Θλίψη σκόρπισε η είδηση του θανάτου του Αλέν Ντελόν.

Ο εμβληματικός Γάλλος ηθοποιός πέθανε σήμερα σε ηλικία 88 ετών, αφήνοντας πίσω του μια σπουδαία καριέρα στον κινηματογράφο.

Τη δυσάρεστη είδηση μετέδωσε η γαλλική εφημερίδα Le Figaro. Συγκεκριμένα, τα τρία παιδιά του διάσημου ηθοποιού ανακοίνωσαν τον θάνατό του σήμερα Κυριακή (18/8), με δελτίο Τύπου στο Γαλλικό Πρακτορείο.


Το δελτίο τύπου αναφέρει: «Ο Αλέν Φαμπιέν, η Ανούσκα, ο Άντον καθώς και ο (σκύλος του) Loubo, ανακοινώνουν με απέραντη θλίψη την εκδημία του πατέρα τους. Πέθανε ειρηνικά στο σπίτι του στο Ντουσί. Η οικογένειά του σας ζητά ευγενικά να σεβαστείτε την ιδιωτικότητά του, σε αυτή την εξαιρετικά οδυνηρή στιγμή πένθους».

Ένας από τους διασημότερους Γάλλους ηθοποιούς

«Το ευρύ κοινό τον συνδέει με φιλμ νουάρ και ταινίες δράσης, αλλά η καριέρα του είναι παράδειγμα εκλεκτικισμού, μια καριέρα όπως των Αμερικανών σταρ, χωρίς σνομπισμό», σημειώνει η Ντενίτσα Μπάντσεβα, συγγραφέας του βιβλίου «Αλέν Ντελόν, έρωτες και αναμνήσεις», όπου αφηγείται τον μύθο του, σύμφωνα με τη γαλλική εφημερίδα Le Figaro.

Η Μπάντσεβα πρόσθεσε: «Αν [ο Ντελόν] παραμένει σύμβολο της ομορφιάς και εμβληματική φυσιογνωμία του κινηματογράφου, το οφείλει και στον μοντερνισμό του: η σωματική του διάπλαση και η υποκριτική του δεν είναι σε καμία περίπτωση παρωχημένα. Και μετά, κατά που συχνά ξεχνάμε, ήταν και προπομπός» και συμπλήρωσε: «Δεν έκανε τίποτα σαν τους άλλους. Πολλοί φοβόντουσαν να αναμετρηθούν με αστέρες της Α΄ κατηγορίας. Εκείνος, αντίθετα, τους αναζητούσε λατρεύοντας τον Ζαν Γκαμπέν, τον φίλο του Ζαν Πολ Μπελμοντό, τη Σιμόν Σινιορέ ή τη Ρόμι Σνάιντερ».


Οι γυναίκες της ζωής του και οι ταινίες «σταθμοί» στην καριέρα του

Η Ρόμι Σνάιντερ

Μια από τις ταινίες - σταθμούς στην καριέρα του στάθηκε «Η Πισίνα» του 1969, όπου ο Ντελόν συνάντησε τη Ρόμι Σνάιντερ.

Ο Κώστας Γαβράς τους γνώρισε κατά τη διάρκεια του ειδυλλίου τους: «Δεν ήταν ακόμα θρυλικό ζευγάρι, αλλά ήταν ήδη ένα μαγικό ζευγάρι», έγραψε αργότερα – λέξεις που συνοψίζουν πόσο προικισμένοι ηθοποιοί ήταν, τη δύναμη της ομορφιάς και της αγάπης τους.

Όταν ο Ντελόν εγκατέλειψε τη Σνάιντερ, της προκάλεσε τεράστιο πόνο, αλλά δεν έκοψαν ποτέ τους δεσμούς τους. Σε μια συνέντευξή της το 1977, η Σνάιντερ τον χαρακτήρισε ως τον πιο σημαντικό άντρα στη ζωή της, αυτόν στον οποίο μπορούσε πάντα να βασιστεί.

delon-schneider_jpg
Η Ρόμι Σνάιντερ και ο Αλέν Ντελόν στο Μορκότε, κοντά στο Λουγκάνο της Ελβετίας μετά τον αρραβώνα τους στις 22 Μαρτίου του 1959 / Φωτογραφία αρχείου: AP Photo


Η Κατρίν Ντενέβ

«Το Σοκ» ήταν η δεύτερη ταινία του Αλέν Ντελόν με την Κατρίν Ντενέβ 11 χρόνια μετά τον «Μπάτσο».

Α και δεν ανέπτυξαν στενό δεσμό, έτρεφαν μεγάλο σεβασμό ο ένας για τον άλλον.


«Ο Σαμουράι»

Η σπουδαία ταινία του 1967 με τον Ντελόν στον πρωταγωνιστικό ρόλο, που άλλαξε την ιστορία των φιλμ νουάρ.

Η ταινία αποτελεί ουσιαστικό σημείο αναφοράς για την αγνότητά του, το στυλ και τη δημιουργία μιας νέας μυθολογίας που ενσάρκωσε τόσο πειστικά ο Ντελόν. Πίσω από τη φαινομενική απάθεια του ήρωα που κρύβεται κάτω από το καπέλο και το αδιάβροχο του, η ταινία αφηγείται τη μοναξιά, τα βάσανα και την έλλειψη σημείων αναφοράς του σύγχρονου ανθρώπου.


