Σε ποιον ανήκει η Ιερουσαλήμ
Μπορεί ο Αμερικανός πρόεδρος με μια απόφασή του να δημιουργήσει «νέα τάξη πραγμάτων»;
Και μάλιστα χωρίς να διατάξει ούτε ένα στρατιωτικού τύπου πλήγμα από τις περίφημες ένοπλες δυνάμεις των ΗΠΑ; Προφανώς ναι. Αυτό τουλάχιστον συνέβη με την επιλογή του Ντόναλντ Τραμπ να διακηρύξει την απόφαση των ΗΠΑ να αναγνωρίσουν την Ιερουσαλήμ ως πρωτεύουσα του Ισραήλ.
Δεν ήταν μια αυθαίρετη κίνηση κάποιου ιδιότυπου ως προς τα προσωπικά του χαρακτηριστικά Αμερικανού προέδρου, όπως παρουσιάζεται.
Ήταν μια χρονίζουσα ως προς την εφαρμογή της απόφαση του αμερικανικού κοινοβουλίου. Και ο Τραμπ τη διακήρυξε, επιτρέποντας μάλιστα μέχρι την απαρχή της ισχύος της, σε έξι μήνες, έντονες διαπραγματεύσεις μεταξύ Ισραηλινών και Παλαιστινίων προκειμένου να καταλήξουν, ή να μην καταλήξουν, στη συμφωνία για δύο κράτη. Αν η συμφωνία αυτή συμβεί, μπορεί μέρος της να είναι ότι πρωτεύουσα της Παλαιστίνης είναι η Ανατολική Ιερουσαλήμ.
Τι θα σήμαινε κάτι τέτοιο; Ότι τα ιερά Εβραίων και χριστιανών που θα βρίσκονται στην ανατολική πλευρά της πόλης δεν θα είναι προσβάσιμα -εύκολα και με ασφάλεια- από τους πιστούς τους, γιατί είναι από τώρα προβλεπτό ότι ο φανατισμός του Ισλάμ δεν θα επιτρέπει κάτι τέτοιο.
Πέραν αυτών, γιατί χαρακτηρίζεται «ιερή πόλη» η Ιερουσαλήμ; Γιατί έχουν τη βάση τους οι τρεις κύριες μονοθεϊστικές θρησκείες. Οι Εβραίοι, οι χριστιανοί και κάποια ιερά τους οι μουσουλμάνοι. Γιατί τα βασικά ιερά του Ισλάμ είναι στη Μέκκα και στη Μεδίνα που δεν βρίσκονται εκεί.
Τίθεται το κύριο ερώτημα: Πού «κάθεται» η Ιερουσαλήμ;
Επί του κράτους του Ισραήλ, στην περιοχή που ονομάζεται Παλαιστίνη. Οι Εβραίοι μπορεί να επανέκτησαν το κράτος τους έπειτα από αιώνες, αλλά δεν είναι στρατός κατοχής στην περιοχή. Εκεί είναι η γη τους 3.000 χρόνια πριν. Το αναφέρουν οι ίδιες οι «ιερές γραφές» μας και όλα τα ιστορικά κείμενα.
Το δε Ισραήλ ως κρατική οντότητα δεν φυλά και ασφαλίζει την πρόσβαση όλων των ιερών μας; Δεν είναι ένα σύγχρονο δημοκρατικό κράτος; Γιατί τέτοια μανία λοιπόν; Η Ιερουσαλήμ είναι σίγουρα η πρωτεύουσα του Ισραήλ. Και κανείς δεν δικαιούται στο μέλλον να αρνηθεί στους Εβραίους να χτίσουν και πάλι τον Ναό του Σολομώντα επί αυτής.