Όχι χατίρια στους Ιταλούς!
Γύρω γύρω όλοι
Η Hellenic Train ανήκει στο ιταλικό Δημόσιο και λειτούργησε ως επιχείρηση με τις ανικανότητες ενός Δημοσίου

Μία από τις απαιτήσεις της αντιπολίτευσης και, κυρίως, των Ελλήνων κομμουνιστών, αναφορικά με το δυστύχημα των Τεμπών είναι η επιστροφή του ΟΣΕ στο Δημόσιο.
Όπως έχουμε πει και με άλλη ευκαιρία, η απαίτηση της ανάληψης αποκλειστικά από το ελληνικό Δημόσιο της λειτουργίας και της διαχείρισης των ελληνικών σιδηροδρόμων, πέραν της διαχρονικής ανικανότητας, γενικώς, του Δημοσίου να κάνει τον επιχειρηματία, παραβλέπει το εξής γεγονός: ότι η πώληση έναντι πινακίου φακής, τελικώς, των ελληνικών σιδηροδρόμων έγινε σε δημόσια επιχείρηση, καθώς η Hellenic Train ανήκει στο ιταλικό Δημόσιο. Και ως επιχείρηση με τις ανικανότητες ενός Δημοσίου λειτούργησε η Hellenic Train.
Αυτή είναι η μία πλευρά του θέματος που απασχολεί την επικαιρότητα. Η άλλη αφορά το πώς το ελληνικό κράτος άφησε ανεξέλεγκτη την εταιρεία που διαχειρίστηκε τους ελληνικούς σιδηροδρόμους.
Μπορεί να απειλείται με ποινικές ευθύνες ο διευθύνων σύμβουλος, όμως αφέθηκε ανεξέλεγκτη η εταιρεία. Και να τι εννοούμε. Οι Ιταλοί δεν έδωσαν μόνο λιγότερα χρήματα για την εξαγορά, με ευθύνη γι’ αυτό της αριστερής διακυβέρνησης της εποχής, αλλά κάθε λίγο και λιγάκι αποζημιώνονται από το ελληνικό Δημόσιο με βάση ρήτρες που έχουν υπογραφεί.
Κατ’ αρχάς, μεταξύ των άλλων που συνομολόγησαν οι αριστεροί φωστήρες ήταν ότι θα πρέπει να εξασφαλίζεται και συγκεκριμένος αριθμός εισιτηρίων στις διάφορες διαδρομές του σιδηροδρόμου.
Αν επομένως σε μία διαδρομή δεν κόβονται συγκεκριμένα εισιτήρια αλλά λιγότερα, τότε το αντίτιμο των εισιτηρίων τα οποία υπολείπονται των όσων έχουν συμφωνηθεί καταβάλλεται στη Hellenic Train από το ελληνικό Δημόσιο. Με άλλα λόγια, η συμφωνία που υπέγραψε ο ΣΥΡΙΖΑ μας υποχρεώνει να τους χρυσοπληρώνουμε και από πάνω.
Από τη δική του πλευρά, το ελληνικό κράτος και οι αρμόδιες υπηρεσίες έχουν αποφύγει μέχρι σήμερα να εφαρμόσουν υπέρ αυτών τις ρήτρες τις οποίες έχουν υπογράψει και αφορούν υποχρεώσεις της Hellenic Train στις οποίες αυτή δεν είναι συνεπής. Και το ελληνικό Δημόσιο να απαιτήσει αποζημίωση για λογαριασμό του.
Μία από τις υποχρεώσεις που συνεχώς αθετούσε η Hellenic Train ήταν, με βάση τη συμφωνία, ότι θα έπρεπε τα τρένα να κινούνται για λόγους ασφαλείας με ορισμένη ταχύτητα. Και υπάρχει ρήτρα πως αν αυτή η υποχρέωση δεν ετηρείτο θα έπρεπε να καταβάλλεται χρηματική ποινή προς το ελληνικό Δημόσιο.
Αυτά τα όρια ταχύτητας συνεχώς ξεπερνιούνταν χωρίς εντούτοις το ελληνικό Δημόσιο να ζητήσει τη σχετική αποζημίωση για την αθέτηση από την εταιρεία της σχετικής υποχρεώσεώς της.
