Ελληναράς και κάφροι
Γύρω γύρω όλοι
Άλλαξε η κοινωνία ή μήπως έτσι ήταν πάντα ο Έλληνας, αλλά το κρύβαμε επιμελώς;
Έχει κάνει τον γύρο του διαδικτύου η είδηση για έναν τύπο ο οποίος επειδή ήθελε να κάνει τα ψώνια του, αλλά δεν έβρισκε να παρκάρει, άφησε το αμάξι του στη μέση του δρόμου παρακωλύοντας την κυκλοφορία. Αυτή είναι η μία πλευρά της πρωτοφανούς είδησης.
Η άλλη έχει να κάνει με το γεγονός ότι μαζεύτηκε γύρω από το αυτοκίνητο και τον οδηγό του πλήθος κόσμου, κραδαίνοντας τη ρομφαία της δικαιοσύνης, και μόνο που δεν τον πλάκωσαν στο ξύλο για το ατόπημα που έκανε.
Εδώ έχουμε δύο όψεις του Έλληνα και της φάρας του. Από τη μία έναν ασυνείδητο που δεν σκέφτηκε, προκειμένου να κάνει αυτό που τον βόλευε, αν ενοχλούσε τους υπόλοιπους. Τους οποίους έγραψε στα παλιά του παπούτσια, αν και αλλού τελικά τους είχε γράψει.
Από την άλλη, έχουμε τους άλλους που υποδύονται τον Μπάτμαν, τον Σπάιντερμαν και όποιον άλλο εκδικητή έχουν τα κόμικς και αυτοπροσδιορίζονται τιμωροί του παραβάτη. Αυτόκλητοι. Πήγε ένας, μαζεύτηκαν και άλλοι, ρώτησαν τον πρώτο τι συμβαίνει, έγιναν ένα μαζί του, διότι και αυτοί ήθελαν μερίδιο στην ιδιότητα του αυτόκλητου τιμωρού, και κάπως έτσι διαμορφώθηκε η ψυχολογία του όχλου.
Ο παραβάτης είναι η κλασική περίπτωση του Ελληναρά, που για να κάνει τη δουλειά του παραβιάζει το κόκκινο, δεν σταματάει μπροστά στους πεζούς, κλείνει ράμπες που προορίζονται για τα Άτομα με Αναπηρία και παρκάρει γενικώς όπου θέλει, όπως απέδειξε και με τη φαεινή ιδέα να αφήσει το αμάξι του μέσα στη μέση του δρόμου.
Οι άλλοι, οι εκδικητές, είναι μία άλλη μορφή του Ελληναρά, του τύπου της αυτοδικίας, του τύπου που μόνο αυτός έχει δίκιο και αναζητά αφορμή για να ξεσπάσει σε άλλους για όσα ή δεν μπορεί να κάνει ή δεν τον αφήνουν να τα κάνει, ή καλύπτεται πίσω από τους πολλούς για να δείξει τη δύναμη του κατά τα άλλα αδύναμου. Μέσα σε αυτούς που περικύκλωσαν το αυτοκίνητο και τον οδηγό θα βρίσκονταν ασφαλώς κάποιοι που θα είχαν τσακωθεί με τη γυναίκα τους και επειδή δεν ήξεραν πού να ξεσπάσουν, άφησαν το μένος τους πάνω στον οδηγό.
