Αθόρυβος, εργατικός και... ψηφιακός. Ο Eρικ Θανόπουλος-Παρκς είναι ίσως ο λιγότερο γνωστός στο ευρύ κοινό σύμβουλος του Κυριάκου Μητσοτάκη και μέλος του ευρύτερου επιτελείου του, αλλά η δουλειά που έχει κάνει είναι αντιστρόφως ανάλογη της αναγνωρισιμότητας που έχει: άτυπος σύμβουλος του πρωθυπουργού όσο ήταν ακόμα αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ο σαραντάρης Ελληνοαμερικανός ασχολείται με τα ψηφιακά εργαλεία και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της Νέας Δημοκρατίας -πλέον και της κυβέρνησης- και αποτελεί έναν πολύτιμο κρίκο στην αλυσίδα της επικοινωνιακής στρατηγικής του κ. Μητσοτάκη. Η παρουσία του στο Μαξίμου δεν είναι τακτική, ενώ σπάνια συμμετέχει σε συσκέψεις, αλλά η συμβολή του στην εικόνα της Ν.Δ. στο Διαδίκτυο και στα social media είναι καθοριστική.

Η πορεία

Ο Ερικ Παρκς γεννήθηκε το 1975 στην Αθήνα. Πήρε τον πρώτο του υπολογιστή (έναν ZX Spectrum 48) στην ηλικία των επτά ετών και αγάπησε αμέσως τον κόσμο των νέων τεχνολογιών. Σπούδασε Εγκληματολογία στο Πανεπιστήμιο του Μέριλαντ στις ΗΠΑ και Νομική στο Πανεπιστήμιο του Εσεξ στη Βρετανία και ξεκίνησε να εργάζεται ως δικηγόρος στο Κολοράντο, για να κάνει πολύ γρήγορα στροφή στην καριέρα του και να ασχοληθεί με τις τηλεπικοινωνίες, τον σχεδιασμό βιντεοπαιχνιδιών και την ψηφιακή διαφήμιση στην Αμερική, στα Βαλκάνια και, φυσικά, στην Ελλάδα.

Στην Αθήνα επέστρεψε πριν από περίπου δέκα χρόνια. Τότε, σε ένα γραφείο στο Γκάζι, δίπλα στις γραμμές του τρένου, μια ομάδα νέων και ταλαντούχων Ελλήνων εργαζόταν πάνω σε βιντεοπαιχνίδια και ψηφιακές εφαρμογές, αναζητώντας καινοτόμες ιδέες και, φυσικά, χρηματοδότηση. Ο Ερικ Παρκς δεν ήταν αρχικά μέλος της ομάδας αυτής, έγινε όμως πολύ γρήγορα. Σε ένα καφέ στον Πειραιά, τα ιδρυτικά μέλη της ομάδας τον έπεισαν να αφήσει τη δουλειά που είχε τότε ως διευθυντής σε τεχνική εταιρεία που έφτιαχνε σταθμούς κινητής τηλεφωνίας στα Σκόπια και να γυρίσει στην Ελλάδα. Ολοι μαζί έστυψαν το μυαλό τους για να βρουν μια καινοτόμο εφαρμογή (application), η οποία θα μπορούσε να προσελκύσει το ενδιαφέρον του κοινού και να αποτελέσει, έτσι, το «όχημα» μιας επικερδούς επιχείρησης.

Υστερα από πολλή δουλειά, μπόλικα ταξίδια και αρκετή υπομονή και επιμονή, κατάφεραν όχι μόνο να γεννήσουν την κατάλληλη ιδέα, αλλά και να αντλήσουν συνολικά 350.000 δολάρια από Αμερικανούς, Ρώσους και Κινέζους επενδυτές για να την εφαρμόσουν. Ετσι, τον Δεκέμβριο του 2010 δημιουργήθηκε η εφαρμογή gipht.me (και η ομώνυμη εταιρεία) για «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα. Πρόκειται για έναν συνδυασμό των λέξεων «gift» και «phone», με την εφαρμογή (σ.σ.: αργότερα μετονομάστηκε σε pinnata) να προσφέρει στους χρήστες τη δυνατότητα να στέλνουν «έξυπνο», προσωποποιημένο περιεχόμενο, όπως διαδραστικές κάρτες, μηνύματα με εποχικό περιεχόμενο, ενθύμια στιγμών, κουπόνια, προσφορές κλπ. Ως εξωτερικός σύμβουλος, μάλιστα, στην gipht. me ήταν για ένα διάστημα ο 27χρονος τότε Κυριάκος Πιερρακάκης, νυν υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Ταλαντούχος 

Ο Ερικ Παρκς, από τους πιο ταλαντούχους στην startup σκηνή και ειδικά στην ψηφιακή διαφήμιση στην Ελλάδα, συνεργάστηκε και με άλλες νεοφυείς επιχειρήσεις (Pollfish, Novoville κ.ά.), ενώ έγινε επικεφαλής του ψηφιακού τμήματος της διαφημιστικής εταιρείας Leo Burnett και αργότερα της The Newtons Laboratory και της TempoOMD. Το 2013 ήταν, μάλιστα, επικεφαλής της επιτροπής για τα ψηφιακά βραβεία στον θεσμό «Ερμής» Awards της Ενωσης Διαφημιστών Ελλάδας.

Εναν χρόνο νωρίτερα, το 2012, η ομιλία του στη διοργάνωση TEDx Θεσσαλονίκης είχε δημιουργήσει αίσθηση και είχε συζητηθεί με θετικά σχόλια, αφού είχε περιγράψει πολύ ζωντανά και παραστατικά, με αναφορές στην ελληνική μυθολογία, τις δυσκολίες που πέρασε ως νέος επιχειρηματίας ο ίδιος και η ομάδα του gipht.me, μέχρι τελικά να ταξιδέψουν στη Σίλικον Βάλεϊ και να εξασφαλίσουν την πολυπόθητη χρηματοδότηση από το εξωτερικό.

Εν έτει 2019, πατέρας δύο παιδιών πλέον και καταξιωμένος στη διαφημιστική αγορά -με πλήθος βραβείων-, ο Ερικ Παρκς ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στη σταδιοδρομία του, ως αρμόδιος για τα ψηφιακά μέσα του πρωθυπουργού.

Δημοσιεύθηκε στα Παραπολιτικά 24/8/2019