Ο Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ έχασε τη μήνυση κατά του Sotheby’s για απάτη με υπερτιμημένα έργα τέχνης
Το βατερλό του ολιγάρxη!
Ο ιδιοκτήτης του Σκορπιού είχε υποβάλει μήνυση για 15 έργα τέχνης
O Ρώσος ολιγάρχης Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ -ιδιοκτήτης του Σκορπιού, ως γνωστόν- τον τελευταίο καιρό συζητιόταν έντονα για τη δικαστική του διαμάχη με τον Sotheby’s. Τώρα όμως ο κροίσος και συλλέκτης θα κουβεντιάζεται, τουλάχιστον όσον αφορά τα της σχέσης του με τις τέχνες, για την ήττα του από τον πασίγνωστο οίκο δημοπρασιών για υπερτιμημένα έργα τέχνης. Όπως και για συνωμοσία του οίκου με τον Ελβετό έμπορο έργων τέχνης Ιβ Μπουβιέ, προκειμένου να πληρώσει υπέρογκα ποσά για τέσσερα έργα. Ανάμεσά τους ήταν το φημισμένο «Salvator Mundi» ή «Σωτήρας του κόσμου», απεικόνιση του Χριστού που αποδίδεται στον Λεονάρντο ντα Βίντσι κι εθεωρείτο το ακριβότερο έργο που πουλήθηκε ποτέ σε δημοπρασία.
Το Ομοσπονδιακό Δικαστήριο της Αμερικής αποφάσισε τελικά υπέρ του Sotheby’s. Ο δικηγόρος του δισεκατομμυριούχου, Ντάνιελ Κορνστάιν, από την πλευρά του αρκέστηκε να πει ότι η υπόθεση «πέτυχε τον στόχο μας, να ρίξουμε φως στην έλλειψη διαφάνειας που μαστίζει την αγορά τέχνης. Αυτή η μυστικότητα κατέστησε δύσκολη την απόδειξη μιας πολύπλοκης υπόθεσης συνέργειας και ηθικής αυτουργίας σε απάτη».
Δεν θα μάθουμε ποτέ όλη την αλήθεια, όπως εξάλλου συχνά συμβαίνει σε τέτοιου είδους συμφωνίες. Το μόνο που γνωρίζουμε είναι ότι έμπορος και συλλέκτης κατέληξαν σε διακανονισμό για τις διαφορές τους. Σύμφωνα με τα δικαστικά έγγραφα, ο Ιβ Μπουβιέ αγόρασε τον πίνακα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι για 83.000.000 δολάρια το 2013 για να τον πουλήσει την επόμενη ημέρα στον Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ για 127.500.000 δολάρια, ενώ εκείνος θέλησε με τη σειρά του να τον δημοπρατήσει στον οίκο Christie’s, το 2017, για 450.300.000 δολάρια!
Ζαλιστήκατε; Αν και το έργο αγοράστηκε από τον πρίγκιπα διάδοχο της Σαουδικής Αραβίας, Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν, δεν εκτέθηκε ποτέ στο Λούβρο, στο Άμπου Ντάμπι, λόγω αμφιβολιών για τη γνησιότητά του. Ο Ρώσος ολιγάρχης είχε υποβάλει μήνυση για 15 έργα τέχνης, για τα οποία πλήρωσε 1.000.000.000 δολάρια, κατηγορώντας τον έμπορο ότι τον χρέωσε «εξτρά»… «Καθ’ όλη τη διάρκεια της δίκης υπήρξε μια κραυγαλέα έλλειψη αποδεικτικών στοιχείων που παρουσιάστηκαν από τον ενάγοντα και, όπως ήταν σαφές από την αρχή, οι Sotheby’s τήρησαν αυστηρά όλες τις νομικές απαιτήσεις, τις οικονομικές υποχρεώσεις και τις βέλτιστες πρακτικές του κλάδου κατά τη διάρκεια των συναλλαγών αυτών των έργων Tέχνης», ανέφερε ο οίκος σε ανακοίνωσή του.
*Δημοσιεύθηκε στην «Απογευματινή»
Το Ομοσπονδιακό Δικαστήριο της Αμερικής αποφάσισε τελικά υπέρ του Sotheby’s. Ο δικηγόρος του δισεκατομμυριούχου, Ντάνιελ Κορνστάιν, από την πλευρά του αρκέστηκε να πει ότι η υπόθεση «πέτυχε τον στόχο μας, να ρίξουμε φως στην έλλειψη διαφάνειας που μαστίζει την αγορά τέχνης. Αυτή η μυστικότητα κατέστησε δύσκολη την απόδειξη μιας πολύπλοκης υπόθεσης συνέργειας και ηθικής αυτουργίας σε απάτη».
Δεν θα μάθουμε ποτέ όλη την αλήθεια, όπως εξάλλου συχνά συμβαίνει σε τέτοιου είδους συμφωνίες. Το μόνο που γνωρίζουμε είναι ότι έμπορος και συλλέκτης κατέληξαν σε διακανονισμό για τις διαφορές τους. Σύμφωνα με τα δικαστικά έγγραφα, ο Ιβ Μπουβιέ αγόρασε τον πίνακα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι για 83.000.000 δολάρια το 2013 για να τον πουλήσει την επόμενη ημέρα στον Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ για 127.500.000 δολάρια, ενώ εκείνος θέλησε με τη σειρά του να τον δημοπρατήσει στον οίκο Christie’s, το 2017, για 450.300.000 δολάρια!
Ζαλιστήκατε; Αν και το έργο αγοράστηκε από τον πρίγκιπα διάδοχο της Σαουδικής Αραβίας, Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν, δεν εκτέθηκε ποτέ στο Λούβρο, στο Άμπου Ντάμπι, λόγω αμφιβολιών για τη γνησιότητά του. Ο Ρώσος ολιγάρχης είχε υποβάλει μήνυση για 15 έργα τέχνης, για τα οποία πλήρωσε 1.000.000.000 δολάρια, κατηγορώντας τον έμπορο ότι τον χρέωσε «εξτρά»… «Καθ’ όλη τη διάρκεια της δίκης υπήρξε μια κραυγαλέα έλλειψη αποδεικτικών στοιχείων που παρουσιάστηκαν από τον ενάγοντα και, όπως ήταν σαφές από την αρχή, οι Sotheby’s τήρησαν αυστηρά όλες τις νομικές απαιτήσεις, τις οικονομικές υποχρεώσεις και τις βέλτιστες πρακτικές του κλάδου κατά τη διάρκεια των συναλλαγών αυτών των έργων Tέχνης», ανέφερε ο οίκος σε ανακοίνωσή του.
*Δημοσιεύθηκε στην «Απογευματινή»