Στους ποδοσφαιριστές αρέσουν τα μοντέλα, οι τραγουδίστριες, οι χορεύτριες και κάποιες ηθοποιοί – αλλά και οι ποδοσφαιριστές αρέσουν στις γυναίκες. Γιατί; Διότι είναι νέοι, έχουν πάθος και ενέργεια, ωραία γυμνασμένα σώματα, δημοσιότητα και χρήμα. Άσε που οι περισσότεροι είναι λάτρεις του γυναικείου φύλου και πέφτουν με τα μούτρα. Ε, τι άλλο θέλει μια γυναίκα;

Έχω τύχει σε πάρτι όπου ένα γνωστό μοντέλο έρχεται και μου δείχνει μήνυμα στο κινητό της. “Γειά σου, είμαι ο…., ποδοσφαιριστής του Ολυμπιακού και της Εθνικής Ελλάδας και θέλω να βγούμε για ένα καφέ”. Δεν γράφω ονόματα για να μην τους εκθέσω και τους δύο, αλλά η κοπέλα είχε σκάσει στα γέλια. Μου εξομολογήθηκε πως αρκετά νέα αγόρια των γηπέδων την φλερτάρουν στέλνοντας της τέτοια sms.

Διάβαζα ένα άρθρο, από τα παλιά, εκείνα που μου αρέσουν, για την Μάρω Κοντού και τον άσσο του Ολυμπιακού Σάββα Θεοδωρίδη, και στην συνέχεια αναφερόταν στον Ηλία Υφαντή, ο οποίος είχε γίνει ανάρπαστος από διάφορες καλλιτέχνιδες. Ο Υφαντής – Πειραιώτης και τρομερός γκολτζής ήταν η βεντέτα του Ολυμπιακού και ωραίο παιδί. Όλες τον ήθελαν κι’ αυτός δεν χαλούσε χατίρια. Δεν είχε πρόβλημα ούτε με ηλικίες, ούτε με κοινωνικά status. Ήταν άντρας που το γλεντούσε το θέμα. Πάρα πολύ συχνά ξενυχτούσε και δεν εμφανιζόταν στις προπονήσεις με αποτέλεσμα κάποια στιγμή να φάει αποκλεισμό ενός έτους - ποινή η οποία τις επόμενες ημέρες όμως μετατράπηκε σε αποκλεισμό από ένα – δύο παιχνίδια.

_______
________1

Οι έρωτες των άσων των γηπέδων ήταν ανέκαθεν ένα πιπεράτο θέμα για τις σελίδες των εφημερίδων και των περιοδικών, πράγμα που συνεχίζεται μέχρι τώρα. Όταν μάλιστα ο ποδοσφαιριστής βγαίνει με κάποια γνωστή celebrity της πίστας ή της TV, τρίβουν τα χέρια τους.

Ας δούμε κάποια από τα περισσότερο ή λιγότερο γνωστά ποδοσφαιρικά love story που άφησαν εποχή.

Λοιπόν, μια φορά κι’ ένα καιρό, πριν τον πόλεμο ήταν ένα λαϊκό παιδί που έπαιζε μπάλα στον Ολυμπιακό και λεγόταν Λεωνίδας Ανδριανόπουλος. Κανείς δεν ήξερε για την σχέση του με την Δέσπω Διαμαντίδου. Ήταν κρυφό και μυστικό μέχρι που η Δέσπω πέθανε το 2004, και ο Λεωνίδας – 96 ετών - μίλησε γι’ αυτήν στο βιβλίο τού Δημήτρη Καπράνου «Ο τελευταίος των πέντε»: “Τώρα που η Δέσπω Διαμαντίδου δεν υπάρχει πια στη ζωή, αποκαλύπτω το όνομά της. Σήμερα, δυστυχώς, οι αθλητές βγάζουν στο μεϊντάνι τις σχέσεις τους, ακόμη και παντρεμένοι. Ένας κύριος ποτέ δεν αποκαλύπτει τα ονόματα των ερώτων του. Ο έρωτας είναι μυστήριο, όχι εμπόριο.

_______________________

Και από την Δέσπω Διαμαντίδου, περνάμε στην Ρένα Βλαχοπούλου, η οποία ξεκίνησε την ερωτική της ζωή πολύ νωρίς και μάλιστα με ποδοσφαιριστή. Ήταν ανήλικη όταν γνώρισε τον πρώτο της έρωτα, τον κύπριο ποδοσφαιριστή της AEK Κώστα Βασιλείου. Τον γνώρισε το 1938 σε ηλικία δεκαέξι ετών ενώ δούλευε σε ένα ζαχαροπλαστείο στην Κέρκυρα. Ωραίο παιδί ο Βασιλείου και φίρμα στη μεγάλη ομάδα της AEK, ξετρέλανε την μικρή Ρένα η οποία την επόμενη χρονιά τον ακολούθησε στην Αθήνα όπου και παντρεύτηκαν με τις ευχές των γονιών της. Ο γάμος τους διαλύθηκε δύο χρόνια αργότερα. Σε αυτό συνέβαλε ένας άλλος άνθρωπος του ποδοσφαίρου, ο τότε αρχηγός του Παναθηναϊκού Γιάννης Κωστόπουλος, γιος τραπεζίτη, τον οποίο η Ρένα Βλαχοπούλου παντρεύτηκε το 1942.

