Νοµιµοποιούνται οι σφήνες;
Γύρω γύρω όλοι
Στα σκαριά βρίσκεται ένας νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, προκειμένου να αντικαταστήσει εκείνον του 1999
Ετοιμάζεται ένας νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας προκειμένου να αντικαταστήσει εκείνον του 1999 και ο οποίος αποβλέπει με τις διατάξεις του στην όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αποτροπή των τροχαίων ατυχημάτων, που συνεχώς αυξάνονται στη χώρα μας.
Σε μία εμπεριστατωμένη ανάλυσή του -στην ιστοσελίδα του συναδέλφου Σταύρου Λυγερού- και βασιζόμενος στις πληροφορίες που υπάρχουν ο πρώην αρεοπαγίτης και πρώην επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρος Ρακιντζής κάνει ιδιαίτερη αναφορά στις προβλέψεις για τα δίκυκλα. Με τα οποία η στήλη αυτή εδώ έχει ασχοληθεί και στο παρελθόν αναφερόμενη στην οδηγική ασυδοσία των οδηγών τους. Κατά τον κ. Ρακιντζή με τον νέο ΚΟΚ «θεσπίζεται νέα προτεραιότητα στα φανάρια, καθώς επιτρέπεται στα δίκυκλα να περνούν μπροστά από τα αυτοκίνητα για να περιμένουν το πράσινο, ενώ επιτρέπεται υπό όρους να κάνουν σφήνα σε λεωφόρους μεγάλης κίνησης με σταματημένα αυτοκίνητα.
Επιπλέον, τα δίκυκλα θα μπορούν να κάνουν ελιγμούς ανάμεσα στα σταματημένα αυτοκίνητα με όριο ταχύτητας 25 χιλ. την ώρα». Όπως πολύ σωστά παρατηρεί, εφόσον εφαρμοστεί μία τέτοια διάταξη νομιμοποιείται η υπάρχουσα κατάσταση -ο γράφων την έχει χαρακτηρίσει ασυδοσία- και συγχρόνως ευνοεί την επιθετικότητα των συνήθως νεαρών οδηγών δικύκλων έναντι των οδηγών των αυτοκινήτων.
Ασφαλώς και όλα θα αποσαφηνιστούν όταν τεθεί σε εφαρμογή ο νέος ΚΟΚ, ο οποίος αν περιέχει διατάξεις όπως αυτές στις οποίες αναφέρεται ο πρώην επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης φαίνεται ότι δεν λαμβάνει υπόψη νομολογία σχετική του Αρείου Πάγου!!! Σύμφωνα με την απόφαση 55/2016 του Δ' Τμήματος οι οδηγοί δικύκλων που κινούνται ανάμεσα στις λωρίδες κυκλοφορίας ευθύνονται αποκλειστικά για πιθανό τροχαίο ατύχημα.
Η απόφαση είναι σαφής, καθώς αναφέρει ότι μόνο οι οδηγοί των μοτοσικλετών που κινούνται μεταξύ των διακεκομμένων διαχωριστικών λωρίδων κυκλοφορίας ευθύνονται για πιθανό τροχαίο ατύχημα και όχι τα αυτοκίνητα που κινούνται στον χώρο αυτό. Αφορμή για την απόφαση υπήρξε αγωγή γυναίκας οδηγού μηχανής, η οποία σφηνώθηκε μεταξύ ΙΧ αυτοκινήτου και νταλίκας. Και όπως ήταν λογικό ο Άρειος Πάγος, στον οποίο είχε προσφύγει η οδηγός, απέρριψε την αγωγή επικυρώνοντας προηγούμενη απόφαση του Εφετείου Πειραιώς, που είχε αποφανθεί ότι για το συγκεκριμένο ατύχημα υπαίτια ήταν η οδηγός!
Καταλήγοντας και ανεξαρτήτως του τι θα προβλέπει ο νέος ΚΟΚ, θα επαναλάβω τη σύσταση την οποία είχα κάνει και στο παρελθόν: Αυτό που θα έπρεπε να πράξει η πολιτεία, εκτός του να έχει τα μάτια της ανοικτά η Τροχαία ειδικά για τους μοτοσικλετιστές κάθε είδους και κάθε ηλικίας -γιατί μη νομίσετε ότι μόνο οι πιτσιρικάδες κάνουν οδηγικές ανοησίες-, είναι να κάνει φέιγ βολάν τη σχετική απόφαση του Αρείου Πάγου, έτσι ώστε οι μεν οδηγοί αυτοκινήτων να σοφάρουν πιο ήσυχοι, οι δε μοτοσικλετιστές πιο ανήσυχοι.