Τον ασυνείδητο μεν, αλλά άγνωστό τους δε. Θα ήταν και κάποιες που ενδεχομένως να είχαν νωπή την εξύβριση από τον άνδρα τους ή να είχαν διαπιστώσει ότι το προηγούμενο βράδυ αυτός τις είχε κερατώσει. Λογικό να θέλουν και αυτές να ξεσπάσουν. Είναι η πρακτική της εκτόνωσης πάνω σε όλους όσοι δεν έχουν καμία σχέση με τα προβλήματά μας τα προσωπικά, αλλά είναι ένας σάκος του μποξ που αναδεικνύει και τον κάφρο που κρύβουμε μέσα μας. Άλλαξε η κοινωνία ή μήπως έτσι ήταν πάντα ο Έλληνας, αλλά το κρύβαμε επιμελώς;
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Απογευματινή» στις 19/12/2024
Η άλλη έχει να κάνει με το γεγονός ότι μαζεύτηκε γύρω από το αυτοκίνητο και τον οδηγό του πλήθος κόσμου, κραδαίνοντας τη ρομφαία της δικαιοσύνης, και μόνο που δεν τον πλάκωσαν στο ξύλο για το ατόπημα που έκανε.
Εδώ έχουμε δύο όψεις του Έλληνα και της φάρας του. Από τη μία έναν ασυνείδητο που δεν σκέφτηκε, προκειμένου να κάνει αυτό που τον βόλευε, αν ενοχλούσε τους υπόλοιπους. Τους οποίους έγραψε στα παλιά του παπούτσια, αν και αλλού τελικά τους είχε γράψει.
Από την άλλη, έχουμε τους άλλους που υποδύονται τον Μπάτμαν, τον Σπάιντερμαν και όποιον άλλο εκδικητή έχουν τα κόμικς και αυτοπροσδιορίζονται τιμωροί του παραβάτη. Αυτόκλητοι. Πήγε ένας, μαζεύτηκαν και άλλοι, ρώτησαν τον πρώτο τι συμβαίνει, έγιναν ένα μαζί του, διότι και αυτοί ήθελαν μερίδιο στην ιδιότητα του αυτόκλητου τιμωρού, και κάπως έτσι διαμορφώθηκε η ψυχολογία του όχλου.
Ο παραβάτης είναι η κλασική περίπτωση του Ελληναρά, που για να κάνει τη δουλειά του παραβιάζει το κόκκινο, δεν σταματάει μπροστά στους πεζούς, κλείνει ράμπες που προορίζονται για τα Άτομα με Αναπηρία και παρκάρει γενικώς όπου θέλει, όπως απέδειξε και με τη φαεινή ιδέα να αφήσει το αμάξι του μέσα στη μέση του δρόμου.
Οι άλλοι, οι εκδικητές, είναι μία άλλη μορφή του Ελληναρά, του τύπου της αυτοδικίας, του τύπου που μόνο αυτός έχει δίκιο και αναζητά αφορμή για να ξεσπάσει σε άλλους για όσα ή δεν μπορεί να κάνει ή δεν τον αφήνουν να τα κάνει, ή καλύπτεται πίσω από τους πολλούς για να δείξει τη δύναμη του κατά τα άλλα αδύναμου. Μέσα σε αυτούς που περικύκλωσαν το αυτοκίνητο και τον οδηγό θα βρίσκονταν ασφαλώς κάποιοι που θα είχαν τσακωθεί με τη γυναίκα τους και επειδή δεν ήξεραν πού να ξεσπάσουν, άφησαν το μένος τους πάνω στον οδηγό.
Τον ασυνείδητο μεν, αλλά άγνωστό τους δε. Θα ήταν και κάποιες που ενδεχομένως να είχαν νωπή την εξύβριση από τον άνδρα τους ή να είχαν διαπιστώσει ότι το προηγούμενο βράδυ αυτός τις είχε κερατώσει. Λογικό να θέλουν και αυτές να ξεσπάσουν. Είναι η πρακτική της εκτόνωσης πάνω σε όλους όσοι δεν έχουν καμία σχέση με τα προβλήματά μας τα προσωπικά, αλλά είναι ένας σάκος του μποξ που αναδεικνύει και τον κάφρο που κρύβουμε μέσα μας. Άλλαξε η κοινωνία ή μήπως έτσι ήταν πάντα ο Έλληνας, αλλά το κρύβαμε επιμελώς;
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Απογευματινή» στις 19/12/2024