Euroleague Final 4 2024: Η πιο απρόβλεπτη κούπα των τελευταίων ετών
Η μάχη του ευρωπαϊκού στέμματος
Παναθηναϊκός AKTOR, Ολυμπιακός, Φενερμπαχτσέ και Ρεάλ Μαδρίτης διεκδικούν στο Βερολίνο το τρόπαιο της Euroleague σε ένα από τα πιο αμφίρροπα Final 4 όλων των εποχών στη διοργάνωση.
ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΒΕΡΟΛΙΝΟ: ΣΟΦΙΑ ΚΑΡΑΚΑΣΙΔΗ | ΚΑΜΕΡΑ: ΖΗΣΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ
Τα πιο ενδιαφέροντα γκάλοπ παραμονές διεξαγωγής των Final 4 της Euroleague είναι αυτά που διεξάγονται στο κέντρο Τύπου του γηπέδου που φιλοξενεί την εκάστοτε διοργάνωση, ανάμεσα στους δεκάδες απεσταλμένους του ευρωπαϊκού Τύπου.
Κι αυτό γιατί συμμετέχουν σε αυτά άνθρωποι που ζουν επί 365 μέρες το χρόνο την καθημερινότητα των τεσσάρων φιναλίστ, που είναι σε θέση να αναλύσουν λίγο πιο εμπεριστατωμένα τα υπέρ και τα κατά κάθε ομάδας σε σχέση με το μέσο φίλαθλο. Τι προέκυψε, λοιπόν, από την παραδοσιακή ετήσια δημοσκόπηση χθες το μεσημέρι στους εργασιακούς χώρους της Uber Arena στο Βερολίνο;
Ότι θα ζήσουμε ένα απρόβλεπτο και ανατρεπτικό Final 4, εξίσου συναρπαστικό με τη συνολική εξέλιξη της φετινής Euroleague. Σιγά την είδηση, θα πείτε. Το ζητούμενο είναι γιατί δυσκολεύονται άπαντες να χρίσουν μια από τις τέσσερις ομάδες που θα διεκδικήσουν το ευρωπαϊκό στέμμα ξεκάθαρο φαβορί του τριημέρου.
Είναι η Ρεάλ του Βερολίνου φαβορί για την κατάκτηση της Euroleague;
Πέρσι, για παράδειγμα, φτάνοντας στο Κάουνας το 90% των απεσταλμένων δημοσιογράφων απ’ όλες τις χώρες έχριζε φαβορί τον Ολυμπιακό. Η αλήθεια είναι ότι τα περισσότερα προγνωστικά των τελευταίων ετών στα Final 4 έχουν καταλήξει στον… κάλαθο των αχρήστων. Ποιος περίμενε, για παράδειγμα, να φτάσει στην κατάκτηση όχι μιας, αλλά δύο διαδοχικών τροπαίων η Αναντολού Εφές του Εργκίν Αταμάν;
Φέτος, όμως, περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά τα προγνωστικά μοιάζουν πιο… διχασμένα από ποτέ. Στο ζευγάρι Παναθηναϊκός AKTOR – Φενερμπαχτσέ που ανοίγει στις 19.00 την αυλαία των ημιτελικών, η συντριπτική πλειοψηφία των δημοσιογράφων που βρίσκεται στη Γερμανία κάνει λόγο για το απόλυτο 50-50%.
Αν δεν αγωνιζόταν ο Σλούκας, όπως… παρακάλεσε τον Εργκίν Αταμάν ο Σαρούνας Γιασικεβίτσιους στη χθεσινή επίσημη συνέντευξη Τύπου των τεσσάρων φιναλίστ, η πλάστιγγα ενδεχομένως να έγερνε περισσότερο προς την πλευρά των Τούρκων, που μοιάζουν να διαθέτουν πιο «βαθύ» ρόστερ και πιο πολλές λύσεις κυρίως κοντά στο καλάθι.
Ποιος τολμά, όμως, να ποντάρει σε βάρος του διδύμου Σλούκα – Ναν, που έφτασε στο Βερολίνο αποφασισμένο να οδηγήσει τον Παναθηναϊκό ως το τέλος της διαδρομής;
Το οξύμωρο των φετινών προγνωστικών είναι ότι η μακράν της δεύτερης καλύτερη ομάδα της φετινής διοργάνωσης, η Ρεάλ Μαδρίτης, όχι μόνο δεν εμφανίζεται ως αδιαφιλονίκητο φαβορί στη δική της μονομαχία με τον Ολυμπιακό (στις 22.00), αλλά αντίθετα άπαντες θεωρούν και τον δεύτερο ημιτελικό εξαιρετικά ρευστό.
Η παράδοση, η βαριά φανέλα του Παναθηναϊκού AKTOR και ο "refuse to lose" Ολυμπιακός
Γιατί είναι τόσο επιφυλακτικοί οι εκπρόσωποι του Τύπου; Πρώτον γιατί πάντα λαμβάνουν υπόψη την παράδοση που θέλει την ομάδα που τερματίζει… τρένο στην κανονική διάρκεια να μην κατακτά στο φινάλε της σεζόν την Euroleague.
Δεύτερον, γιατί ο Ολυμπιακός έχει κερδίσει άνευ συναγωνισμού τον τίτλο της πιο σκληρής ομάδας της διοργάνωσης εδώ και πολλά χρόνια. Η νοοτροπία του “refuse to lose” που χαρακτηρίζει τους «ερυθρόλευκους» του Γιώργου Μπαρτζώκα αποτελεί τα τελευταία χρόνια πηγή… δισταγμού για όποιον επιθυμεί να ποντάρει χρήματα εις βάρος τους.
Τρίτον γιατί η γραμμή ψηλών της ελληνικής ομάδας είναι ίσως η μόνη στην Ευρώπη που μπορεί να αντιπαρατεθεί με την τριάδα Ταβάρες – Πουαριέ – Γιαμπουσέλε.
Και τέταρτον, γιατί ο Ολυμπιακός έχει τεράστιο κίνητρο να πάρει ρεβάνς από τη «βασίλισσα» για τον τρόπο με τον οποίο έχασε μέσα από τα χέρια του την περσινή κούπα.
Σε κάθε περίπτωση, το ελληνικό μπάσκετ επιστρέφει δυναμικά με όλες του τις δυνάμεις στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της κορυφαίας διασυλλογικής διοργάνωσης του αθλήματος στον κόσμο μετά το NBA.
Και όσοι βρίσκονται στο Βερολίνο, αντιλαμβάνονται όχι μόνο τη δυναμική του Ολυμπιακού, αλλά και το πόσο πολύ είχε λείψει ο Παναθηναϊκός από αυτή τη μεγάλη γιορτή!
* Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "Απογευματινή".