________________

Περνάμε στην περίπτωση του Γιώργου Κούδα, ο οποίος από μικρός έγινε φίρμα στον ΠΑΟΚ, αλλά το 1966 (20 ετών) εγκατέλειψε την ομάδα και εγκαταστάθηκε στον Πασαλιμάνι με στόχο να… “εκβιάσει” μεταγραφή στον Ολυμπιακό. Σπάνιο ποδοσφαιρικό ταλέντο, ωραίο παιδί, και πάνω από όλα αρρενωπός και συνεσταλμένος. Στον Πειραιά γνωρίστηκε με την 19χρονη χορεύτρια και εκκολαπτόμενη τραγουδίστρια Μαρία Μπόνου ή Μαρί Μπονέ, όπως ήταν το καλλιτεχνικό της ψευδώνυμο. Οι κοινές εμφανίσεις τους πήραν μεγάλη δημοσιότητα και τα παιδιά συγκατοίκησαν. Δύο χρόνια μετά που ο Κούδας επέστρεψε στον ΠΑΟΚ, η Μαρί πήγε μαζί του και παντρεύτηκαν. Τα γράφει όλα ο Κούδας στα απομνημονεύματά του που εκδόθηκαν με τίτλο “Της ζωής μου το παιχνίδι”. Ο γάμος διαλύθηκε το 1976 λόγω ασυμφωνίας χαρακτήρων.

______-___________________1_

Η περίπτωση Μίμης Στεφανάκος είναι μεγάλη και περίπλοκη. Μεταπολεμικά υπήρξαν κάποιοι άντρες που αναστάτωναν τις γυναίκες και μάλιστα τις καλλιτέχνιδες. Ο Μίμης Στεφανάκος συνδύαζε ομορφιά, ποδόσφαιρο και κινηματογράφο, οπότε ορδές οι γυναίκες έτρεχαν ξωπίσω του. Το 1956 μεταγράφηκε στον Ολυμπιακό, με τον οποίο γνώρισε μεγάλες δόξες. Εκτός από την τέχνη της μπάλας, έμαθε αρκετά καλά και την τέχνη του έρωτα. Κυριολεκτικά ανάρπαστος από τραγουδίστριες, χορεύτριες και ηθοποιούς – όλες τις ικανοποιούσε. Μια σχέση του που πήρε δημοσιότητα ήταν αυτή με την τραγουδίστρια Λάουρα. Και ενώ όλοι πίστευαν πως θα την παντρευτεί, αυτός παντρεύτηκε την ανερχόμενη χορεύτρια του μουσικού θεάτρου και ηθοποιό Μάρθα Καραγιάννη. Παντρεύτηκαν το 1961 και χώρισαν έπειτα από δύο χρόνια. Την απατούσε συστηματικά λες και δεν έτρεχε τίποτα. Ακόμα και όταν έμεινε έγκυος και απέβαλε, αντί να είναι στο πλευρό της, αυτός έτρεχε με άλλες.

Χρόνια αργότερα η Μάρθα Καραγιάννη άλλαξε ομάδα και πέρασε στο αντίπαλο στρατόπεδο, αναζητώντας τον έρωτα στην αγκαλιά του τερματοφύλακα του Παναθηναϊκού Βασίλη Κωνσταντίνου. Και σ’ αυτήν την περίπτωση ατύχησε γιατί κι’ αυτός αποδείχτηκε γυναικάς. Νυχτοπερπατημένος και γυναικοκατακτητής τροφοδοτούσε με φωτογραφίες και ειδήσεις το κοσμικό ρεπορτάζ όσο λίγοι. Τα πράγματα όμως στους οπαδούς είχαν αρχίσει να αγριεύουν και οι φανατικοί δεν χαρίζονταν σε κανέναν. Ευτυχώς που η Καραγιάννη ήταν έξω καρδιά, γιατί στο γήπεδο την έβριζαν χυδαία.

Από τον Παναθηναϊκό για τα νυχτοπερπατήματά του ξεχώριζε και ο Λάκης Πετρόπουλος, ο οποίος κρατούσε πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία «Οι άσσοι του γηπέδου» σε σκηνοθεσία Βασίλη Γεωργιάδη και σενάριο Ιάκωβου Καμπανέλλη, η οποία προβλήθηκε στις κινηματογραφικές αίθουσες το 1957.

