Ένα άδειο στάδιο και ο εμβληματικός σύγχρονος Γάλλος κωμικός, Τζαμέλ Ντεμπουζέ, με την ολυμπιακή φλόγα, ήταν το πρώτο πλάνο της μετάδοσης για την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2024. Ο περίφημος Τζαμέλ, με το εκφραστικό βλέμμα απελπισίας, ψάχνει στο άδειο στάδιο να βρει... που πήγαν όλοι, και ξαφνικά εμφανίζεται μπροστά του ο Ζινεντίν Ζιντάν. Οι δυο τους, με αφρικανικές ρίζες, ο ένας από το Μαρόκο και ο άλλος από την Αλγερία, δίνουν τον τόνο της συμπερίληψης, άλλωστε ο Ζιντάν έχει υπάρξει σύμβολο στον πρόσφατο -τα τελευταία 25 χρόνια- αγώνα κατά της γαλλικής ακροδεξιάς.



29035032
29035040
29035025


Ολυμπιακοί Αγώνες, τελετή έναρξης: Ο κουκουλοφόρος βαρκάρης


Ο Ζιζού τρέχει στους δρόμους του Παρισιού, κοστουμαρισμένος, και περνά παρκαρισμένα αυτοκίνητα μέσα στα οποία βρίσκονται τεθλιμμένοι οδηγοί. Μπαίνει μέσα στο σταθμό του μετρό, όπου χαμογελαστός βγάζει εισιτήριο, μια μίνι καμπάνια για τα μέσα μεταφοράς. 


Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d2zmftdnzte1)


Τα φώτα σβήνουν μέσα στο βαγόνι και ο Ζιντάν δίνει τη φλόγα σε παιδιά, που φτάνουν κάτω από γέφυρα στον Σηκουάνα. Ένας βαρκάρης με κουκούλα, που δεν φαίνεται το πρόσωπό του, τα μεταφέρει στο φως. Το "ca ira", τίτλος τραγουδιού της γαλλικής επανάστασης, εμφανίζεται εν είδει επιγραφής. Έπειτα, ο Πρόεδρος της Γαλλίας, Εμανουέλ Μακρόν, και ο πρόεδρος της ΔΟΕ, Τόμας Μπαχ. 



Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d2znloxgipzl)

Ενώ οι εθνικές ομάδες περνούσαν, η μετάδοση το γύρισε στο... καλλιτεχνικό. Η Lady Gaga παρουσιάστηκε ως αρτίστα των καμπαρέ και τραγούδησε στα γαλλικά.


Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d2znqo4dz2bd)


Η βροχή έπεφτε στρέι θρου, που έλεγε και ο Ζαμπέτας, ενώ, σε στυλ Αλέξανδρου Δουμά και Μορίς ΛεΜπλάν, το μυστήριο με τον λαμπαδηδρόμο που θα άναβε την ολυμπιακή φλόγα στο απόλυτο σημείο κλιμάκωσης. 


Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d2zo751jb1sp)


Η Κάρμεν και το Danse Macabre έδιναν επιπλέον χρώμα σε μια εικόνα που, παρά τη μουντάδα του παριζιάνικου ουρανού, είχε ήδη μια φυσική φωτεινότητα. 


Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d2zoe4p45bj5)


Παρ' όλα αυτά, αρκετοί θεώρησαν ότι η Γαλλία και το Παρίσι έχασαν τη μάχη με το καλό γούστο σε αρκετές στιγμές. 


Η χρονική τονικότητα, από τους νέους που χόρευαν έως τα τραγούδια της επανάστασης και την κλασική εποχή, δεν εκτιμήθηκε δεόντως.