Στην ιστορία των ντέρμπι των “αιωνίων” του ελληνικού αθλητισμού έχουμε ζήσει στιγμές που έχουν χαραχτεί με ανεξίτηλη πένα στις μνήμες εκατομμυρίων φιλάθλων. Η μπασκετική ραψωδία του ΟΑΚΑ που γοήτευσε το βράδυ της Παρασκευής ολόκληρη την Ευρώπη και εκατομμύρια λάτρεις της Euroleague, ήρθε να προαναγγείλει ουσιαστικά το γεγονός που άπαντες περιμέναμε:

Φέτος θα απολαύσουμε την κορυφαία σύγκρουση ελληνικών ομάδων που θα έχει υπάρξει ποτέ στα χρονικά του ευρωπαϊκού αθλητισμού. Μια “τιτανομαχία” πολλαπλών κεφαλαίων ανάμεσα σε Ολυμπιακό και Παναθηναϊκό AKTOR που ελπίζουμε να κορυφωθεί με τον πρώτο επικό “εμφύλιο” ελληνικό τελικό στην ιστορία της Euroleague.

Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d5h4mbda2jz5)

Το κορυφαίο Ολυμπιακός - Παναθηναϊκός της ιστορίας

Μέχρι στιγμής στο παρκέ οι δύο… μποξέρ ανταλλάσσουν χτυπήματα πιστοποιώντας την αναμφισβήτητη ποιότητά τους. Πότε πέφτει ο ένας στο καναβάτσο, πότε ο άλλος, αλλά αμφότεροι σηκώνονται γρήγορα στα πόδια τους και ανταποδίδουν τις γροθιές που δέχονται. Στο τέλος ένας θα μείνει όρθιος, αλλά μέχρι να έρθει εκείνη η στιγμή έχουμε μπροστά μας να διανύσουμε μια πολύ μεγάλη και εξαιρετικά γοητευτική διαδρομή. Και οφείλουμε άπαντες (απ’ όποιο πόστο κι αν τη ζήσουμε) να συμβάλλουμε προκειμένου να τη μνημονεύουμε στις επόμενες γενιές για τους σωστούς και όχι τους λάθος λόγους.

Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d5h4h1khz7cx)

Υπήρξαν στιγμές του ντέρμπι της Euroleague που σε άφηναν με ανοιχτό το στόμα. Ένα μπάσκετ στο οποίο το ταλέντο υπερίσχυε της τακτικής, ένα θέαμα που άγγιζε τον ορισμό της τελειότητας. Κι ακόμη δεν έχουμε φτάσει μέσα Νοεμβρίου.

Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d5h4ddpfy9y9)

Είναι τόσο τρομακτικά τα περιθώρια βελτίωσης του Παναθηναϊκού AKTOR και του Ολυμπιακού ενόψει της συνέχεια της σεζόν, που μοιάζει αδύνατο να μην φτάσουν οι δυο τους ως το τέλος της διαδρομής, με την προϋπόθεση ότι δεν θα αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα τραυματισμών και θα διατηρήσουν “υγιή” τα αποδυτήριά τους.

Δεν ήταν, όμως, μόνο το αγωνιστικό σκέλος του ντέρμπι της Παρασκευής που οφείλουμε να σταθούμε και να αναδείξουμε. Ήταν ένα παιχνίδι που πιστοποίησε την προσπάθεια που καταβάλλουν την τελευταία διετία τόσο η ΚΑΕ Παναθηναϊκός AKTOR, όσο και η ΚΑΕ Ολυμπιακός, προκειμένου να φτάσουμε στο σημείο να κερδίζει η μία ομάδα στην έδρα της άλλης και όχι μόνο να μην ανοίγει μύτη, αλλά να βλέπουμε φίλους του ενός “αιωνίου” να φωτογραφίζονται με αστέρια του αντιπάλου.

Επιτέλους, αφαιρέστε τα δίχτυα της ντροπής από τα ελληνικά γήπεδα

Είδαμε επιτέλους μια ΚΑΕ – στην προκειμένη τους “πράσινους” – να αφαιρεί από το οπτικό ντεκόρ ενός ντέρμπι αυτό το αποκρουστικό δίχτυ προστασίας που παραπέμπει περισσότερο σε κοινωνία… κανιβάλων και όχι πολιτισμένων ανθρώπων.

Μακάρι να βρεθούν στη συνέχεια της χρονιάς και άλλες Αθλητικές Ανώνυμες Εταιρίες (είτε ΠΑΕ, είτε ΚΑΕ) να βρουν αντίστοιχο σθένος και να αφαιρέσουν τα αντίστοιχα δίχτυα από τα γήπεδά τους, σεβόμενοι πρώτιστα τους υγιείς φιλάθλους τους, αλλά και τα εκατομμύρια των τηλεθεατών που καταβάλλουν μια μικρή περιουσία κάθε μήνα για να απολαμβάνουν το ύψιστο θέαμα που προσφέρουν οι αγαπημένες τους ομάδες.

Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d5h1stfuu869)

Αν περιοριστεί το… ξεκατίνιασμα των “αιωνίων” στα social media αλλά ταυτόχρονα φροντίζουν τόσο ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος, όσο και οι αδελφοί Αγγελόπουλοι να διεξάγονται τα ντέρμπι κάτω από τις συνθήκες που απολαύσαμε την Παρασκευή, τότε μικρό το κακό.

Οι ιδιοκτήτες των δύο ΚΑΕ είναι οι πρώτοι που οφείλουν να αντιληφθούν το μέγεθος της ευθύνης τους απέναντι στις ιστορικές συνθήκες που οι ίδιοι δημιούργησαν με τις επενδύσεις τους.

Γιατί αν μέχρι σήμερα το 2009 αποτελούσε την κορύφωση της “αιώνιας” κόντρας στον ελληνικό αθλητισμό, το 2025 φαίνεται να ανεβάζει ακόμη περισσότερο το επίπεδο. Ο ομφαλός του ευρωπαϊκού μπάσκετ βρίσκεται και πάλι στη σκιά του Παρθενώνα. Στη δική μας Ελλάδα! “Πράσινοι” και “ερυθρόλευκοι” έχουν την ευκαιρία να συγγράψουν ένα παραμύθι που θα διηγούμαστε στα εγγόνια μας. Παράγοντες, προπονητές, δημοσιογράφοι και οπαδοί καλούμαστε να σταθούμε αντάξιοι στο ύψος της περίστασης!

* Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "Απογευματινή".