Μπορεί η ζωή του Αλέν Ντελόν, που «έφυγε» την περασμένη Κυριακή σε ηλικία 88 ετών, να ήταν γεμάτη από επιτυχίες και κατακτήσεις, ωστόσο υπάρχει και μια λιγότερο γνωστή... σκοτεινή πλευρά του. Κι αυτή αποτυπώνεται στην πολύκροτη υπόθεση Μάρκοβιτς.

Όπως αναφέρει η «Le Monde», την 1η Οκτωβρίου 1968 το πτώμα του Στέφαν Μάρκοβιτς, ο οποίος ήταν σωματοφύλακας και γραμματέας του Αλέν και της Ναταλί Ντελόν, ανακαλύφθηκε σε χωματερή στην κοινότητα Élancourt (Yvelines). Ανακαλύφθηκε από κάποιο ρακοσυλλέκτη και ήταν καλυμμένο με πλαστικό μουσαμά. Η έρευνα αποκάλυψε σύντομα ότι αυτός ο Γιουγκοσλάβος γκάνγκστερ, που τον προσέλαβε το ζευγάρι μετά την αποφυλάκισή του, έγραψε, λίγο πριν από το θάνατό του, γράμματα στον αδελφό του, ο οποίος παρέμενε στο Βελιγράδι, στα οποία εξηγούσε ότι, αν του συνέβαινε κάτι, θα έπρεπε να «κοιτάξουν προς τον Αλέν Ντελόν» και τον Φρανσουά Μαρκαντονί, πρώην αντιστασιακό και φίλο του ηθοποιού.

Σημειώνεται επίσης ότι η εισαγγελική έρευνα στράφηκε αρχικά στην κατεύθυνση του ήδη διάσημου ηθοποιού και της συζύγου του Ναταλί Ντελόν, με την οποία ο Μάρκοβιτς είχε σύντομο δεσμό. Αλλά μετά η υπόθεση έλαβε πολιτικές διαστάσεις.

Η υπόθεση Μάρκοβιτς

Ο Στέφαν Μάρκοβιτς γεννήθηκε στις 10 Μαΐου του 1937 στο Βελιγράδι. Στο τέλος της δεκαετίας του ’50, ο Μάρκοβιτς και ο φίλος του, Μίλος Μιλόσεβιτς, θα μπλεχτούν σε έναν υπαίθριο καβγά στο Βελιγράδι. Εκεί θα γνωρίσουν τον Αλέν Ντελόν, ο οποίος βρισκόταν στη χώρα για τα γυρίσματα μιας ταινίας. Ο Ντέλον θα προσλάβει στην αρχή τον Μιλόσεβιτς και αργότερα τον Μάρκοβιτς ως σωματοφύλακές του. Ως σωματοφύλακας του Ντελόν, ο 31χρονος Μάρκοβιτς θα αποκτήσει γνωριμίες σε όλο το κοσμικό Παρίσι. Φημολογείται ότι έπαιρνε μέρος σε ερωτικά όργια της υψηλής κοινωνίας και του θεάματος.

Ο Μάρκοβιτς κάποια στιγμή διέδωσε ότι έχει στην κατοχή του πολλές φωτογραφίες με «άσεμνο» περιεχόμενο. Λίγες ημέρες πριν από την εξαφάνισή του, θα συντάξει τρεις επιστολές με αποδέκτες τα αδέλφια του στη Σερβία, στις οποίες αναφέρει ότι η αστυνομία θα έπρεπε να ερευνήσει τον κύκλο του Ντελόν, αν του συνέβαινε οτιδήποτε. Κατονόμαζε, μάλιστα, και τον Φρανσουά Μαρκαντονί, Κορσικανό μαφιόζο και φίλο του Ντελόν.

Στις 25 Ιανουαρίου του 1969 ο Αλεν Ντελόν θα κληθεί να καταθέσει για περισσότερες από 24 ώρες στην εισαγγελία που ερευνούσε την υπόθεση Μάρκοβιτς. Είχαν προηγηθεί άλλες τρεις καταθέσεις στην αστυνομία από τον ηθοποιό, μετά τον εντοπισμό του πτώματος. Τελικά θα αφεθεί ελεύθερος, αφού δεν είχαν προκύψει ενοχοποιητικά στοιχεία εις βάρος του. Θα ακολουθήσει η ανάκριση του Φρανσουά Μαρκαντονί, ο οποίος θα προφυλακιστεί για 11 μήνες. Τον Δεκέμβριο του 1969 όμως θα αφεθεί ελεύθερος, αφού ο εισαγγελέας δεν κατάφερε να αποδείξει την ενοχή του.

