Γκαμπριέλα Παπαδάκη: Η βασίλισσα των πάγων στο parapolitika.gr - Οι Ολυμπιακοί Αγώνες 2024, η πατρίδα της και το Τορίνο
Η επιστροφή στην... πατρίδα
Η Γκαμπριέλα Παπαδάκη βρέθηκε στο Παναθηναϊκό Στάδιο για την τελετή παράδοσης της ολυμπιακής φλόγας στη Γαλλία, ενόψει Ολυμπιακών Αγώνων 2024, και μίλησε στο parapolitika.gr για την εμπειρία της και το μέλλον της
Η "χρυσή" ολυμπιονίκης του καλλιτεχνικού πατινάζ, που γεννήθηκε στο Κλερμόν Φεράν από μάνα Γαλλίδα και πατέρα Κρητικό, Γκαμπριέλα Παπαδάκη, βρέθηκε στην τελετή παράδοσης της ολυμπιακής φλόγας για τους Ολυμπιακούς Αγώνες 2024, έτρεξε με τη δάδα στο Παναθηναϊκό Στάδιο και μίλησε στο parapolitika.gr για την επιστροφή της στην Ελλάδα και το μέλλον της.
Η Γκαμπριέλα Παπαδάκη επισκέπτεται την Ελλάδα όποτε μπορεί. Δεν προλαβαίνει και πολλά πράγματα, καθώς το να φέρεις την ταμπέλα μίας πατινέζ υψηλού επιπέδου, είναι σαν να τελείς πρίμα μπαλαρίνα στα μπαλέτα Μπολσόι ή, όπως τα λένε στη Μόσχα, Μπαλσόι. Μια ντίβα, που φυσιολογικά διακατέχεται από κρυψίνοια και που αντανακλαστικά προστατεύεται από το να γίνει βορά η ζωή της στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και, κατά συνέπεια, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Και, στο σχετικά παραλόγως οικείο περιβάλλον της Αθήνας, ένα κορίτσι της διπλανής πόρτας, με χαμογελαστό πρόσωπο, με τη φόρμα του λαμπαδηδρόμου και έτοιμη να τρέξει τα λίγα μέτρα που της αναλογούν στο Καλλιμάρμαρο.
Δύσκολα υποθέτεις, κοιτάζοντάς την, ότι έχει 18 μετάλλια στις μεγάλες διοργανώσεις του καλλιτεχνικού πατινάζ, εκ των οποίων πέντε χρυσά σε Παγκόσμιο και πέντε σε Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα.
Ακόμα και τώρα, σε αυτό το δίχρονο σαββατικό της, αφού κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο με τον παρτενέρ της, Γκιγέμ Σιζερόν, στο ελεύθερο πρόγραμμα του ντουέτου στο χορό στον πάγκο, για το καλλιτεχνικό πατινάζ στους χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του Πεκίνου το 2022, μία επιτυχία που ήρθε τέσσερα χρόνια μετά το ασημένιο που πήραν στην προηγούμενη διοργάνωση της Νοτίου Κορέας, μετά το περιβόητο ατύχημα με την τιράντα της, η 29χρονη αθλήτρια βρίσκεται... παντού. Στα μέσα Απριλίου αυτοσχεδίαζε στο Σέντραλ Παρκ, στη Νέα Υόρκη, ενώ 10 ημέρες αργότερα πήρε το δρόμο για τα Μετέωρα, με τους υπόλοιπους Γάλλους που βρέθηκαν μαζί της στην Ελλάδα ως συνεργάτες μεγάλης χορηγού εταιρείας.
Η δεύτερη λαμπαδηδρόμος στην τελετή Παράδοσης της ολυμπιακής φλόγας στο Παναθηναϊκό Στάδιο, κοντοστάθηκε με αυτό το ψηφιδωτό στιγμών στην Αθήνα. Αυτό δεν φάνηκε μόνο από τη στάση του σώματός της, αλλά και το διαμοιρασμό στο instagram. Σε μία ανάρτηση, μάλιστα, η Παπαδάκη περιέγραψε πώς βρέθηκε στην Αθήνα, προσδιορίζοντας σε... 3.000 χρόνια πριν την έναρξη της ιστορίας της. Από τους πρώτους Ολυμπιακούς Αγώνες έφτασε στην αναβίωση του θεσμού από το βαρόνο Πιέρ ντε Κουμπερντέν το 1894, ενώ μίλησε για τον τρόπο που η μαμά της, Κατρίν, προπονήτρια στο καλλιτεχνικό πατινάζ, η οποία της εμφύσησε την εμπειρία και την τεχνογνωσία αλλά όχι και το χάρισμα που την έχει κάνει βασίλισσα των πάγων, συνάντησε στην Αθήνα τον πατέρα της, Μανώλη, ο οποίος μετακόμισε στο Κλερμόν Φεράν πριν από "λίγο περισσότερα από 30 χρόνια", προκειμένου η ίδια να δει το πρώτο φως ενός... ξεδοντιασμένου ήλιου, στις 10 Μαΐου του 1995.
