Κάπου το διάβασα ή το άκουσα, δεν έχει τόση σημασία: Όταν ένας διδάσκει, δύο μαθαίνουν. Σοφό. Αλλά για να μάθει ο ένας εκ των δύο, δηλαδή ο διδασκόμενος, πρέπει να επιβιώνει ο άλλος. Για να μπορεί να διδάσκει.

Το αυτονόητο αυτό δεν ισχύει στη χώρα μας, όπως και πολλά άλλα, άλλωστε. Ιδού γιατί. Έγινε πρόσφατα ένας διαγωνισμός μέσω ΑΣΕΠ, βεβαίως, για την πρόσληψη εκπαιδευτικών. Και αναπληρωτών τους. Περί τις 10.000 είναι αυτοί, μορφωμένοι υποτίθεται συμπατριώτες μας που προσπαθούν να βρουν δουλειά στο αντικείμενο που σπούδασαν. Θα ασχοληθούν με αυτό οι διοριζόμενοι, μόνο που δεν είναι βέβαιο ότι θα μπορούν να ζήσουν με την εργασία τους, η οποία είναι πολύ ουσιαστική κατά τα άλλα, διότι υποτίθεται ότι εκτός από τη γνώση που δίνουν ως παιδαγωγοί διαπλάθουν, καλώς ή κακώς, και τους χαρακτήρες των παιδιών. Πώς να ζήσουν, ειδικά όταν είναι υποχρεωμένοι να διδάξουν στην επαρχία, όπου θα πρέπει να πληρώνουν και ενοίκιο με τα 776 ευρώ καθαρά που θα λάβουν ως νεοδιοριζόμενοι; Στα δέκα μάλιστα χρόνια ο νεοδιόριστος θα φτάσει το εξωφρενικού ύψους ποσό των 1.188 ευρώ.

Ειδική ιστοσελίδα που ασχολείται με θέματα Παιδείας (alfavita) παραθέτει στοιχεία για το απαράδεκτο και αποτρεπτικό καθεστώς αμοιβών των καθηγητών κάνοντας μάλιστα και συγκρίσεις με ό,τι ισχύει σε άλλες χώρες. Ο κατώτατος ετήσιος μεικτός μισθός του Έλληνα εκπαιδευτικού είναι:

Το 19% του αντίστοιχου του Λουξεμβούργου.
Το 31% του Γερμανού καθηγητή.
Το 42% του Φινλανδού.
Το 44% του Αυστριακού.
Το 45% του Ισπανού.
Το 53% του Κυπρίου.
Το 57% του Ιταλού.
Το 66% του Πορτογάλου.
Το 77% του Σλοβένου.
Το 52% του Μ.Ο. των χωρών της Ευρώπης.

Να προσθέσουμε ακόμη, για όση σημασία μπορεί να έχει, ότι ο καθηγητής που έχει διοριστεί στην επαρχία και έχει νοικιάσει ένα μικρό διαμέρισμα για να μείνει -σε εξωφρενική μάλιστα τιμή ενοικίου- μπορεί να εξωπεταχτεί από τον ιδιοκτήτη επειδή θα θέλει να νοικιάσει το διαμέρισμά του για Airbnb!

Σε αυτές τις συνθήκες καλούνται να μάθουν γράμματα οι Ελληνόπαιδες, όταν υποτίθεται ότι η γνώση είναι ο ακρογωνιαίος λίθος στην εξέλιξη και την πρόοδο μιας κοινωνίας. Γιατί συμβαίνει αυτό; Διότι το άναρχα δομημένο ελληνικό Δημόσιο -που είναι δυνητική δεξαμενή ψηφοφόρων ενός διαχρονικού πελατειακού συστήματος- έχει πλεονάζον προσωπικό σε υπηρεσίες του, που ουσιαστικώς κόβει τον μισθό του γιατρού του ΕΣΥ, του δασκάλου και του καθηγητή, του πυροσβέστη και κάθε άλλου μέλους χρήσιμης για την ελληνική κοινωνία επαγγελματικής τάξης. Με άλλα λόγια, οι επαγγελματικά πληβείοι του ελληνικού κράτους είναι συνήθως και αυτοί που τους έχουμε περισσότερη ανάγκη.

Όπως είπε κάποιος, δάσκαλοι και καθηγητές είναι χορηγοί της Εκπαίδευσης στη χώρα μας. Ντροπή!

Δημοσιεύτηκε στην Απογευματινή