την διαφήμιση σε περίοδο που το μάρκετινγκ τρίβει τα χέρια του, καθώς ακολουθούν και οι Ολυμπιακοί Αγώνες 2024.
Αυτό που είναι σαφές εν όψει του Euro 2024, είναι ότι τα μεγάλα brands κοιτάζουν πέρα από την τηλεόραση για να προωθηθούν. Οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ κάνουν χρυσές δουλειές, καθώς 12 ημέρες μετά το Euro 2024 στη Γερμανία έρχονται οι Ολυμπιακοί Αγώνες 2024, στο Παρίσι.
Euro 2024 στη Γερμανία αλλά για το μάρκετινγκ και εκτός Ευρώπης
Αν και μόνο ευρωπαϊκές ομάδες αγωνίζονται στο τουρνουά Euro 2024 που φιλοξενείται από τη Γερμανία, το ποδόσφαιρο έχει αυξηθεί σε δημοτικότητα στις Ηνωμένες Πολιτείες τα τελευταία χρόνια. "Υπάρχει το φαινόμενο της Ρέξαμ, το φαινόμενο Μπέκαμ και το Παγκόσμιο Κυπέλλο, που θα διεξαχθεί στις ΗΠΑ σε μερικά χρόνια", δήλωσε ο Toan Ravenscroft, Διευθύνων Σύμβουλος της M&C Saatchi Sport & Entertainment στο Άμστερνταμ. "Είναι σαν ένα σούπερ… Super Bowl. Η κλίμακα είναι ανάλογη".
Η Coca-Cola είναι κορυφαίος επίσημος συνεργάτης τόσο του Euro 2024 όσο και της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής, και εκμεταλλεύεται αυτές τις ευκαιρίες για να προωθήσει το σήμα της Coca-Cola Zero. Ωστόσο, οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ σε όλη την Ευρώπη θα επιδιώξουν οι επωνυμίες τους να τραβήξουν τα βλέμματα του κοινού, με ή χωρίς το καθεστώς «επίσημου συνεργάτη».
Η διαφήμιση του Euro 2024 από επίσημους και μη δρόμους
Το πρακτορείο πολυμέσων EssenceMediacom, για παράδειγμα, συνεργάζεται τόσο με τον επίσημο συνεργάτη, την Adidas όσο και με πελάτες που θέλουν να εισέλθουν λιγότερο μέσω των επίσημων οδών. Παράδειγμα η Subway, μια αμερικανική πολυεθνική franchise εστιατορίων γρήγορου φαγητού
Για τις επωνυμίες που θέλουν να συνδεθούν με τους θεατές του Euro 2024, "η τηλεόραση εξακολουθεί να είναι η Νο1 επιλογή", σύμφωνα με τον Alex Brown, επικεφαλής αθλητισμού και ψυχαγωγίας στην EssenceMediacom. Στις ΗΠΑ, η Fox Sports πρόκειται να καλύψει το Euro 2024. Σε άλλες βασικές αγορές όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, τα δικαιώματα μετάδοσης κατανέμονται μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών ραδιοτηλεοπτικών φορέων. Ο τελικός του 2020, για παράδειγμα, προβλήθηκε τόσο στο ITV όσο και στο BBC.
Τι πουλάει ακριβά στο Euro 2024 στη Γερμανία
Σύμφωνα με τον Kieren Mills, επικεφαλής της εκπομπής στο πρακτορείο ανεξάρτητων μέσων Total Media, οι διεθνείς ποδοσφαιρικοί αγώνες έχουν τις υψηλότερες τιμές στο Ηνωμένο Βασίλειο. "Είναι ότι πιο ακριβό έχουμε αγοράσει ποτέ", λέει. Σε προηγούμενα τουρνουά, τηλεοπτικός χρόνος 30 δευτερολέπτων κατά τη διάρκεια ενός αγώνα της Αγγλίας θα μπορούσε να φτάσει τα 223.000 έως 310.000 δολάρια. Κατά τη διάρκεια των ημιτελικών του 2020, η τιμή ενός σποτ 30 δευτερολέπτων αυξήθηκε στα 622.000 δολάρια.
Οι εταιρείες που επιλέγουν μια διαφημιστική προσέγγιση με πρώτη την τηλεόραση στο Euro 2024 δεν θα σταματήσουν με τη μικρή οθόνη. Για τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ υπάρχουν κι άλλοι στόχοι.
Ένα πάρτι για το Euro 2024
Ο εκδοτική εταιρεία Footballco, με ειδίκευση στο ποδόσφαιρο, με έδρα το Λονδίνο, για παράδειγμα, πρόκειται να διοργανώσει ένα πάρτι τηλεθέασης σε ένα μέρος της πόλης για έναν χορηγό τουρνουά. Μια εκδήλωση που θα συνδυάζει το ποτό, τη μετάδοση με ζωντανή ηχογράφηση podcast, καλλιτεχνικές δράσεις gaming, φαγητά και πολλά άλλα.
Ωστόσο, δεν έχει κάθε εταιρεία τον απαιτούμενο προϋπολογισμό για πρόσβαση στην τηλεόραση. Οι έμποροι υιοθετούν ένα ευρύτερο φάσμα προσεγγίσεων στο Euro 2024. Υπάρχουν πάντα οι ραδιοφωνικοί σταθμοί και μια σειρά νέοι διαφημιστικοί δρόμοι.
Euro 2024, podcast και TikTok
Τα podcast είναι ένα παράπλευρο μέσo που γνωρίζει άνθηση, κανάλια όπως το TikTok και το Snapchat που θεωρείται ότι προσφέρουν στους ειδικούς του μάρκετινγκ ευελιξία. Επιπλέον, το τουρνουά δίνει στους επαγγελματίες του μάρκετινγκ την ευκαιρία να δοκιμάσουν τις τακτικές τους πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες 2024 στο Παρίσι.
Κάτι πολύ σημαντικό είναι αυτό που οι ειδικοί του μάρκετινγκ λένε συνεχώς. “Αυτό θα είναι το καλοκαίρι που ο αθλητισμός θα ζει στα social media”.