Μία απλή, αλλά κρίσιμη αλλαγή στο ΕΚΑΒ
Για να γλιτώσουμε ανθρώπινες ζωές
Στην Ελλάδα του 2023 δεν είναι, σε καμία περίπτωση, δυνατόν και αποδεκτό να γνωρίζουμε όλοι μας πόση ώρα θα κάνει ο ντελιβεράς για να μας φέρει την πίτσα στο σπίτι μας, αλλά να μην γνωρίζουμε ποτέ και σε καμία περίπτωση, πόση ώρα θα κάνει να φθάσει στο σημείο της κλήσης μας το ασθενοφόρο του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας (ΕΚΑΒ)…
Έτσι είναι και είναι πολύ σημαντικό. Ένα από τα πλέον σημαντικά ζητήματα, τα οποία οφείλει να λύσει η ίδια διοίκηση του ΕΚΑΒ, σε συνεργασία με τους εργαζομένους του Κέντρου, πέραν από την δραστική βελτίωση των χρόνων ανταπόκρισης των ασθενοφόρων και των κινητών μονάδων στα σημεία των περιστατικών, είναι ότι το τηλεφωνικό κέντρο του ΕΚΑΒ εξακολουθεί, ακόμη και στις μέρες μας, ακόμη και το 2023 να λειτουργεί υπό... «πέπλο μυστηρίου και μυστικότητας».
Ουδέποτε το τηλεφωνικό κέντρο του ΕΚΑΒ ενημερώνει αρμοδίως και επισήμως τους πολίτες σε πόση ώρα - περίπου - αναμένεται να καταφθάσει ένα ασθενοφόρο ή μία κινητή μονάδα με γιατρό στο σημείο του περιστατικού…
Μεταφέραμε την εύλογη παρατήρησή μας στον ίδιο τον πρόεδρο του ΕΚΑΒ, τον Νίκο Παπαευσταθίου, ο οποίος άκουσε με ιδιαίτερη προσοχή και με έκδηλο ενδιαφέρον τα λόγια μας για το θέμα. Ας ελπίσουμε ότι θα εισακουστούμε αρμοδίως και θα αφαιρεθεί άμεσα και οριστικά αυτό το «πέπλο μυστηρίου και μυστικότητας» από τη λειτουργία του πολύτιμου τηλεφωνικού κέντρου του ΕΚΑΒ.
Θα σωθούν ανθρώπινες ζωές. Είναι βέβαιο.