«Μην πυροβολείτε τη Μαρίνα». «Σταυρώστε τη Σάττι». Αµφότερα ακούγονται εναλλάξ στα αυτιά µας. Συστηµατικά. Σαν το επαναλαµβανόµενο «µπουµ τσι» της µπότας των ντραµς. Ολοι ασχολούνται µε το «Ζάρι» made in Greece για τη Eurovision. Και τη Μαρίνα Σάττι, που το ρίχνει µε προορισµό τη Σουηδία. Και ανεβαίνει στα στοιχήµατα. Kαι εξακολουθεί να επικρίνεται από το ένα «µέτωπο» -αυτό των πολέµιών της- και να αποθεώνεται από το άλλο, των φαν της (προφανώς).

«Ασόδυο» λέει ευθαρσώς ο Ανδρέας Μικρούτσικος πως θα φέρει η εκπρόσωπος της Ελλάδας στον θεσµό που πολλοί χαρακτηρίζουν πανηγυράκι. Πανηγυράκι µεν, αλλά µε ολόκληρη βιοµηχανία-χρυσωρυχείο να έχει στηθεί δεκαετίες τώρα γύρω από αυτόν. Εκατοντάδες χορηγοί «σφάζονται» να συµµετάσχουν προκειµένου να «φανούν», αφού το event (µε τις τρεις εκδηλώσεις, συνυπολογίζοντας τους δύο ηµιτελικούς, που θα πραγµατοποιηθούν στις 7 και 9 Μαΐου και µε τον υπέρλαµπρο τελικό στις 11 Μαΐου), στο Μάλµε θα µεταδοθεί σε όλα τα κρατικά κανάλια των συµµετεχουσών χωρών.

Show me the money!

Την προηγούµενη χρονιά, τη Eurovision είδαν 162 εκατοµµύρια τηλεθεατές. Μεταφράστε τον αριθµό σε χορηγίες και θα αντιληφθείτε για τι (ζαλιστικά) ποσά µιλάµε. Για δισεκατοµµύρια. Κυριολεκτικά. Και η Ελλάδα κατεβαίνει στην «αρένα» µε ένα τραγούδι που για να προκύψει επιστρατεύτηκαν εννέα συνθέτες και τέσσερις στιχουργοί. Υπερβολή; Ισως. Αλλά τα χρήµατα είναι πάρα πολλά. Είναι συµβόλαια - και µε δισκογραφικές, αλλά όχι µόνο. Είναι ντιλ για εµφανίσεις σε εκποµπές. Είναι (ιδανικά cover) stories σε περιοδικά του εξωτερικού. Και εγχώρια. Με το αζηµίωτο. Για ντιλ µε κινητά, εταιρείες ρούχων, καλλυντικών. Η λίστα είναι ατελείωτη. Και πρόκειται φυσικά για τη στιγµή που ξεχασµένοι ή όχι τόσο τραγουδιστές, συνθέτες, χορευτές, µοντέλα, οτιδήποτε θα εκµεταλλευτούν για να προβάλουν τη δουλειά τους. Τα ποσά που παίζονται είναι ικανά να προκαλέσουν εγκεφαλικά και για όσους εξασφαλίζεται συµµετοχή, ακόµα και ως καλεσµένοι στο γεγονός, µόνο ως θετικό µπορεί να εκληφθεί για το µέλλον τους στη showbiz. Και κάπως έτσι, δεν θα µπορούσε ούτε η Σάττι, αφ’ ης στιγµής γράφει και η ίδια µουσική, να αποκλείσει τον εαυτό της. ∆εν πήρε όµως όλο το πρότζεκτ πάνω της και αυτό σηµαίνει ότι πίστεψε και στους άλλους δηµιουργούς µε τους οποίους συνεργάζεται. Ή «έτσι θέλει να δείξει», όπως θα πουν εχθροί της.