Τώρα, η ίδια περιέγραψε το τρέξιμό της στο Παναθηναϊκό Στάδιο, όταν πήρε τη δάδα από την Αντιγόνη Ντρισμπιώτη για να την παραδώσει στην παραολυμπιονίκη της κολύμβησης Μπεατρίς Χες ως "μία απίθανη εμπειρία, τόσο θρυλική. Έχω έρθει εδώ μια δυο φορές, μόνο για επίσκεψη, και ακόμα και αυτό ήταν σημαντικό. Αλλά η συγκεκριμένη στιγμή είναι όμορφη, τόσο όμορφη".
Το λέει και το εννοεί. Ο πατέρας της, λέει, της μίλησε για την ιδέα ότι "το ελληνικό γονίδιό μου με κάνει να μάχομαι", κάτι που ακόμα και ως πλασίμπο να λειτούργησε, εν πάση περιπτώσει, όταν στα 15 της, ύστερα από ένα πολύ σοβαρό ατύχημα στο παγοδρόμιο, οι γιατροί εκτίμησαν ότι δεν θα γινόταν να αγωνιστεί ξανά, ενώ της είπαν πως γλίτωσε στο... παρατσάκ τη μόνιμη εγκεφαλική βλάβη, πέτυχε το στόχο του.
Το είχε αναφέρει και σε συνέντευξή της, έξι χρόνια πριν, όταν βέβαια τα λόγια είναι πιο εύκολα. Η Παπαδάκη και ο Σίζερον, πάντως, έχουν χωρίσει, μάλλον οριστικά. Η ίδια έγινε μέχρι και παραγωγός ντοκιμαντέρ που αφορά στο καλλιτεχνικό πατινάζ και τη διατροφική μανία που μπορεί να οδηγήσει τις αθλήτριές του στην ανορεξία και τη βουλιμία, ενώ το παγοδρόμιο που το ζευγάρι προπονείτο, ώστε να φτάσει στον κολοφώνα της δόξας, το υψηλότερο σκαλί στο βάθρο για τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων, έχει πάρει το όνομά του.
Η Γκαμπριέλα αρνήθηκε να απαντήσει αν θα συνεχίσει να ασχολείται με το καλλιτεχνικό πατινάζ σε υψηλότερο επίπεδο, ενώ αρνήθηκε ότι έχει βρει νέο παρτενέρ.
Γκαμπριέλα Παπαδάκη: "Έγινα μέρος μιας θρυλικής εμπειρίας"
Η Γκαμπριέλα Παπαδάκη επισκέπτεται την Ελλάδα όποτε μπορεί. Δεν προλαβαίνει και πολλά πράγματα, καθώς το να φέρεις την ταμπέλα μίας πατινέζ υψηλού επιπέδου, είναι σαν να τελείς πρίμα μπαλαρίνα στα μπαλέτα Μπολσόι ή, όπως τα λένε στη Μόσχα, Μπαλσόι. Μια ντίβα, που φυσιολογικά διακατέχεται από κρυψίνοια και που αντανακλαστικά προστατεύεται από το να γίνει βορά η ζωή της στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και, κατά συνέπεια, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Και, στο σχετικά παραλόγως οικείο περιβάλλον της Αθήνας, ένα κορίτσι της διπλανής πόρτας, με χαμογελαστό πρόσωπο, με τη φόρμα του λαμπαδηδρόμου και έτοιμη να τρέξει τα λίγα μέτρα που της αναλογούν στο Καλλιμάρμαρο.
Δύσκολα υποθέτεις, κοιτάζοντάς την, ότι έχει 18 μετάλλια στις μεγάλες διοργανώσεις του καλλιτεχνικού πατινάζ, εκ των οποίων πέντε χρυσά σε Παγκόσμιο και πέντε σε Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα.
