Για µια εντυπωσιακή γυναίκα είναι από δύσκολο έως ακατόρθωτο σχεδόν -εφόσον επιλέξει καριέρα ηθοποιού- να µην εδραιωθεί στη συνείδηση του κόσµου ως «ντίβα», ως «ωραία» ή «µοιραία». Η µανιέρα, για τις περισσότερες, µοιάζει αναπόφευκτη. Είναι όµως και µερικά πλάσµατα που, επιστρατεύοντας το πηγαίο χιούµορ τους, έχουν ξεφύγει. Μας ανοίγουν την καρδιά µε τις ερµηνείες τους, είτε στο σινεµά, στο γκραν εκράν, είτε στο... πετίτ, στη µικρή οθόνη. Είτε και στο θέατρο. Στην τωρινή της λοιπόν έρευνα η «Κυριακάτικη Απογευµατινή» επικεντρώνεται ακριβώς σε αυτές τις ξεχωριστές καλλιτέχνιδες. Αφορµή, τα δύο χρόνια -και κάτι- αφότου εγκατέλειψε τα εγκόσµια η πρώτη διδάξασα, η αξέχαστη σεξοβόµβα Μάρθα Καραγιάννη.

Το χάρισμα της Μάρθας Καραγιάννη

Ήταν ο Φιλοποίµην Φίνος που αναγνώρισε το ταλέντο της hot, ευφυούς και πολυταξιδεµένης ηθοποιού, την οποία όλη η Ελλάδα αγάπησε από τα µιούζικαλ της «χρυσής εποχής» του ελληνικού κινηµατογράφου - αναφερόµαστε φυσικά στα ’50s και ’60s. Eκείνος διέκρινε το χάρισµά της.

Καθώς η αξέχαστη «Μαρθούλα» δεν είχε ωραία φωνή, δεν την ευνοούσε η χροιά της -σε αντίθεση, για παράδειγµα, µε τη Ζωή Λάσκαρη, που το παρουσιαστικό της ταίριαζε απόλυτα µε το ζεστό, βαθύ, γλυκό της «ηχόχρωµα»- πόνταρε στην ανάδειξή της σε top κωµικό. Αυτός όµως που την «απογείωσε» κινηµατογραφικά, χρίζοντάς την πρωτοκλασάτη κωµικό µέσω των ταινιών του, ήταν ο Γιάννης ∆αλιανίδης. Με τη Μάρθα να «κόβει την κορδέλα» και να γίνεται παράδειγµα (role model) για µια σειρά ωραίων γυναικών, που µελλοντικά θα την ακολουθούσαν.

Επικές στιγµές µας χάρισε πολλές, αλλά οι σεκάνς µε τα... κεφτεδάκια ως «προσφορά» στον Φαίδωνα Γεωργίτση, στον ρόλο της «Μαρίνας», της κόρης του Γιάννη Βογιατζή, του τελευταίου εν ζωή των σπουδαίων ηθοποιών της γενιάς του (είναι 98!), στις «Γοργόνες και Μάγκες», έχουν «γράψει».

Οι Ελληνίδες που διαπρέπουν στην κωμωδία 

Οπως βεβαίως έχει «γράψει» η Σµαράγδα Καρύδη, για να περάσουµε στις νεότερες -η οποία είναι και η καθόλα άξια διάδοχος της Καραγιάννη από τις σύγχρονές µας-, ως «Ντάλια», µε εκείνη την... εµβληµατική θεόσγουρη, θεότρελη περούκα που φορούσε στο «Παρά πέντε», τη σειρά που τη θεωρεί «ορόσηµο» στην καριέρα της. Ενώ περιγράφοντας το... τρικ, το µυστικό για τη σούπερ επιτυχηµένη ερµηνεία της, έχει αποκαλύψει ότι αντιµετώπισε την «Ντάλια» «ως τραγικό χαρακτήρα, µε τα σκοτάδια της».

Η Ζέτα Μακρυπούλια, πάλι, έχει «γράψει» και µε την επαρχιώτικη προφορά που παίρνει ανάλογα µε το πρότζεκτ, αλλά και ως κινηµατογραφική «Σούλα» στο «Σούλα Ελα Ξανά». Προφανώς και µε τις ατάκες τις ultra σπιρτόζικες ως οικοδέσποινα του «Ρουκ Ζουκ». ∆εν είναι τυχαίο ότι τόσα χρόνια µετά, το τηλεπαιχνίδι εξακολουθεί να έχει υψηλή τηλεθέαση -και η ίδια να συµπεριλαµβάνεται στα πουλέν της TV. Η δε Μαρία Λεκάκη, ως ελληνική βερσιόν της «Νταντάς», µε παρτενέρ τον Κώστα Αποστολίδη, έχει δώσει ρεσιτάλ.

Από την πλευρά της, η Μαρία Σολωµού, ό,τι κι αν κάνει βγάζει χιούµορ. Highlight, ως «Μορτίσια» στην «Οικογένεια Ανταµς» στο θέατρο, το 2016, σε σκηνοθεσία Θέµιδας Μαρσέλλου.

«Κάτι τρέχει µε τους δίπλα»

Και τι να πει κανείς για τη ∆ήµητρα Ματσούκα; Οχι απλώς «το ’χει» µε την κωµωδία, είναι γεννηµένη για να φέρνει γέλιο - παρότι στο εξωτερικό τη γνωρίζουν απλώς ως «µούσα» του Γιάννη Σµαραγδή, ορµώµενη από την υπέροχη παρουσία της στο «El Greco». Ωστόσο, ως επί το πλείστον, από ρόλους της σε κωµωδίες µας έχει µείνει. Ιδίως στο έξοχο σίριαλ του Mega «Κάτι τρέχει µε τους δίπλα», όταν έλεγε στον Κλέωνα Γρηγοριάδη: «Αχ, κύριε Μάνο µου». Η ίδια, µιλώντας σχετικά, και προκειµένου να µην τυποποιηθεί, αποφάσισε, όπως έχει τονίσει επανειληµµένα, περισσότερο από µια δεκαετία να απέχει από την κωµωδία. Επιπλέον λόγος ήταν πως «σαν θεατής πάντα µου άρεσαν τα πολύ δραµατικά».

Από το «µενού» µας ασφαλώς δεν θα έλειπε η Κρητικοπούλα Κατερίνα Παπουτσάκη. Από το «Κωνσταντίνου και Ελένης» µέχρι το σίραλ «Μίλα µου βρώµικα», όπου υποδύθηκε τη µανάβισσα-οικολόγο Ιζαµπέλα Χαρίτου, µαζί της... σπαρταράµε, ξεκαρδιζόµαστε. Σαφώς είναι και η διεθνούς διαµετρήµατος οµογενής, επίσης µε καταγωγή από την Κρήτη, Γενοβέφα Αναστασάκη. Αλλιώς, η Τζένιφερ Ανιστον, το «Φιλαράκι» µας, που θεωρείται η «βασίλισσα» της αµερικανικής -και όχι µόνο- σύγχρονης κωµωδίας.

*Δημοσιεύθηκε στην «Κυριακάτικη Απογευματινή»