Μέσα δε στις αιτίες του τραγικού δυστυχήματος συγκαταλέγεται και η αυξημένη ταχύτητα των τρένων. Από δω και στο εξής πολλά ημαρτημένα απαιτείται να διορθωθούν. Και να καταλογιστούν ευθύνες στους ξένους διαχειριστές των ελληνικών σιδη ροδρόμων αλλά και να δοθούν απαντήσεις για τις παραλείψεις που έγιναν, όπως η προαναφερθείσα…
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Απογευματινή» στις 11/03/2025
Όπως έχουμε πει και με άλλη ευκαιρία, η απαίτηση της ανάληψης αποκλειστικά από το ελληνικό Δημόσιο της λειτουργίας και της διαχείρισης των ελληνικών σιδηροδρόμων, πέραν της διαχρονικής ανικανότητας, γενικώς, του Δημοσίου να κάνει τον επιχειρηματία, παραβλέπει το εξής γεγονός: ότι η πώληση έναντι πινακίου φακής, τελικώς, των ελληνικών σιδηροδρόμων έγινε σε δημόσια επιχείρηση, καθώς η Hellenic Train ανήκει στο ιταλικό Δημόσιο. Και ως επιχείρηση με τις ανικανότητες ενός Δημοσίου λειτούργησε η Hellenic Train.
Αυτή είναι η μία πλευρά του θέματος που απασχολεί την επικαιρότητα. Η άλλη αφορά το πώς το ελληνικό κράτος άφησε ανεξέλεγκτη την εταιρεία που διαχειρίστηκε τους ελληνικούς σιδηροδρόμους.
Μπορεί να απειλείται με ποινικές ευθύνες ο διευθύνων σύμβουλος, όμως αφέθηκε ανεξέλεγκτη η εταιρεία. Και να τι εννοούμε. Οι Ιταλοί δεν έδωσαν μόνο λιγότερα χρήματα για την εξαγορά, με ευθύνη γι’ αυτό της αριστερής διακυβέρνησης της εποχής, αλλά κάθε λίγο και λιγάκι αποζημιώνονται από το ελληνικό Δημόσιο με βάση ρήτρες που έχουν υπογραφεί.
Κατ’ αρχάς, μεταξύ των άλλων που συνομολόγησαν οι αριστεροί φωστήρες ήταν ότι θα πρέπει να εξασφαλίζεται και συγκεκριμένος αριθμός εισιτηρίων στις διάφορες διαδρομές του σιδηροδρόμου.
Αν επομένως σε μία διαδρομή δεν κόβονται συγκεκριμένα εισιτήρια αλλά λιγότερα, τότε το αντίτιμο των εισιτηρίων τα οποία υπολείπονται των όσων έχουν συμφωνηθεί καταβάλλεται στη Hellenic Train από το ελληνικό Δημόσιο. Με άλλα λόγια, η συμφωνία που υπέγραψε ο ΣΥΡΙΖΑ μας υποχρεώνει να τους χρυσοπληρώνουμε και από πάνω.
Από τη δική του πλευρά, το ελληνικό κράτος και οι αρμόδιες υπηρεσίες έχουν αποφύγει μέχρι σήμερα να εφαρμόσουν υπέρ αυτών τις ρήτρες τις οποίες έχουν υπογράψει και αφορούν υποχρεώσεις της Hellenic Train στις οποίες αυτή δεν είναι συνεπής. Και το ελληνικό Δημόσιο να απαιτήσει αποζημίωση για λογαριασμό του.
Μία από τις υποχρεώσεις που συνεχώς αθετούσε η Hellenic Train ήταν, με βάση τη συμφωνία, ότι θα έπρεπε τα τρένα να κινούνται για λόγους ασφαλείας με ορισμένη ταχύτητα. Και υπάρχει ρήτρα πως αν αυτή η υποχρέωση δεν ετηρείτο θα έπρεπε να καταβάλλεται χρηματική ποινή προς το ελληνικό Δημόσιο.
Αυτά τα όρια ταχύτητας συνεχώς ξεπερνιούνταν χωρίς εντούτοις το ελληνικό Δημόσιο να ζητήσει τη σχετική αποζημίωση για την αθέτηση από την εταιρεία της σχετικής υποχρεώσεώς της.
Μέσα δε στις αιτίες του τραγικού δυστυχήματος συγκαταλέγεται και η αυξημένη ταχύτητα των τρένων. Από δω και στο εξής πολλά ημαρτημένα απαιτείται να διορθωθούν. Και να καταλογιστούν ευθύνες στους ξένους διαχειριστές των ελληνικών σιδη ροδρόμων αλλά και να δοθούν απαντήσεις για τις παραλείψεις που έγιναν, όπως η προαναφερθείσα…
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Απογευματινή» στις 11/03/2025