Ακόμα και τώρα, σε αυτό το δίχρονο σαββατικό της, αφού κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο με τον παρτενέρ της, Γκιγέμ Σιζερόν, στο ελεύθερο πρόγραμμα του ντουέτου στο χορό στον πάγκο, για το καλλιτεχνικό πατινάζ στους χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του Πεκίνου το 2022, μία επιτυχία που ήρθε τέσσερα χρόνια μετά το ασημένιο που πήραν στην προηγούμενη διοργάνωση της Νοτίου Κορέας, μετά το περιβόητο ατύχημα με την τιράντα της, η 29χρονη αθλήτρια βρίσκεται... παντού. Στα μέσα Απριλίου αυτοσχεδίαζε στο Σέντραλ Παρκ, στη Νέα Υόρκη, ενώ 10 ημέρες αργότερα πήρε το δρόμο για τα Μετέωρα, με τους υπόλοιπους Γάλλους που βρέθηκαν μαζί της στην Ελλάδα ως συνεργάτες μεγάλης χορηγού εταιρείας.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η δεύτερη λαμπαδηδρόμος στην τελετή Παράδοσης της ολυμπιακής φλόγας στο Παναθηναϊκό Στάδιο, κοντοστάθηκε με αυτό το ψηφιδωτό στιγμών στην Αθήνα. Αυτό δεν φάνηκε μόνο από τη στάση του σώματός της, αλλά και το διαμοιρασμό στο instagram. Σε μία ανάρτηση, μάλιστα, η Παπαδάκη περιέγραψε πώς βρέθηκε στην Αθήνα, προσδιορίζοντας σε... 3.000 χρόνια πριν την έναρξη της ιστορίας της. Από τους πρώτους Ολυμπιακούς Αγώνες έφτασε στην αναβίωση του θεσμού από το βαρόνο Πιέρ ντε Κουμπερντέν το 1894, ενώ μίλησε για τον τρόπο που η μαμά της, Κατρίν, προπονήτρια στο καλλιτεχνικό πατινάζ, η οποία της εμφύσησε την εμπειρία και την τεχνογνωσία αλλά όχι και το χάρισμα που την έχει κάνει βασίλισσα των πάγων, συνάντησε στην Αθήνα τον πατέρα της, Μανώλη, ο οποίος μετακόμισε στο Κλερμόν Φεράν πριν από "λίγο περισσότερα από 30 χρόνια", προκειμένου η ίδια να δει το πρώτο φως ενός... ξεδοντιασμένου ήλιου, στις 10 Μαΐου του 1995.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Τώρα, η ίδια περιέγραψε το τρέξιμό της στο Παναθηναϊκό Στάδιο, όταν πήρε τη δάδα από την Αντιγόνη Ντρισμπιώτη για να την παραδώσει στην παραολυμπιονίκη της κολύμβησης Μπεατρίς Χες ως "μία απίθανη εμπειρία, τόσο θρυλική. Έχω έρθει εδώ μια δυο φορές, μόνο για επίσκεψη, και ακόμα και αυτό ήταν σημαντικό. Αλλά η συγκεκριμένη στιγμή είναι όμορφη, τόσο όμορφη".
Το λέει και το εννοεί. Ο πατέρας της, λέει, της μίλησε για την ιδέα ότι "το ελληνικό γονίδιό μου με κάνει να μάχομαι", κάτι που ακόμα και ως πλασίμπο να λειτούργησε, εν πάση περιπτώσει, όταν στα 15 της, ύστερα από ένα πολύ σοβαρό ατύχημα στο παγοδρόμιο, οι γιατροί εκτίμησαν ότι δεν θα γινόταν να αγωνιστεί ξανά, ενώ της είπαν πως γλίτωσε στο... παρατσάκ τη μόνιμη εγκεφαλική βλάβη, πέτυχε το στόχο του.
Το είχε αναφέρει και σε συνέντευξή της, έξι χρόνια πριν, όταν βέβαια τα λόγια είναι πιο εύκολα. Η Παπαδάκη και ο Σίζερον, πάντως, έχουν χωρίσει, μάλλον οριστικά. Η ίδια έγινε μέχρι και παραγωγός ντοκιμαντέρ που αφορά στο καλλιτεχνικό πατινάζ και τη διατροφική μανία που μπορεί να οδηγήσει τις αθλήτριές του στην ανορεξία και τη βουλιμία, ενώ το παγοδρόμιο που το ζευγάρι προπονείτο, ώστε να φτάσει στον κολοφώνα της δόξας, το υψηλότερο σκαλί στο βάθρο για τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων, έχει πάρει το όνομά του.
Η Γκαμπριέλα αρνήθηκε να απαντήσει αν θα συνεχίσει να ασχολείται με το καλλιτεχνικό πατινάζ σε υψηλότερο επίπεδο, ενώ αρνήθηκε ότι έχει βρει νέο παρτενέρ.