Η Σιμόν Σινιορέ

Στις αρχές της δεκαετίας του 1960, τα ζευγάρια Ντελόν – Σνάιντερ και Υβ Μοντάν-Σιμόν Σινιορέ διατηρούσαν φιλικές σχέσεις. Στην «Επιστροφή του Βετεράνου» (1971) την πρώτη τους κοινή εμφάνιση στη μεγάλη οθόνη ο Ντελόν και η Σινιορέ υποδύθηκαν τους εραστές.

Δύο χρόνια αργότερα, το 1973, η Σινιορέ του ζήτησε να παίξει τον ανταγωνιστή της στο «Αίμα στο Χιόνι». Μαζί τόλμησαν τα πάντα στην οθόνη καθώς η Σινιορέ ήταν η αγαπημένη κινηματογραφική παρτενέρ του Ντελόν που τη θαύμαζε ως καλλιτέχνιδα και ως άνθρωπο.

delon-simon-signoret_jpg
Η Σιμόν Σινιορέ και ο Αλέν Ντελόν στην πρεμιέρα της ταινίας «Ο Ρόκο και τα Αδέλφια του» στη Ρώμη στις 4 Οκτωβρίου του 1960 / Φωτογραφία αρχείου: AP Photo


«Γυμνοί στον Ήλιο»

H εμφάνιση του Ντελόν στο «Γυμνοί στον Ήλιο» (1960) του Ρενέ Κλεμάν -την πρώτη και ίσως καλύτερη μέχρι σήμερα διασκευή του διάσημου best seller της Πατρίσια Χάισμιθ, «Ο Ταλαντούχος Κος Ρίπλεϊ» -τον καθιέρωσε ως ένα από τα πιο εμβληματικά πρότυπα ομορφιάς της μεγάλης οθόνης.



«Ο Τσιγγάνος»

Αν και δεν περιλαμβάνεται στις καλύτερες ταινίες του Ντελόν, «Ο Τσιγγάνος» (1975) έβαλε τους τους Ρομά στο επίκεντρο της δράσης και τους παρουσίασε ως διωκόμενα, αξιοπρεπή και θαρραλέα άτομα.

Ο Αλέν Ντελόν έγινε ένα είδος είδωλου για την κοινότητα των Ρομά, καθώς ήταν ο μόνος σταρ που αποφάσισε να ασχοληθεί μαζί τους, ηθικά και καλλιτεχνικά.



«Ο Ρόκο και τα αδέλφια του»

Με την Ανί Ζιραρντό και την Κατίνα Παξινού στο πλευρό του, η συγκεκριμένη ταινία τον καθιέρωσε μαζί με το «Γυμνοί στον Ήλιο» ως μεγάλο ηθοποιό.


Η Ναταλί Ντελόν

Γνωρίστηκαν το 1963, μέσω ενός κοινού φίλου, σε ένα νυχτερινό κέντρο κι αμέσως διαπίστωσαν μια φυσική συμμετρία μεταξύ τους, με τον Γάλλο σεναριογράφο, Πασκάλ Ζαρντέν, να γράφει αργότερα: «Μόλις είχε βρει έναν άλλο εαυτό του. Όταν γνωρίστηκαν, εκείνη δεν σκεφτόταν να γίνει ηθοποιός, μέχρι που της προτάθηκε να παίξει στον “Σαμουράι».

Ο γάμος τους άντεξε πέντε χρόνια, αλλά μετά το διαζύγιό τους διατήρησαν καλές σχέσεις, κυρίως για τον γιο τους, Άντονι. «Συχνά τονίζουμε τη σαγηνευτική και άπιστη πλευρά του Ντελόν, αλλά παραλείπουμε να αναφέρουμε την πίστη του στις γυναίκες που είχαν σημασία στη ζωή του», έγραψε ο Ζαρντέν.

alain-delon-nathalie-1965_jpg
Ο Αλέν Ντελόν και η σύζυγός του, Ναταλί τον Απρίλιο του 1965 / Φωτογραφία αρχείου: AP Photo

Η Μιρέιγ Νταρκ

Η ιστορία αγάπης τους γεννήθηκε το 1968 και κράτησε μέχρι το 1983, που χώρισαν.

Οι δυο τους ουδέποτε έπαψαν να είναι φίλοι και πάντα ο ένας υπολόγιζε στη βοήθεια του άλλου. Εμφανίστηκαν μαζί στη μεγάλη οθόνη στον «Αδίστακτο Χρυσοδάκτυλο» (1977) και στο «Για το Τομάρι Ενός Μπάτσου») (1981), αλλά και στο θέατρο. Μάλιστα ο Ντελόν ανέλαβε την παραγωγή του « Les Seins de glace» για να προσφέρει στην αγαπημένη του τον ρόλο που ονειρευόταν και κανείς δεν της έδινε, ερμηνεύοντας εκείνος έναν δεύτερο ρόλο για να μην τραβήξει πάνω του την προσοχή.

Στο θέατρο εμφανίστηκαν μαζί στο « Sur la route de Madison» και όπως είχε πει η Μιρέιγ Νταρκ, τα λόγια έρωτα που αντάλλαξαν επί σκηνής ήταν ακόμη πιο όμορφα επειδή τα είχαν ήδη ανταλλάξει και στην πραγματική τους ζωή.

alain-delon-mireille-darc-1973_jpg
Η Μιρέιγ Νταρκ και ο Αλέν Ντελόν στην πρεμιέρα του "Grand Jeu" στο Παρίσι στις 13 Δεκεμβριου του 1973 / Φωτογραφία αρχείου: AP Photo