Πως η αστυνομία έφτασε στους παραχαράκτες με τα “μαϊμού” έργα τέχνης - Ο εγκέφαλος της σπείρας και οι συνεργοί του
Εγκέφαλος της σπείρας φέρεται να είναι ένας 35χρονος άνδρας που ερχόταν σε επαφή με οίκους δημοπρασιών και διαπραγματευόταν τις αγοραπωλησίες.
Γνωστοί οίκοι δημοπρασίας και ιδιώτες συλλέκτες φαίνεται πως έχουν πέσει θύματα του σημαντικότερου εν Ελλάδι κυκλώματος παραχαρακτών, το οποίο εξάρθρωσαν αστυνομικοί της Ασφάλειας Κρήτης. Επί 10 μήνες οι Αρχές παρακολουθούσαν τη δράση της πενταμελούς ομάδας, που πλαστογραφούσε πίνακες των κορυφαίων καλλιτεχνών, Ελλήνων και ξένων, μεταξύ των οποίων ο Πικάσο, ο Μονέ και ο Βίνσεντ Βαν Γκονγκ, και εν συνεχεία με πλαστά έγγραφα τους διέθεταν προς πώληση, κυρίως στο εξωτερικό. Από τους 18 πίνακες που εντοπίστηκαν έως τώρα, οι 10 έχει ήδη διαπιστωθεί πως είναι πλαστοί, ενώ εκκρεμούν οι εκτιμήσεις για τους υπόλοιπους.
Οι αστυνομικοί του Οργανωμένου Εγκλήματος της Περιφέρειας Κρήτης κατάφεραν μάλιστα σε συνεργασία με την Ιντερπόλ και τις βουλγαρικές Αρχές να αποτρέψουν την τελευταία στιγμή την πώληση ενός τέτοιου πλαστού πίνακα, δήθεν έργου του εξπρεσιονιστή Τζάκσον Πόλοκ, σε δημοπρασία στη Σόφια έναντι 12.000.000 ευρώ. Το πρόβλημα, σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, ως προς τη διαπίστωση του ακριβούς αριθμού των πωληθέντων πινάκων μέσω δημοπρασιών, είναι πως οι διεθνείς οίκοι δεν είναι διατεθειμένοι να βοηθήσουν την αστυνομική έρευνα, αφού έτσι θα πληγεί η αξιοπιστία τους.
Για αυτό τον λόγο οι αστυνομικοί έχουν στρέψει τις έρευνές τους στους ιδιώτες συλλέκτες, οι οποίοι φέρεται να αγόρασαν τους πίνακες που συνοδεύονταν με τα πλαστά πιστοποιητικά και πλήρωσαν αδρά τα μέλη του κυκλώματος. Εγκέφαλος της σπείρας φέρεται να είναι ένας 35χρονος άνδρας που ερχόταν σε επαφή με οίκους δημοπρασιών και διαπραγματευόταν τις αγοραπωλησίες.
Το πρόσωπο ενδιαφέροντος είναι ο 61χρονος ζωγράφος (πιθανότατα πατέρας του 35χρονου), τον οποίο οι αστυνομικοί χαρακτηρίζουν ως έναν εκ των κορυφαίων του είδους του. Τα αντίγραφά του ήταν κορυφαίας ποιότητας, ενώ χρησιμοποιούσε εξαιρετικές τεχνικές «ψησίματος» για την παλαίωση των πινάκων αλλά και των εγγράφων που τους συνόδευαν. Τα υπόλοιπα μέλη της σπείρας ήταν μία 69χρονη από τη Ρουμανία (μητέρα του 35χρονου), που εμφανιζόταν ως συλλέκτρια έργων τέχνης σε υποψήφια θύματα, ένας 56χρονος που είχε αναλάβει την αποστολή των πινάκων και την είσπραξη των κερδών, καθώς και μία 48χρονη ιδιοκτήτρια καταστήματος κατασκευής σφραγίδων.
Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή
Πλαστοί πίνακες από το 2014
Το κύκλωμα, σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, δρούσε από το 2014 και τα κέρδη του ανέρχονται σε τουλάχιστον 6.000.000 ευρώ. Εντόπιζαν σπάνιους πίνακες και στη συνέχεια μέλος της σπείρας με ιδιαίτερες γνώσεις ζωγραφικής και παλαίωσης προχωρούσε στις πλαστογραφίες. Μάλιστα φρόντιζαν τα «έργα τέχνης» να διαθέτουν έγγραφα, ακόμη και αφιερώσεις, που συνήθως φέρεται να είχαν κάνει προς τους προηγούμενους ιδιοκτήτες οι ίδιοι οι καλλιτέχνες. Ως ιδιοκτήτες εμφανίζονταν επιφανείς πολίτες και γνωστοί πολιτικοί που έχουν πεθάνει εδώ και χρόνια.Οι αστυνομικοί του Οργανωμένου Εγκλήματος της Περιφέρειας Κρήτης κατάφεραν μάλιστα σε συνεργασία με την Ιντερπόλ και τις βουλγαρικές Αρχές να αποτρέψουν την τελευταία στιγμή την πώληση ενός τέτοιου πλαστού πίνακα, δήθεν έργου του εξπρεσιονιστή Τζάκσον Πόλοκ, σε δημοπρασία στη Σόφια έναντι 12.000.000 ευρώ. Το πρόβλημα, σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, ως προς τη διαπίστωση του ακριβούς αριθμού των πωληθέντων πινάκων μέσω δημοπρασιών, είναι πως οι διεθνείς οίκοι δεν είναι διατεθειμένοι να βοηθήσουν την αστυνομική έρευνα, αφού έτσι θα πληγεί η αξιοπιστία τους.
Για αυτό τον λόγο οι αστυνομικοί έχουν στρέψει τις έρευνές τους στους ιδιώτες συλλέκτες, οι οποίοι φέρεται να αγόρασαν τους πίνακες που συνοδεύονταν με τα πλαστά πιστοποιητικά και πλήρωσαν αδρά τα μέλη του κυκλώματος. Εγκέφαλος της σπείρας φέρεται να είναι ένας 35χρονος άνδρας που ερχόταν σε επαφή με οίκους δημοπρασιών και διαπραγματευόταν τις αγοραπωλησίες.
Το πρόσωπο ενδιαφέροντος είναι ο 61χρονος ζωγράφος (πιθανότατα πατέρας του 35χρονου), τον οποίο οι αστυνομικοί χαρακτηρίζουν ως έναν εκ των κορυφαίων του είδους του. Τα αντίγραφά του ήταν κορυφαίας ποιότητας, ενώ χρησιμοποιούσε εξαιρετικές τεχνικές «ψησίματος» για την παλαίωση των πινάκων αλλά και των εγγράφων που τους συνόδευαν. Τα υπόλοιπα μέλη της σπείρας ήταν μία 69χρονη από τη Ρουμανία (μητέρα του 35χρονου), που εμφανιζόταν ως συλλέκτρια έργων τέχνης σε υποψήφια θύματα, ένας 56χρονος που είχε αναλάβει την αποστολή των πινάκων και την είσπραξη των κερδών, καθώς και μία 48χρονη ιδιοκτήτρια καταστήματος κατασκευής σφραγίδων.
Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή