Ken Block: «Έφυγε» ο «μάγος» του αυτοκινήτου
Ο άνθρωπος που έφερε την ακροβατική οδήγηση στις… μάζες πέρασε στην αιωνιότητα
Εκατομμύρια άνθρωποι στον πλανήτη έχουν δει τουλάχιστον μία φορά στη ζωή τους τον Ken Block να πραγματοποιεί τα ακροβατικά κόλπα του πίσω από το τιμόνι κάποιου πανίσχυρου αυτοκινήτου με εκατοντάδες (ή και χιλιάδες) ίππους, βασανίζοντας αδυσώπητα τα ελαστικά του και πλαγιολισθαίνοντας λίγα εκατοστά πριν από την καταστροφή. Τα βίντεό του αποτελούσαν τον ορισμό του viral, πριν η χρήση του όρου γίνει ευρέως διαδεδομένη, κάνοντας τον Αμερικανό έναν από τους πρώτους αστέρες του YouTube.
Η σειρά των εντυπωσιακών παραγωγών ξεκίνησε το 2008 και τέσσερα χρόνια αργότερα το 5ο βίντεο της σειράς Gymkhana θα είχε 5 εκατομμύρια προβολές εντός των πρώτων 24 ωρών από την ανάρτησή του.
Λίγοι άνθρωποι έχουν επηρεάσει την κουλτούρα του αυτοκινήτου τα τελευταία χρόνια όσο ο Ken Block. Ακόμα και εκείνοι που δεν είχαν ασχοληθεί ποτέ με το αντικείμενο του αυτοκινήτου μαγεύονταν από τα βίντεό του, που συνδύαζαν πρακτικές κασκαντέρ με την οδηγική ικανότητα και ακρίβεια που απαιτούνται στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αλλωστε, το Gymkhana είναι μια μορφή αγώνων στην οποία οι συμμετέχοντες κάνουν εντυπωσιακές φιγούρες ακριβείας, συνήθως πλαγιολισθαίνοντας σε αρκετά υψηλές ταχύτητες.
Ο Ken Block είχε καταφέρει να αιχμαλωτίσει τη φαντασία του κοινού χρησιμοποιώντας τις εξαιρετικές ικανότητές του πίσω από το τιμόνι, για να δημιουργήσει μια μορφή Τέχνης σε τέσσερις τροχούς, πάντα με μια δόση χιούμορ. Ηταν χαρισματικός οραματιστής και είχε την ικανότητα να εκμεταλλευτεί τη διασκέδαση εμπορικά με πολύ επιτυχημένο τρόπο. Ανέβασε σε νέα επίπεδα την ψυχαγωγία που μπορεί να δημιουργηθεί με ένα… απλό αυτοκίνητο, παρέχοντας μια διαφορετική οπτική γωνία από τον αρκετά «αποστειρωμένο» -τουλάχιστον στις κορυφαίες μορφές τουμηχανοκίνητο αθλητισμό.
Το 2005, ο Block ξεκίνησε σε πολύ μεγάλη ηλικία (38 ετών) την ενασχόλησή του με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αγωνιζόμενος στο Εθνικό Πρωτάθλημα Ράλι των ΗΠΑ, για να ανακηρυχθεί καλύτερος πρωτοεμφανιζόμενος οδηγός της χρονιάς. Την επόμενη χρονιά βρέθηκε στη Rally Team USA της Subaru με τον πρωταθλητή motocross Travis Pastrana και συμμετείχε για πρώτη φορά στα X Games, μια εκδήλωση extreme sports. To 2010 ξεκίνησε τη συνεργασία του με τη Ford και έγινε συνιδρυτής της ομάδας που δύο χρόνια αργότερα θα μετονομαζόταν σε Hoonigan.
Είναι ένας από τους ελάχιστους Αμερικανούς που έχουν σημειώσει βαθμούς στο WRC, δηλαδή το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Αγωνίστηκε επίσης στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rallycross, ενώ πέρυσι έχασε τον τίτλο στο Πρωτάθλημα Ράλι των ΗΠΑ για μόλις οκτώ βαθμούς.
Ο Ken Block μπορεί να μην είναι πια μαζί μας, αλλά θα μείνει για πάντα στην Ιστορία ως πρωτοπόρος, παράτολμος και ασυμβίβαστος. Εψαχνε πάντα πιο απαιτητικά κόλπα, πλάνα και προκλήσεις και είναι ειρωνικό ότι ένας άνθρωπος ο οποίος γύρισε τον κόσμο ρισκάροντας τη ζωή του τραυματίστηκε θανάσιμα οδηγώντας snowmobile κοντά στο σπίτι του, στη Γιούτα των ΗΠΑ. Ανεβαίνοντας μια απότομη πλαγιά, το όχημα ανετράπη και τον καταπλάκωσε… Ηταν 55 ετών.
