Ο Φαμπιάν Μπαρτέζ, κάποτε ένας από τους πιο αναγνωρίσιμους τερματοφύλακες παγκοσμίως, δεν ασχολείται πια με το ποδόσφαιρο, καθώς είναι οδηγός αγώνων ταχύτητας.

Στην ηλικία των 36, ο Μπαρτέζ έγινε επαγγελματίας οδηγός, καθώς συμμετείχε στο Porsche Carrera Cup της Γαλλίας. Τον επόμενο χρόνο πήρε μέρος στο French GT Championship, στο Bioracing Series και στο Caterham Sigma Cup France.

Το 2010 κατάφερε να ανέβει για πρώτη φορά σε βάθρο, στο FFSA GT Championship. Έναν χρόνο αργότερα, ο παγκόσμιος πρωταθλητής με την εθνική Γαλλίας το 1998, κατάφερε να κερδίσει τον πρώτο αγώνα του στο Circuito de Navarra.

Η αξιοσημείωτη αλλαγή της καριέρας του Μπαρτέζ κορυφώθηκε το 2013, όταν έγινε πρωταθλητής του γαλλικού GT Championship, μαζί με τον Μοργκάν Μουλέν Τραφόρ.

Έκτοτε, θέλοντας να τεστάρει περαιτέρω τον εαυτό του, συμμετείχε στο Λε Μαν το 2014. Τερμάτισε στην 29η θέση και 9ος στην κατηγορία LMGTE Am, οδηγώντας μία Ferrari 458 της Team Sofrev ASP.

Η μετάβαση από τον ποδόσφαιρο στους αγώνες ταχύτητας ήταν κάτι που πάντα συνάρπαζε τον Γάλλο πρώην τερματοφύλακα.

"Ήμουν πάντα ενθουσιασμένος με τα μηχανοκίνητα αθλήματα, ακόμα κι όταν έπαιζα ποδόσφαιρο. Ήθελα να καταλάβω πώς είναι να είσαι μέσα σε αυτοκίνητο. Έπρεπε να αποσυρθώ από το ποδόσφαιρο για να το δοκιμάσω", είπε ο Μπαρτέζ στο "Brothers of Sport", ντοκιμαντέρ της "Equipe".

Στον αγώνα του 2017, ο Mπαρτέζ κατέγραψε ταχύτητες 330χλμ./ώ στην πίστα του Λε Μάν. "Ξέρω πολύ καλά τη διαδρομή την ατμόσφαιρα, το πνεύμα. Πέρασα τρεις μήνες μαθαίνοντας ό,τι μπορούσα. Ήταν ένα πάθος που μετατράπηκε σε εμμονή".

"Ήταν ακριβώς όπως στο ποδόσφαιρο, από την άποψη της προετοιμασίας, τον τρόπο με τον οποίο ασκείται η πίεση, βλέπεις το έδαφος και το γήπεδο, τις πιέσεις, όλα μου θύμισαν το ποδόσφαιρο".

Το 2017 έπρεπε να αποσυρθεί από τον αγώνα, καθώς έσπασε ο συμπλέκτης από το Ligier JS P217 του, τρεις ώρες πριν από το τέλος του αγώνα.

"Προσπάθησα συνεχίσω, αλλά στη συνέχεια έπρεπε να εγκαταλείψω. Είναι όλα μέρος της διαδικασίας σε έναν πολύ σκληρό αγώνα, είναι απλά μέρος του συνόλου. Η θερμότητα, τα μικρά λάθη, η διάτρηση".

Πηγή:sport24.gr