Γέφυρες µε µικρότερο κόστος επισκευών
Άρθρο γνώμης
Στο πλαίσιο µελέτης που δηµοσιεύτηκε στο "Journal of Structural Engineering", ερευνητές από το Texas Α&Μ University και το University of Colorado, Boulder ανέπτυξαν ένα νέο, υβριδικό σχέδιο, τη "hybrid slidingrocking" γέφυρα
Η επισκευή ζηµιών σε γέφυρες αποτελεί σηµαντικό έξοδο για κάθε κράτος, γι’ αυτό και τα νέα σχέδια γεφυρών υπόσχονται ανθεκτικότερες δοµές και χαµηλότερα κόστη συντήρησης.
Στο πλαίσιο µελέτης που δηµοσιεύτηκε στο «Journal of Structural Engineering», ερευνητές από το Texas Α&Μ University και το University of Colorado, Boulder ανέπτυξαν ένα νέο, υβριδικό σχέδιο, τη «hybrid slidingrocking» γέφυρα. Αντί για συµπαγή κορµό, οι γέφυρες αυτές αποτελούνται από στήλες µε αρθρώσεις και τµήµατα εµπνευσµένα από τα ανθρώπινα άκρα.
Ως εκ τούτου, σε περίπτωση σεισµού, οι αρθρώσεις αυτές επιτρέπουν την εκτόνωση ενός µέρους της ενέργειας από την κίνηση του εδάφους, ενώ τα τµήµατα κινούνται ελαφρώς, γλιστρώντας το ένα πάνω από το άλλο, αντί να ραγίζουν και να σπάνε. Οι ερευνητές χρησιµοποίησαν τις πληροφορίες µιας επιτροπής οκτώ ειδικών από τη βιοµηχανία και τον ακαδηµαϊκό χώρο, έκαναν νέες δοκιµές υπό τις ίδιες συνθήκες πρόκλησης ζηµιάς και νέες συγκρίσεις. Όπως διαπιστώθηκε, τα τµήµατα που είχαν κατασκευαστεί µε τα δικά τους σχέδια είχαν υποστεί µικρότερες ζηµιές σε σχέση µε τις συµβατικές γέφυρες - για την ακρίβεια, η αντοχή τους ήταν πολύ ανώτερη, ακόµα και υπό συνθήκες ενός πολύ ισχυρού σεισµού.
Ως εκ τούτου, η ζηµιά µπορούσε να επισκευαστεί σχετικά γρήγορα, χωρίς να χρειάζεται κάποια ειδική στρατηγική επιδιόρθωσης.
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Απογευματινή» στις 30/10/2024
Στο πλαίσιο µελέτης που δηµοσιεύτηκε στο «Journal of Structural Engineering», ερευνητές από το Texas Α&Μ University και το University of Colorado, Boulder ανέπτυξαν ένα νέο, υβριδικό σχέδιο, τη «hybrid slidingrocking» γέφυρα. Αντί για συµπαγή κορµό, οι γέφυρες αυτές αποτελούνται από στήλες µε αρθρώσεις και τµήµατα εµπνευσµένα από τα ανθρώπινα άκρα.
Ως εκ τούτου, σε περίπτωση σεισµού, οι αρθρώσεις αυτές επιτρέπουν την εκτόνωση ενός µέρους της ενέργειας από την κίνηση του εδάφους, ενώ τα τµήµατα κινούνται ελαφρώς, γλιστρώντας το ένα πάνω από το άλλο, αντί να ραγίζουν και να σπάνε. Οι ερευνητές χρησιµοποίησαν τις πληροφορίες µιας επιτροπής οκτώ ειδικών από τη βιοµηχανία και τον ακαδηµαϊκό χώρο, έκαναν νέες δοκιµές υπό τις ίδιες συνθήκες πρόκλησης ζηµιάς και νέες συγκρίσεις. Όπως διαπιστώθηκε, τα τµήµατα που είχαν κατασκευαστεί µε τα δικά τους σχέδια είχαν υποστεί µικρότερες ζηµιές σε σχέση µε τις συµβατικές γέφυρες - για την ακρίβεια, η αντοχή τους ήταν πολύ ανώτερη, ακόµα και υπό συνθήκες ενός πολύ ισχυρού σεισµού.
Ως εκ τούτου, η ζηµιά µπορούσε να επισκευαστεί σχετικά γρήγορα, χωρίς να χρειάζεται κάποια ειδική στρατηγική επιδιόρθωσης.
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Απογευματινή» στις 30/10/2024