«Αντράκια»! Αυτή η μάστιγα
Δεν υπάρχει πιο εμφανής εκδήλωση ανανδρίας -εξού και το στερητικό «αν» σε σχέση με την ανδρεία- από το να χρησιμοποιεί κάποιος την ισχύ του φύλου του -ή και της θέσης του- για να υποτάξει μία γυναίκα.
Η ΙΣΤΟΡΙΑ κάνει κύκλους. Φαίνεται, λοιπόν, ότι διανύουμε τον αιώνα της υπερβολής. Μία υπερβολή που έχει εισβάλει και στην κοινωνία, απανταχού της Γης. Ένα πρόσφατο παράδειγμα, με αφορμή απόλυτα τεκμηριωμένες και δικαιολογημένες καταγγελίες για τις πάσης φύσεως κακοποιήσεις γυναικών, υπήρξε το λεγόμενο κίνημα #MeΤoo. Σε τέτοιο σημείο που αν απλώς αγγίξεις μία γυναίκα -τουλάχιστον στις αγγλοσαξωνικές χώρες- να θεωρείται παρενόχληση. Καταλαβαίνετε τι μπορεί να σημαίνει αυτό για τους μεσογειακούς λαούς, που δεν φείδονται αθώων διαχύσεων προκειμένου να εκδηλώσουν τα ειλικρινή τους συναισθήματα.
ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ η μία πλευρά του νομίσματος. Η άλλη έχει να κάνει με τη μάστιγα που φαίνεται ότι σημειώνεται σε όλες τις κοινωνίες απανταχού της Γης και που έγινε ορατή μετά την έξοδο από την καραντίνα της πανδημίας. Και που δεν είναι άλλη από τις πολύ συχνές πλέον πραγματικές κακοποιήσεις γυναικών και τους βιασμούς τους από... άντρες, που λογίζονται τέτοιοι επειδή απλώς φορούν παντελόνια. Δεν υπάρχει πιο εμφανής εκδήλωση ανανδρίας -εξού και το στερητικό «αν» σε σχέση με την ανδρεία- από το να χρησιμοποιεί κάποιος την ισχύ του φύλου του -ή και της θέσης του- για να υποτάξει μία γυναίκα. Και το χειρότερο, να τη βιάσει. Ως προς τους ξυλοδαρμούς, αυτοί αναδεικνύουν και τον εσωτερικό κόσμο του θύτη αλλά και την αδυναμία να αντιμετωπίσει τον απέναντι. Ως προς τον βιασμό αποτελεί εξευτελισμό της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, όχι μόνο του θύματος αλλά και του βιαστή. Διότι αυτός αποδέχεται τη διά της βίας επιβεβαίωση του... ανδρισμού του. Επειδή όμως γίνεται διά της βίας, δεν μπορεί να χαρακτηριστεί επιβεβαίωση!
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ πιο αηδιαστική ανδρική συμπεριφορά από την εκμετάλλευση της φυσικής ισχύος ή της ισχύος θέσεως για τον εξαναγκασμό μιας γυναίκας να υποκύψει στο νοσηρό σεξουαλικό ένστικτο του θύτη. Όλα αυτά τα «αντράκια» αποτελούν την επιτομή της θρασυδειλίας, που υποδηλώνει τον γενικότερο χαρακτήρα και την προσωπικότητά τους, που προσπαθούν να καλύψουν με μία υποκριτική κοινωνική στάση. Κινούνται ανάμεσά μας και συνήθως δεν τους παίρνουμε χαμπάρι. Ευυπόληπτοι, που κάνουν και τους σκαπανείς της ηθικής για να καλύψουν τη διεστραμμένη φύση τους.
Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή στις 29/4/2023
ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ η μία πλευρά του νομίσματος. Η άλλη έχει να κάνει με τη μάστιγα που φαίνεται ότι σημειώνεται σε όλες τις κοινωνίες απανταχού της Γης και που έγινε ορατή μετά την έξοδο από την καραντίνα της πανδημίας. Και που δεν είναι άλλη από τις πολύ συχνές πλέον πραγματικές κακοποιήσεις γυναικών και τους βιασμούς τους από... άντρες, που λογίζονται τέτοιοι επειδή απλώς φορούν παντελόνια. Δεν υπάρχει πιο εμφανής εκδήλωση ανανδρίας -εξού και το στερητικό «αν» σε σχέση με την ανδρεία- από το να χρησιμοποιεί κάποιος την ισχύ του φύλου του -ή και της θέσης του- για να υποτάξει μία γυναίκα. Και το χειρότερο, να τη βιάσει. Ως προς τους ξυλοδαρμούς, αυτοί αναδεικνύουν και τον εσωτερικό κόσμο του θύτη αλλά και την αδυναμία να αντιμετωπίσει τον απέναντι. Ως προς τον βιασμό αποτελεί εξευτελισμό της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, όχι μόνο του θύματος αλλά και του βιαστή. Διότι αυτός αποδέχεται τη διά της βίας επιβεβαίωση του... ανδρισμού του. Επειδή όμως γίνεται διά της βίας, δεν μπορεί να χαρακτηριστεί επιβεβαίωση!
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ πιο αηδιαστική ανδρική συμπεριφορά από την εκμετάλλευση της φυσικής ισχύος ή της ισχύος θέσεως για τον εξαναγκασμό μιας γυναίκας να υποκύψει στο νοσηρό σεξουαλικό ένστικτο του θύτη. Όλα αυτά τα «αντράκια» αποτελούν την επιτομή της θρασυδειλίας, που υποδηλώνει τον γενικότερο χαρακτήρα και την προσωπικότητά τους, που προσπαθούν να καλύψουν με μία υποκριτική κοινωνική στάση. Κινούνται ανάμεσά μας και συνήθως δεν τους παίρνουμε χαμπάρι. Ευυπόληπτοι, που κάνουν και τους σκαπανείς της ηθικής για να καλύψουν τη διεστραμμένη φύση τους.
Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή στις 29/4/2023