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παραπολιτικά στις 7 Ιανουαρίου 2023
Η σειρά των εντυπωσιακών παραγωγών ξεκίνησε το 2008 και τέσσερα χρόνια αργότερα το 5ο βίντεο της σειράς Gymkhana θα είχε 5 εκατομμύρια προβολές εντός των πρώτων 24 ωρών από την ανάρτησή του.
Λίγοι άνθρωποι έχουν επηρεάσει την κουλτούρα του αυτοκινήτου τα τελευταία χρόνια όσο ο Ken Block. Ακόμα και εκείνοι που δεν είχαν ασχοληθεί ποτέ με το αντικείμενο του αυτοκινήτου μαγεύονταν από τα βίντεό του, που συνδύαζαν πρακτικές κασκαντέρ με την οδηγική ικανότητα και ακρίβεια που απαιτούνται στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αλλωστε, το Gymkhana είναι μια μορφή αγώνων στην οποία οι συμμετέχοντες κάνουν εντυπωσιακές φιγούρες ακριβείας, συνήθως πλαγιολισθαίνοντας σε αρκετά υψηλές ταχύτητες.
Ο Ken Block είχε καταφέρει να αιχμαλωτίσει τη φαντασία του κοινού χρησιμοποιώντας τις εξαιρετικές ικανότητές του πίσω από το τιμόνι, για να δημιουργήσει μια μορφή Τέχνης σε τέσσερις τροχούς, πάντα με μια δόση χιούμορ. Ηταν χαρισματικός οραματιστής και είχε την ικανότητα να εκμεταλλευτεί τη διασκέδαση εμπορικά με πολύ επιτυχημένο τρόπο. Ανέβασε σε νέα επίπεδα την ψυχαγωγία που μπορεί να δημιουργηθεί με ένα… απλό αυτοκίνητο, παρέχοντας μια διαφορετική οπτική γωνία από τον αρκετά «αποστειρωμένο» -τουλάχιστον στις κορυφαίες μορφές τουμηχανοκίνητο αθλητισμό.
Ο επιχειρηματίας
Πίσω στο 1993, όταν οι βασικές ασχολίες του Καλιφορνέζου συμπεριλάμβαναν skate και snowboard, ο Ken Block μαζί με τον Damon Way (μεγαλύτερο αδερφό του επαγγελματία skateboarder Danny Way) ίδρυσαν την DC Shoes, εταιρεία εξειδικευμένων υποδημάτων για σπορ δράσης, η οποία γιγαντώθηκε με την υποστήριξη πολλών μουσικών σχημάτων, όπως οι Cypress Hill, οι Beastie Boys και μέλη των Linkin Park και Βlink-182. Το 2004, η Quicksilver θα αγόραζε την DC Shoes έναντι 88 εκατομμυρίων δολαρίων, με τον Block να παραμένει υψηλόβαθμο στέλεχός της. H εμπειρία που συγκέντρωσε στον τομέα της προώθησης o Καλιφορνέζος με την DC Shoes, σε συνδυασμό με την άσβεστη δίψα του για ρίσκο τον ανήγαγαν σε παγκόσμιο αστέρα.Το 2005, ο Block ξεκίνησε σε πολύ μεγάλη ηλικία (38 ετών) την ενασχόλησή του με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αγωνιζόμενος στο Εθνικό Πρωτάθλημα Ράλι των ΗΠΑ, για να ανακηρυχθεί καλύτερος πρωτοεμφανιζόμενος οδηγός της χρονιάς. Την επόμενη χρονιά βρέθηκε στη Rally Team USA της Subaru με τον πρωταθλητή motocross Travis Pastrana και συμμετείχε για πρώτη φορά στα X Games, μια εκδήλωση extreme sports. To 2010 ξεκίνησε τη συνεργασία του με τη Ford και έγινε συνιδρυτής της ομάδας που δύο χρόνια αργότερα θα μετονομαζόταν σε Hoonigan.
Είναι ένας από τους ελάχιστους Αμερικανούς που έχουν σημειώσει βαθμούς στο WRC, δηλαδή το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Αγωνίστηκε επίσης στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rallycross, ενώ πέρυσι έχασε τον τίτλο στο Πρωτάθλημα Ράλι των ΗΠΑ για μόλις οκτώ βαθμούς.
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παραπολιτικά στις 7 Ιανουαρίου 2023