Επιστολή-φωτιά

Την υπόθεση όμως άρχισε να περιπλέκει μια ανώνυμη επιστολή που έφτασε στην εφημερίδα «Le Figaro» με την επισήμανση ότι ο Μάρκοβιτς συμμετείχε σε ομαδικά όργια με ανώτατα κρατικά στελέχη και μέλη της γαλλικής κυβέρνησης. Υπήρχε φημολογία ότι η επιστολή ανέφερε και τον Ζορζ Πομπιντού και τη σύζυγό του Κλοντ, που ήταν γνωστοί για τις φιλίες τους στο χώρο του θεάματος. Οι φήμες έκαναν ακόμη λόγο και για «αποκαλυπτικές» φωτογραφίες, στις οποίες το μετέπειτα προεδρικό ζεύγος της Γαλλίας έπαιζε πρωταγωνιστικό ρόλο, ειδικότερα η σύζυγος του Προέδρου. Ο Πομπιντού, που βρισκόταν σε ιδιωτική επίσκεψη στην Ιταλία, θα δηλώσει αμέσως πως έπεσε θύμα σκευωρίας, που είχε στόχο να πλήξει τον ίδιο και τη σύζυγό του. Θα κατηγορήσει τον Ντε Γκολ ότι δεν τον στήριξε και στη συνέχεια θα ανακοινώσει την πρόθεσή του να διεκδικήσει την προεδρία της Γαλλικής Δημοκρατίας στις εκλογές του 1969, που τον ανέδειξαν μέγα νικητή.

Η υπόθεση Μάρκοβιτς είχε συγκλονίσει τη Γαλλία λίγους μόλις μήνες μετά τα γεγονότα του Μάη του ’68. Ενώ στην αρχή είχε φανεί σαν μια τυπική ιστορία αστυνομικού ρεπορτάζ, κατέληξε να γίνει μια από τις πιο σκοτεινές πολιτικο-δικαστικές υποθέσεις στην ιστορία της Γαλλίας, ενώ 40 χρόνια αργότερα συνεχίζει να καλύπτεται από πυκνό πέπλο μυστηρίου, χωρίς να έχει βρεθεί ακόμη ο δολοφόνος του Στέφαν Μάρκοβιτς.

Το οπλοστάσιο

Η υπόθεση Μάρκοβιτς όμως δεν ήταν και η μοναδική που έστρεψε με αρνητικό τρόπο τα φώτα της δημοσιότητας πάνω στο σπουδαίο Γάλλο ηθοποιό, που έφυγε πρόσφατα από τη ζωή. Μόλις τον περασμένο Φεβρουάριο, βρέθηκε ολόκληρο οπλοστάσιο στο σπίτι του στο Ντουσί της κεντρικής Γαλλίας, καθώς η αστυνομία προχώρησε στην κατάσχεση 72 πυροβόλων όπλων και πάνω από 3.000 φυσιγγίων, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε η εισαγγελία του Μονταρζίς. Οι ερευνητές που βρέθηκαν στο ακίνητο του 88χρονου ηθοποιού διαπίστωσαν επίσης την ύπαρξη ενός σκοπευτηρίου. Η εξέλιξη αυτή προέκυψε μετά την έναρξη μιας άλλης εισαγγελικής έρευνας, σχετικής με τις τεταμένες σχέσεις του Αλέν Ντελόν με τα παιδιά του.

Σε πρόσφατη συνέντευξή της στο «ELLE», η Ανούσκα Ντελόν, κόρη του ηθοποιού, εξήγησε ότι πηγαίνει «πάντα με το σωματοφύλακά της» στο σπίτι του πατέρα της, λόγω του πάθους που έχει για τα όπλα, προσθέτοντας ότι διατηρεί μια «αρκετά μεγάλη συλλογή». Η Ανούσκα Ντελόν πρόσθεσε ακόμη ότι τα αδέλφια της, όταν βρίσκονται στο Ντουσί, «περπατούν οπλισμένα στο σπίτι», πιστεύοντας ότι βρίσκονται «στην Άγρια Δύση». Δεν είναι η πρώτη φορά που πυροβόλα όπλα από τη συλλογή του ηθοποιού προκαλούν προβλήματα στην οικογένεια Ντελόν. Το 2011, ένας πυροβολισμός στον έβδομο όροφο του διαμερίσματος του Αλέν Ντελόν στη Γενεύη, ο οποίος κρίθηκε τυχαίος, τραυμάτισε σοβαρά μία κοπέλα. Ο Αλέν-Φαμπιέν Ντελόν, ο νεότερος από τα αδέλφια εκείνη την εποχή, ηλικίας 17 ετών, διοργάνωνε ένα πάρτι για τους φίλους του. Το περιστατικό συνέβη κατά τη διάρκεια ενός παιχνιδιού ή ενός καβγά, όταν έπεσε ένας πυροβολισμός από ένα παλιό πιστόλι που ανήκε στον Αλέν Ντελόν, ο οποίος απουσίαζε, με συνέπεια να τραυματιστεί σοβαρά μια νεαρή κοπέλα από σφαίρα.