Λίγο απ’ όλα

Λίγο Bollywood, λίγο ethnic, λίγο ραπ, λίγο µοιρολόι, λίγο µοντερνιά (όπως την εννοούν οι συντελεστές), «λίγο απ’ όλα», ενωµένα σ’ ένα ιδιόρρυθµο «κοκτέιλ», µε σκοπό, από την πλευρά των δηµιουργών, να το «αγκαλιάσουν» οι φαν των παραπάνω µουσικών «σχολών». Ανούσιο; Οχι, αν κρίνουµε από το ότι το «Ζάρι», µέχρι τη στιγµή που γράφονται αυτές οι γραµµές, βρίσκεται στην 7η θέση στα στοιχήµατα. ∆εν το λες και κακό. Είναι βέβαιο πως θα πάει καλά στα κλαµπ, αφού γίνει το σωστό remix. Η γνώµη µας. Και η γνώµη πολλών djs και µουσικών παραγωγών. Με τους κακεντρεχείς (;) να εµµένουν ότι δεν θα περάσει από τη φάση των ηµιτελικών. Οπως σχολίασαν στην «Κυριακάτικη Απογευµατινή» οι στιχουργοί Εύη ∆ρούτσα και Ντιάνα Τσοβόλου, δεν έχει ταυτότητα, «character», που λένε στην αλλοδαπή. Με τόσες γέφυρες, είναι σαν να ακούς πολλά µαζί. Η παρουσίασή του στην ΕΡΤ πυροδότησε όλων των ειδών τις αντιδράσεις. «Τρολιά», «υποκουλτούρα από τα βάθη του Μπόλιγουντ» ήταν µερικά χαρακτηριστικά. Η δε ∆ρούτσα, πέραν του γνωστού πια «Τα τα τα», µας επεσήµανε πως άκουσε «µία τσιρίδα - ενώ η Σάττι έχει φωνή». Μας εξήγησε ότι δεν ξεχώριζε τους στίχους, «αν τραγουδούσε στα ελληνικά ή στα αγγλικά... Ο στίχος ήταν “από την Πόλη έρχοµαι και στην κορφή κανέλα”», υπογράµµισε. Και παραµένει κάθετη. Η δε Τσοβόλου µάς τόνισε: «Υπερέβαλε, εύχοµαι το ρίσκο που πήρε να τη δικαιώσει».

«Γειωµένη»

Η Σάττι δήλωσε «ικανοποιηµένη». ∆ιευκρίνισε ότι δεν θα µπορούσε να έχει χρησιµοποιήσει περισσότερους αγγλικούς στίχους, «εκπροσωπώντας την Ελλάδα». Και ας είχε το ΟΚ από την ΕΡΤ. Ο συνθέτης δεκάδων επιτυχιών, πάλι, Θάνος Γεωργουλάς, επιµένει, εστιάζοντας µε εύσχηµο τρόπο στο «Ζάρι», πως «το τραγούδι δεν κρίνεται. Εκείνοι που αποφάσισαν να µας εκπροσωπήσει θα έχουν το µερίδιο της επιτυχίας ή της αποτυχίας». Οντως, έτσι έχουν τα πράγµατα. Ολα -και όλοι- κρίνονται εκ του αποτελέσµατος. Η Μαρίνα, αυτό το κορίτσι που πρωτοείδα live πριν από µερικά χρόνια, ως καλεσµένη του ∆ήµου Παιανίας, να τραγουδάει µε την καρδιά του στην πλατεία της πόλης και να ξεσηκώνει από τότε τη νεολαία, διευκρίνισε πως «σπαζοκεφάλιαζε» µέχρι να αποφασίσει. Επέµεινε ότι άκουσε 200 κοµµάτια και πως κανένα -αυτούσιο- δεν της έκανε. «Γειωµένη», είναι αποφασισµένη να στηρίξει το πόνηµα µε όλο της το είναι. Ενώ µόνο ως θετική µπορούµε να εκλάβουµε τη συµµετοχή του Φωκά Ευαγγελινού: έχει µακρά «θητεία» στη Eurovision και µε νικηφόρα κοµµάτια. Kι έχει κι ένα «εύρηµα», καταλήγει η Σάττι, «όπου βασίζεται όλο το act». Φώτα, κάµερες, πάµε. Τα υπόλοιπα τον Μάιο, σε live µετάδοση από τη Σουηδία. Με αγάπη.

*Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή της Κυριακής