____________________

Στα τέλη της δεκαετίας του 1950 κατέβηκαν στην Αθήνα ο Τάκης Λουκανίδης από τη Δόξα Δράμας και ο τερματοφύλακας της Καλαμαριάς Παράσχος Αυγητίδης. Ο πρώτος φόρεσε την πράσινη φανέλα του Παναθηναϊκού και ο δεύτερος την ερυθρόλευκη του Ολυμπιακού. Και οι δύο αμέσως μπήκαν στο στόχαστρο των γυναικών κάθε ηλικίας και κοινωνικής τάξης. Ο Αυγητίδης, προτού εγκαταλείψει το ποδόσφαιρο και μετακομίσει στο Γιοχάνεσμπουργκ της Νοτίου Αφρικής, διατηρούσε δεσμό με τη μεγάλη βεντέτα του ελαφρολαϊκού τραγουδιού Καίτη Μπελίντα, η οποία το 1962 κέρδισε το πρώτο βραβείο στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης με το τραγούδι «Οι αλυσίδες». Ο Λουκανίδης είχε σχέση με την ηθοποιό Αννα Φόνσου, η οποία ήταν τότε ανερχόμενη σταρ του σινεμά. Αλλά επειδή είπαμε ότι οι γυναίκες σχημάτιζαν ουρές πίσω από τους ποδοσφαιριστές, όπως λέει ο ίδιος στο βιβλίο με τα απομνημονεύματα του “Εγώ ο Τάκης Λουκανίδης”, προτού γνωρίσει την Φόνσου, έμπλεξε σε μια περιπέτεια με μια πιτσιρίκα ονόματι Γιούλα, η μητέρα της οποίας τον κατήγγειλε στην αστυνομία, άδικα όπως αποδείχθηκε εκ των υστέρων, ότι αποπλάνησε την κόρη της και ο Λουκανίδης πέρασε προφυλακισμένος 20 ημέρες στις φυλακές Αβέρωφ.

__________

Περιζήτητος γαμπρός ήταν και ο σέντερ φορ του Ολυμπιακού Γιώργος Σιδέρης, ο οποίος άναβε φωτιές στις καρδιές των κοριτσιών με την ίδια συχνότητα που έβαζε γκολ. Για ένα διάστημα έκανε παρέα με τη χορεύτρια και σοουγούμαν Έρρικα Μπρόγερ, μετέπειτα κυρία Βουτσά.

Το πιο διάσημο ζευγάρι του ποδοσφαίρου και του τραγουδιού ήταν ο Μίμης Δομάζος και η αξέχαστη Βίκυ Μοσχολιού. Όταν έβγαινε ο Δομάζος πάντα πρώτος από τα αποδυτήρια στον αγωνιστικό χώρο και από τα μεγάφωνα έπαιζαν τον «Αλήτη» του Γιώργου Ζαμπέτα με τη Μοσχολιού, το θερμόμετρο ανέβαινε στα ύψη. Οι Παναθηναϊκοί παθιάζονταν, ενώ οι αντίπαλοι οπαδοί σκαρφίζονταν συνθήματα για να τον πικάρουν. Τις μεγάλες επιτυχίες τους οι παίκτες του Παναθηναϊκού τις γλεντούσαν στο κέντρο που τραγουδούσε η Μοσχολιού, όπου σύχναζε τα περισσότερα βράδια και ο «στρατηγός», χωρίς όμως το ξενύχτι να επηρεάσει την καριέρα του. Έπαιξε μπάλα ως τα σαράντα. Στον γάμο τους 30.000 κόσμος έκανε κατάληψη στους γύρω δρόμους από την εκκλησία της Μητρόπολης και μοιράστηκαν πάνω από 7.000 μπομπονιέρες.

Από τις πιο μακροχρόνιες είναι η ερωτική ιστορία του Τάσου Μητρόπουλου του άσου του Εθνικού και του Ολυμπιακού, ο οποίος καμάρωνε που έζησε έναν μοναδικό έρωτα με τη γνωστή πρωταγωνίστρια του ελληνικού κινηματογράφου Έλενα Ναθαναήλ. Δέκα χρόνια μικρότερος της, αλλά τρομερά ερωτευμένος που έλεγε: “Είναι τα φώτα μου, σε αυτήν οφείλω τη ζωή μου, ό,τι έκανα ως σήμερα”. Όλοι πιστεύαμε ότι θα παντρευτούν, αλλά τελικά γάμος δεν έγινε. Η σχέση τους κράτησε πάνω από 20 χρόνια.

Αυτό το ρεπορτάζ θα μπορούσε να μην έχει τέλος, γιατί αν αρχίσουμε να γράφουμε για τον Ντέμη Νικολαΐδη, την Βανδή, την Αγγλική Ηλιάδη με τον Γκέντζογλου, την Φουρέϊρα, τον Γιώργο Σαμαρά κτλ. κτλ. θα ξημερώσουμε. Φτάνει λοιπόν μέχρις εδώ. Ίσως σε κάποιο άλλο άρθρο οι υπόλοιποι.

_______-_________________

Ο Μίμης Στεφανάκος με την Μελίνα Μερκούρη

__________-____________

Μάρθα Καραγιάννη – Βασίλης Κωνσταντίνου