«Κόντρα στη φύση»

Παράλληλα, ο Ντελόν είχε δηλώσει δημόσια την υποστήριξή του στον Ζαν-Μαρί Λεπέν, αρχηγό του εθνικιστικού «Font National» της Γαλλίας, αλλά και στη διάδοχό του Μαρίν Λεπέν. Τον Ιούλιο του 2012, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο ένθετο περιοδικό της εφημερίδας «Le Figaro», στην οποία υποστήριξε: «Λυπάμαι πολύ, αλλά δεν υπάρχουν πια διαφορές, δεν υπάρχει πια σεβασμός. Δεν έχω κάτι με τους γκέι, που τα βρίσκουν, όμως εμείς οι άνδρες είμαστε φτιαγμένοι για να αγαπάμε τις γυναίκες… Υπήρχε ο καιρός που ξεχώριζες τους άνδρες από τις γυναίκες». Και πρόσθετε πως «σήμερα αυτό έχει αλλάξει ριζικά, καθώς οι ρόλοι είναι πλέον δυσδιάκριτοι και πολλές φορές αντεστραμμένοι».

Σε άλλη του συνέντευξη στο τηλεοπτικό κανάλι «France 5», ο Ντελόν είχε πει: «Η ομοφυλοφιλία πάει κόντρα στη φύση. Οι άνδρες είμαστε φτιαγμένοι να αγαπάμε τις γυναίκες, να τις φλερτάρουμε. Δεν είμαστε εδώ για να κάνουμε καμάκι σε άλλους άνδρες ή να δεχόμαστε το καμάκι που μας κάνει ένας άλλος άνδρας». Όταν η παρουσιάστρια της εκπομπής «C à vous» Αν-Σοφί Λαπί τού επισήμανε ότι οι δηλώσεις του είναι προκλητικές και θα σοκάρουν, ο Ντελόν πρόσθεσε ότι είναι και κατά της υιοθεσίας από ομόφυλα ζευγάρια, λέγοντας: «Αυτό που πάνω απ’ όλα δεν επιθυμώ είναι να υιοθετούν παιδιά. Δεν θα το συζητήσουμε όμως εδώ, γιατί θα έπρεπε να γίνει μια νέα εκπομπή αποκλειστικά για το θέμα αυτό». Δήλωσε αντίθετος στους γάμους των ομόφυλων ζευγαριών, ότι αδιαφορεί παντελώς για τους ομοφυλόφιλους και συμπλήρωσε πως αρνείται πεισματικά να δεχτεί την εποχή που πάει κόντρα στη φύση.

Ομοφοβικός

Το Κινηματογραφικό Φεστιβάλ των Καννών ξεκίνησε το 2019 εν μέσω μιας διένεξης με αφορμή την απόφαση να τιμηθεί ο Αλέν Ντελόν, ο οποίος κατηγορήθηκε για βίαιη συμπεριφορά εις βάρος γυναικών. Μια από τις αμερικανικές οργανώσεις που ηγούνται του κινήματος #MeToo στη βιομηχανία του κινηματογράφου, η «Women and Hollywood», δήλωσε τότε ότι «προκαλεί αηδία» η απόφαση να παραλάβει τιμητικό Χρυσό Φοίνικα ο Γάλλος ηθοποιός.

Τον περασμένο χρόνο, το Φεστιβάλ δεσμεύτηκε ότι θα πρέπει να «υπάρξει μηδενική ανοχή ως προς τη σεξουαλική παρενόχληση ή την οποιασδήποτε μορφής κακοποίηση», εν μέσω διαδηλώσεων στο κόκκινο χαλί, με την Κέιτ Μπλάνσετ να πρωτοστατεί και περίπου 80 γυναίκες ηθοποιούς και σκηνοθέτιδες του Χόλιγουντ να συμμετέχουν σε αυτές. Σε μια πρωτοβουλία για διαδικτυακή συγκέντρωση υπογραφών, ώστε να μη βραβευτεί εκείνη τη χρονιά ο Αλέν Ντελόν, ο ηθοποιός χαρακτηρίστηκε «ρατσιστής και ομοφοβικός μισογύνης». Η ιδρύτρια της «Women and Hollywood» δήλωσε μέσω Twitter «αηδιασμένη» με το γεγονός ότι οι Κάννες τιμούν τον Ντελόν, δεδομένου ότι ο ηθοποιός «έχει παραδεχτεί δημοσίως ότι έχει χαστουκίσει γυναίκες και έχει δηλώσει πως η ομοφυλοφιλία είναι κάτι αφύσικο».