Πόλεµοι, ανατροπές, αβεβαιότητα. Το διεθνές περιβάλλον είναι ρευστό και διαρκώς µεταβαλλόµενο. Σε πρόσφατη έρευνα της GPO για τα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» το 71,5% των ερωτηθέντων συµπατριωτών µας ανησυχεί για µια ενδεχόµενη παγκόσµια πολεµική σύρραξη. Πρέπει να θωρακισθούµε µε επίγνωση ιστορίας, πολιτιστικής συνέχειας και εθνικής ταυτότητας.

Έτσι θα επιβιώσουµε. Οπως µε αυτά τα εφόδια επιβιώσαµε σε πιο δύσκολες καταστάσεις. Τα όπλα του Ελληνισµού είναι η σύνδεσή του µε την Ορθοδοξία, η συνείδηση της διαχρονικής συνέχειας, η διαφύλαξη του γλωσσικού πλούτου µας, οι παραδόσεις µας, το αγωνιστικό φρόνηµα. Στην Τουρκοκρατία κάποιοι τούρκεψαν. Αρκετοί, όµως, διαφύλαξαν ορθόδοξη πίστη, ελληνική γλώσσα και ιστορική συνείδηση. Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης απήντησε στον Αγγλο πλοίαρχο Χάµιλτον ότι δεν θα συνθηκολογήσει µε τους Τούρκους, διότι συνεχίζει την κληρονοµιά του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου, ο οποίος σκοτώθηκε, αλλά δεν παρέδωσε την Κωνσταντινούπολη.

Η ελληνική διαχρονία είναι παρούσα και στις σύγχρονες εξελίξεις. ∆ιεκδικούµε τα Γλυπτά του Παρθενώνα, διότι αυτό επιβάλλει το χρέος µας προς τον αρχαίο ελληνικό πολιτισµό. Συγκινούµαστε όταν ανακαλύπτουµε την προσωπογραφία του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου κοντά στο Αίγιο, διότι είµαστε ψυχικά δεµένοι µε τη Ρωµανία/ Βυζαντινή Αυτοκρατορία.

Μας ενοχλεί η µετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαµί, διότι για εµάς «άπαξ ναός, εσαεί ναός».

Ενδιαφερόµαστε για την τύχη και τη θρησκευτική ελευθερία των ορθόδοξων χριστιανών της Συρίας, οι οποίοι δηλώνουν Ρουµ Ορτοντόξ, απόγονοι και συνεχιστές του βυζαντινού πολιτισµού και της Νέας Ρώµης- Κωνσταντινουπόλεως. Μας προσβάλλει η αµφισβήτηση του όρου «Βόρειος Ηπειρος» από τον Αλβανό πρωθυπουργό, Ράµα, διότι γνωρίζουµε ότι πρόκειται για το βόρειο τµήµα της Ηπείρου, µιας αρχέγονης κοιτίδας του Ελληνισµού.

Τα θέµατα ταυτότητας επανέρχονται στο διεθνές προσκήνιο. Για τον λαό µας, που έχει ιστορικό βάθος και ισχυρά στοιχεία εθνικής, θρησκευτικής και πολιτιστικής ταυτότητας, είναι απαραίτητος όρος επιβίωσης η αφανάτιστη και τεκµηριωµένη διδασκαλία των στοιχείων αυτών στη νέα γενιά. Να ενισχύσουµε τη διδασκαλία της ενιαίας ελληνικής γλώσσας σε όλες τις µορφές της, από την αρχαιότητα µέχρι σήµερα, ως αντίδοτο στη χρήση των greeklish. Παράλληλα µε τα βιβλία λογοτεχνίας που θα δοθούν στους µαθητές να αξιοποιηθούν στα σχολεία και αξιόλογα κείµενα και βιβλία για κάθε ιστορική περίοδο. Του Νίκολας Χάµοντ και του Σαράντου Καργάκου για τον Μέγα Αλέξανδρο και για τον πολιτισµό των Μακεδόνων και των ελληνιστικών χρόνων. Του Στίβεν Ράνσιµαν και της Ελένης Αρβελέρ για τον βυζαντινό πολιτισµό. Τα «Αποµνηµονεύµατα» του Θ. Κολοκοτρώνη και ολόκληρος ο «Υµνος εις την Ελευθερίαν» του ∆ιονυσίου Σολωµού για την Επανάσταση του 1821 και τα ιδανικά των αγωνιστών.

Να εµπλουτισθεί το µάθηµα των Θρησκευτικών µε επιλεγµένα πατερικά κείµενα και µε θησαυρούς της υµνογραφίας µας.

Να προβλέψει το υπουργείο Παιδείας να µην αποκοπούν από τα µαθήµατα εθνικής αυτογνωσίας, όπως τα Αρχαία Ελληνικά και η Ιστορία, οι µαθητές και οι µαθήτριες που θα ακολουθήσουν το αγγλόφωνο Ι.Β., όταν αυτό εισαχθεί στα δηµόσια σχολεία.

Θα επιβιώσουµε διατηρώντας µνήµη και ταυτότητα, αξιοποιώντας δηµιουργικά κάθε καλό που προσφέρει η τεχνολογία.

«Η Παρθένος σήµερον τον Υπερούσιον τίκτει» ψάλλουµε τα Χριστούγεννα. Ας δώσουµε τη δυνατότητα στα παιδιά µας να κατανοούν τι σηµαίνει τίκτει και να µην το συγχέουν µε το TikTok ...