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Απογευματινή» στις 20/12/2024
Σε μία εμπεριστατωμένη ανάλυσή του -στην ιστοσελίδα του συναδέλφου Σταύρου Λυγερού- και βασιζόμενος στις πληροφορίες που υπάρχουν ο πρώην αρεοπαγίτης και πρώην επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρος Ρακιντζής κάνει ιδιαίτερη αναφορά στις προβλέψεις για τα δίκυκλα. Με τα οποία η στήλη αυτή εδώ έχει ασχοληθεί και στο παρελθόν αναφερόμενη στην οδηγική ασυδοσία των οδηγών τους. Κατά τον κ. Ρακιντζή με τον νέο ΚΟΚ «θεσπίζεται νέα προτεραιότητα στα φανάρια, καθώς επιτρέπεται στα δίκυκλα να περνούν μπροστά από τα αυτοκίνητα για να περιμένουν το πράσινο, ενώ επιτρέπεται υπό όρους να κάνουν σφήνα σε λεωφόρους μεγάλης κίνησης με σταματημένα αυτοκίνητα.
Επιπλέον, τα δίκυκλα θα μπορούν να κάνουν ελιγμούς ανάμεσα στα σταματημένα αυτοκίνητα με όριο ταχύτητας 25 χιλ. την ώρα». Όπως πολύ σωστά παρατηρεί, εφόσον εφαρμοστεί μία τέτοια διάταξη νομιμοποιείται η υπάρχουσα κατάσταση -ο γράφων την έχει χαρακτηρίσει ασυδοσία- και συγχρόνως ευνοεί την επιθετικότητα των συνήθως νεαρών οδηγών δικύκλων έναντι των οδηγών των αυτοκινήτων.
Ασφαλώς και όλα θα αποσαφηνιστούν όταν τεθεί σε εφαρμογή ο νέος ΚΟΚ, ο οποίος αν περιέχει διατάξεις όπως αυτές στις οποίες αναφέρεται ο πρώην επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης φαίνεται ότι δεν λαμβάνει υπόψη νομολογία σχετική του Αρείου Πάγου!!! Σύμφωνα με την απόφαση 55/2016 του Δ' Τμήματος οι οδηγοί δικύκλων που κινούνται ανάμεσα στις λωρίδες κυκλοφορίας ευθύνονται αποκλειστικά για πιθανό τροχαίο ατύχημα.
Η απόφαση είναι σαφής, καθώς αναφέρει ότι μόνο οι οδηγοί των μοτοσικλετών που κινούνται μεταξύ των διακεκομμένων διαχωριστικών λωρίδων κυκλοφορίας ευθύνονται για πιθανό τροχαίο ατύχημα και όχι τα αυτοκίνητα που κινούνται στον χώρο αυτό. Αφορμή για την απόφαση υπήρξε αγωγή γυναίκας οδηγού μηχανής, η οποία σφηνώθηκε μεταξύ ΙΧ αυτοκινήτου και νταλίκας. Και όπως ήταν λογικό ο Άρειος Πάγος, στον οποίο είχε προσφύγει η οδηγός, απέρριψε την αγωγή επικυρώνοντας προηγούμενη απόφαση του Εφετείου Πειραιώς, που είχε αποφανθεί ότι για το συγκεκριμένο ατύχημα υπαίτια ήταν η οδηγός!
Καταλήγοντας και ανεξαρτήτως του τι θα προβλέπει ο νέος ΚΟΚ, θα επαναλάβω τη σύσταση την οποία είχα κάνει και στο παρελθόν: Αυτό που θα έπρεπε να πράξει η πολιτεία, εκτός του να έχει τα μάτια της ανοικτά η Τροχαία ειδικά για τους μοτοσικλετιστές κάθε είδους και κάθε ηλικίας -γιατί μη νομίσετε ότι μόνο οι πιτσιρικάδες κάνουν οδηγικές ανοησίες-, είναι να κάνει φέιγ βολάν τη σχετική απόφαση του Αρείου Πάγου, έτσι ώστε οι μεν οδηγοί αυτοκινήτων να σοφάρουν πιο ήσυχοι, οι δε μοτοσικλετιστές πιο ανήσυχοι.
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Απογευματινή» στις 20/12/2024